1594 Sonları / 1595'e Doğru
Osmanlı Devleti
Mercan Köşk
O gün sabahın serinliğinde Yeni Saray'dan Mercan Köşk'e gelen saltanat arabasının içinden Safiye Sultan ile - bir vakitler Valide Nurbanu Sultan'a sadakatle yoldaşlık etmiş olan - Gazanfer ve Osman Ağalar inmiş, ardından da telaşlı adımlarla devlet erkanının toplandığı odaya geçmişlerdi.
Odaya vardıklarında ise kendilerini beklemekte olan yirmiye yakın paşayla ağaları görmüşler, hepsini topluca bir selamladıktan sonra da orada bulunanlar Safiye Sultan için ayrılan küçük fakat ihtişamlı bir taht üzerine sultanlarının oturmasını beklemişlerdi.
" Sultanım, sabah ezanıyla birlikte sizden meşveret için emir alınca hayli endişeye düştük. İnşallah fena bir vaziyet yoktur. "
Halil Paşa'ydı bu. Kaptan-ı Derya ve aynı zamanda da Safiye'nin damadı olan kıymetli biriydi. Fatma Sultan ile 1593'ün 8 Aralık'ında izdivaç eylemiş, bu düğün Eski Saray'da vuku bulmuş ve dahi o güne dek verilen mehrin miktarca en yükseği Fatma Sultan'a verilmişti. Bu öyle gösterişli bir ödenek olmuştu ki duyanlarının dudaklarını uçuklatır, akla hayale de mümkünü yok sığmazdı.
" Ortada bir vaziyetin olduğu doğrudur lakin endişelenmeli miyiz bunu bana sizler söyleyeceksiniz."
" O vakit sizi dinliyoruz Sultanım. "
Bu da kubbealtı vezirlerinden Mustafa Paşa'ydı. Kendisini divana Safiye Sultan sokmuş olduğundan sultanı için canını dahi vermeye hazırdı.
" Paşalar, Ağalar... Bizim sadık kullarımız... Neyleyelim ki hünkarımız Sultan Murad Han nicedir kendilerine zuhur illete çare arar dururdu. Lakin şifa Allah'tan. Bizler aradıkları çareyi bulmalarını Rabbimizden niyaz ederken dün öğle vakti hünkarımıza bir hal hasıl oldu. İnme indi. "
" Aman Ya Rabbi ! İnşallah hünkarımız sağdır. "
" Sultanım, hünkarımız vefat mı eylediler yoksa ? "
...
Safiye'nin sözleri üzerine ortalık karışmıştı. Herkes Murad'ın öldüğünü düşünüyor, kendi aralarında fısıldaşıyor ve dahi bir yandan da sultanlarının hadiseye açıklık getirmelerini bekliyordu.
" Hamd olsun ki Sultan Murad sağdır. Ancak akıbet de bellidir. Velhasıl şimdi sizden oğlumuz, şehzademiz Mehmed adına biatınıza sadık kalmanızı istiyoruz. Her ihtimale karşı Şehzade Mehmed'in yanında yer alacağınızı işitmek... "
" Canımız siz melikemiz ve Şehzade Mehmed yoluna feda olsun sultanım."
" Bizler de başta Şehzademizi görmek isteriz elbet. Malum kendileri sancakbeyliği yapmış, yaşça büyük olan hanedanın veliahtıdır. "
" Yolumuz Şehzade Mehmed'in yoludur, sultanım. "
...
Sevinmişti Safiye. İçi de rahatlamış, kasvet ve vahametinden bir nebze de olsun feraha çıkmıştı. Öyle ya, ola ki paşalar, beyler oğluna arka çıkmaz olsa Mehmed her türlü bu savaşın mağlubu olur; bununla da kalmaz oğulları da onunla bir ibrişim kemendiyle boğulur giderdi. Ancak Safiye böylesi bir şeyin ihtimaline dahi tahammül edemezdi. Edemeyeceği gibi de işte bu ihtimali ortadan kaldırmak için toplamıştı bunca adamı. Nihayetinde de istediği cevabı almış ve dahi istikbaldeki yerini sağlamlaştırma yolunda bir adım atmıştı.
" Eksik olmayın. Var olun. "
...
***
Fatma Sultan Sarayı
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞEMS-ÜL HÂRE
Historical FictionDillere destan güzelliği cesareti ve zekâsıyla herkesi kendine hayran bırakan Venedikli Sofia. Manisa Sarayı'nda şehzadeye hediye edilen ve herkesi büyüleyen bir esir. Kanuni'nin torunu, Üçüncü Murat'ın önce gözdesi sonra eşi. Üçüncü Mehmet'in ann...