22

5.8K 310 38
                                    

Ali'den 

-Şey alo, Enis, şey ben şey.

-Balım sakin olsana bi, ne oldu anlat niye heyecan yaptın böyle?

-Kenan, o burada.

-Nerede?

-Şey işte evin önüne gelmiş beni bekliyor.

-Oha, Ali ciddi misin?

-Evet, ben çok heyecanlandım neden böyle heyecanlanıyorum Enis ben?

-Balım sakin ol, ne güzel işte seni merak edip gelmiş belli, hoşuna gitti mi sen onu söyle?

-Evet, gitti. Çok.

-Peki onu görmek de istiyor musun şu an?

-Yaaa ama  nasıl biliyosun sen bunu?

-Peki utanma hissi var mı balım?

-Şey o ben de hep var ama.

-Hım evet haklısın. Neyse gerisi yeter bize. Bence sen Kenan'dan etkileniyorsun balım. E o da ayağına kadar gelmiş. Tadını çıkar.

-Şey, mm, tamam, nasıl oluyor o?

Enis bu sorumla bir kahkaha attı.

-Balım kendin gibi ol içinden nasıl geliyorsa öyle davran. Böyle işte. Okey?

-Şey, okey.

Telefonu kapatıp hırkamı giydim. Hasta değildim ama ona neden hasta gibi olduğumu söylemek istememiştim. Soğuk havayı da severdim. Çok sıkı giyinmek bana göre değildi. Hırka ve bere yeterdi. Giyinip sokağa çıktım.

Karşı sokağın duvarına yaslanmış beni bekliyordu. Yürürken ona bakmaya utandığım için aklıma gelen heryere baktım.  Sonunda neredeyse yine düşecektim ki  bir kez daha kucaklayıp düşmeden yakaladı beni.

Sıcacıktı.Soğuk havayı seven ben onun sıcaklığından hoşlanmıştım. Kollarından çıkıp karşısına dikildim. Yüzüme yayılan aptal gülüşümü engelliyemiyordum. O da güldü.

-Sıkı giyinmemişsin.

-Şey, soğuk severim.

-Soğuk sevdiği için kışın ortasında çıplak gezen bir tek sen varsın sanırım Ali.

Gözlerimi kendi etrafımda gezdirip bedenimi kontrol ettim hızlıca.

-Nerem çıplak. Nerem he? Nerem ki ya?

Ben aptal aptal bunu yaparken o bir kahkaha bıraktı yüzüme karşı . Dudak büzdüm.

-Büzme dudak büzme,  hadi gel madem üşümeyi seviyorsun biraz yürüyelim.

-Olur.

Hemen yanında bitip onunla birlikte  sokağı aşağı doğru yürümeye başladım.

-Kenan, şey, sahile inelim mi?

Yüzüme baktı ciddi bir ifade ile.

-Esiyordur ama çok. O kadar soğuk da sevmezsin herhalde?

-Yok ama deniz severim. Olmaz mı lütfen?

-Peki istiyorsun madem, gidelim bakalım.

Bir kaç sokak daha geçip sahile gelmiştik. Oturduğumuz semtin en sevdiğim yanı her sokağın denize çıkmasıydı. Fakirdik az biraz ama bence aslında bu büyük bir zenginlikti.

Bir bank bulup oturduk. Cidden soğuktu. Biraz sessizce denizi izledik. O da bir şeylere dalmış gibiydi.

-Şey, bişey sorabilir miyim?

Yan dönüp ciddi bir bakışla baktı bana. Yutkundum. Hoşlanmıyordu sorularımdan ama ben de onu merak ediyordum.

-Sor bakalım.

Bu cevaba şaşırıp aklıma ilk geleni sordum.

-Neden soru sormamdan hoşlanmıyorsun?

Omuz silkti.

-Verecek bir cevabım yoktur belki.

Gülümsedi. Gözlerinde ki acıyı gördüm. Yanılmışmıydım yoksa gerçekten canımı acıyordu. Yüzünde ki yaralar geçmişti ama sanki kalbi acıyordu şimdi de.

Elimi kalbine uzatıp avuç içimi göğsünün üstüne bastırdım.

Enis ne demişti? İçinden geldiği gibi davran. İçimden bu geliyordu.

Yüzüme şaşırarak baktı.Hiç beklemediği bir davranıştı belli ki bu. İyice bastırdım avuç içimi.

-Canın neden acıyor?

-Ne? Canım acımıyor Ali o da nerden çıktı?

Gözlerimi gözlerinde gezdirip sustum. Elimi geri çektim. Yalan söylüyordu. Ayağa kalktım.

-Üşüdüm ben sen?

-Ben de.

Ayağa kalktı.

Üstüne baktım. O da pek kalın giyinmemişti. Önünde dikilip beremi çıkardım. Anlamaz bir ifade ile bana bakarken parmak uçlarımda yükselip başına geçirdim bereyi. Dudakları yarı açık yüzümü izlerken parmak uçlarımla usulca saçlarını berenin içine sokup yanlarını kulaklarına kadar çekip örttüm.

Gözlerine bakıp gülümsedim.Canı acıyordu ve benim de canım sebepsizce onun acısına acımıştı.

Öylece izledi beni. Tutulmuş gibi.

-Şey, sana çay ısmarlıyım mı?

Biraz daha ifadesizce yüzümde gezinip, gülümsedi.

-Sen bir okul çocuğusun daha, gel hadi ben ısmarlarım. Elini omuzuma atıp beni kendine çekti. Utanarak kolunun altına girsem de hoşuma gitmişti. Çaycıya girmeden önce yüzüne baktım.

-Çok yakıştı. Sen de kalsın mı? Hatıra olur.

-Kalsın.

Gülümsedi. Gülümsedim.

__Bölüm Sonu __

00.07
Burda sıcaklık artı 38 derece.

Dip not /şey kelimesi karakterin bir özelliği bu sebeple devamlı kullanıyor. Anlamayan? Israrla anlamayan? İllaki anlamayan? Pengeunler yesin götünüzü.

Safir {Tamamlandı} Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin