Beatrix, Adreanna ve Antonin, Denys ve Beatrix'e ayrılan odada yatak üzerine yan yana oturmuş, nereden geldiklerini bilmedikleri büyük beyaz tahta üzerine dedektifin yazdıklarına bakıyorlardı. Dedektif Denys, ellerindeki bilgileri not alıyor, kendilerine bir yol belirliyordu. Bu olaylara nasıl dahil olduğunu bilmeyen Beatrix de söylenenleri, en az onlar kadar dikkatli dinliyordu.
Dedektif, bir kere daha siyah tahta kaleminin gıcırtılı sesinin odada yankılanmasına sebep oldu. Onu hiç bu kadar odaklanmış bir şekilde görmemiş ortakları şaşkındı, durumun ciddiyetini, onların bilmediği bir şeyler olduğunu anlamaları zor olmamıştı. Tahta en üstteki beyaz alan hariç tamamen yazıyla dolduğunda Denys, konuyu en baştan anlatmaya başladı.
"Exitus Letalis, 3 büyük şirketi kendi adına geçirdikten ve ona gereken kadar insanı 100. Yani son kata aldıktan sonra asıl oyununu oynamaya başladı. Elinde bir servet tutuyor ve bu servetle dünyanın dört bir yanına dağılmayı amaçlıyor, devlet işlerine dahil olmaya başlayacaklarını, yasa değişikliklerine kadar ilerleyeceklerini biliyoruz."
Parmağıyla tahta üzerindeki gereksiz noktaları silerken bir süre nasıl devam etmesi gerektiğini düşündü. Ortakları için oldukça şaşırtıcı gelecek o bilgiyi paylaşmaya karar verdi.
"Şef Delrick Ermenegilde'nin yardımıyla uluslararası veri tabanına ulaştı ve bizim girişimizi engelledi..."
Bu cümle sonrası kaşlarını çatarak birbirlerine bakan ortaklarından Adreanna şaşkınca sordu.
"Şef mi? Dedektif Denys yanlış anlamış olabilir misiniz?"
Denys; bu, kendisine masumca gelen, soruya sinirle gülümsedi.
"O şerefsizin böyle bir şeye kalkışmayacağını düşünebilecek kadar saf olmamalısınız."
"En başından beridir yanımızda, bizimle çalışan adamın E.L ile ne alakası olabilir?" dedi Antonin, ellerini önünde birleştirmişti.
"Nefret Antonin... Nefret insana her şeyi yaptırabilecek kadar kuvvetli bir duygudur."
Dedektifin bu cevabından sonra kimse konuşmadı, oluşan sessizliği, olayları tahtaya yazdıklarını işaret ederek anlatmaya devam eden Denys bozdu.
"Ülke genelindeki kameraların hepsine ulaşabiliyorlar, nereye gittiğimizi biliyorlar..."
Adreanna karşı çıkmak için konuştu.
"Briand ve Alexander'ı konuşturmak için gittiğimiz o evi biliyorlarsa neden buna engel olmadılar?"
"Bizimle eğleniyorlar, ekran başında oturup adımlarımızı takip edip eğleniyorlar!"
Bağırarak söylediği bu cümleden sonra onun ne kadar gergin olduğunu anlayan ortakları, sinir bulaşıcı bir hastalıkmış gibi, sinirlenmeye başlamışlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rigor Mortis
Mystery / Thriller|Wattys 2022 Gizem/Gerilim Kategorisi Kazananı| ▪ Gözü kararan dedektif, masası üzerindeki eşyaları ani bir hareketle dağıttı. Kalemler ve içi kâğıt dolu dosya, içindeki kâğıtlar etrafa saçılarak yere düşerken Adreanna da Antonin de adı olmadığı içi...