Adreanna elindeki kupa bardaktaki suyu yudumladı.
"Restoranda, yatak odamdaki avizeyi düşünüp gülmüştüm," dedi gülerek.
İki ortak, dedektifin odasında, masasındaki dosyaları kenara itmiş, masanın üzerine oturmuşlardı. Dedektif henüz gelmemişti. Bu vakti konuşarak değerlendirmek isteyen Adreanna'nın kurduğu cümle, Antonin'in ona dönmesine neden oldu. Şaşkınca bakarak konuştu.
"Anlamadım..."
Bu tepkiye şaşırmayan Adreanna, açıklama yapmadan önce birkaç yudum daha su içti.
"Bana neden güldüğümü sormuştun, belki sonra anlatırım demiştim. Anlatıyorum işte. Odamda saçma sapan bir avize var. Restorandakileri görünce aklıma geldi, güldüm."
Antonin kahkaha atmaya başladığında Adreanna da buna dahil oldu. İkilinin gülüşleri odanın dışına kadar giderken kapı açıldı.
Dedektif Denys, gülümseyerek içeri girdi. Adreanna da Antonin de gülüşlerini sonlandırıp hızla masadan kalktılar.
"Günaydın dedektif," dedi ikisi de aynı anda.
"Günaydın," diye cevap verirken masasına oturan Denys, masadaki dağınıklığı yok saydı.
Antonin, elindeki tablete bakarak konuştu.
"Laboratuvar sonuçlarını inceledim."
"Uluslararası veri tabanından kimin peşinde olduğumuzu öğrendim," diye devam ettirdi Adreanna.
"Richard Smith," dedi dedektif.
"Doktor Richard Smith, merkezi hapishanede görev yapıyormuş. Bir ay önce işten ayrılmış, ailesi de o günden beridir ondan haber alamamış. Bıçaktaki parmak izleri ona ait."
"Cinayetin işlendiği otelden 2 gün önce ayrılmış, bugün uçuşu var. Kaçabileceğine inanıyor olamaz. Havaalanına gideceğine inanmıyorum, sadece bizi oyalamak için yapılan bir şey olmalı."
Paslaşarak sahip oldukları bilgileri paylaşan ekip kısa bir süreliğine sessizleştiğinde Adreanna tekrar konuşmaya başladı.
"Oteldeki tüm kayıtları inceledim, şüpheli kimseye rastlamadım. E.L, çok iyi gizleniyor."
Antonin Adreanna'nın ne zaman bunca şeyi araştırdığını merak etti. Kendisi evden çıkarken onu yatağına yatırmamış mıydı? Uyanıp davayla ilgilenmeye devam mı etmişti? Adreanna, mesleğine kesinlikle âşık bir kadındı.
Odadaki telefon çaldığında Denys, ahizeyi kulağına götürdü.
"Dedektif Denys Eloi, dinliyorum," dedikten sonra karşıdaki sesin ne söylediğini dikkatle dinledi.
Telefonu kapattığında ellerini hafifçe masaya vurarak ayağa kalktı.
"Richard Smith, havaalanının karşısındaki arazide ölü bulunmuş."
*
Adreanna, Antonin'in arabasından ondan önce inip dedektifin peşinden koşar adım ilerledi. Etraftaki kırmızı mavi ışıklara bakarak havaalanı yoluna sapan insanlar neler olduğunu anlamaya çalışırlarken polisler, yoldan geçenlere görünmesini engelledikleri cesedin başında bekliyorlardı.
Antonin de dedektifle Adreanna'nın yanına vardığında sırtından ve ensesinden vurulmuş adamın önünde durdu. Olay yeri incelemeden bir çalışan, dedektife selam verdikten sonra ölen adamın cebinden çıkan, plastik bir paket içerisine konmuş, buruşmuş kâğıdı uzattı. Dedektif, ortakları da duyabilsin diye kâğıtta yazılanları yüksek sesle okumaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rigor Mortis
Mistério / Suspense|Wattys 2022 Gizem/Gerilim Kategorisi Kazananı| ▪ Gözü kararan dedektif, masası üzerindeki eşyaları ani bir hareketle dağıttı. Kalemler ve içi kâğıt dolu dosya, içindeki kâğıtlar etrafa saçılarak yere düşerken Adreanna da Antonin de adı olmadığı içi...