Adreanna ile Antonin, ışıkları sönmüş Cyberspace binasının karşısında durmuş, Adreanna'nın evinde yaşanan yakınlaşmayı bir kenara koymuşlardı.
Cyberspace'in 9. katının kırılmış camları, o kattan aşağıya kadar gelen bağırış ve çığlık sesleri üst katta işlerin çığırından çıktığını gösteriyordu. Sağlık ekiplerinin dışarı çıkardığı son yaralı polisten sonra binanın elektrikleri kesilmişti, asansörlerin çalışmasını ve katlar arası geçişi engellemek için alınan bu ani önlem destek ekibinin de merdivenleri kullanmasına neden olmuştu. Her kattaki merdivenleri tutan polislerden birkaçı açık kalan otomatik kapıdan dışarı yaka paça çıkardıkları suçluları merkeze götürmek adına arabalara yerleştiriyorlardı.
Antonin Adreanna'ya baktı. Kadın, başını kaldırmış gözlerini 9. kata dikmişti. Burada neler döndüğünü ve Dedektif Denys'in onları buraya neden çağırdığını anlamak için etrafına bakındıktan sonra arabasına yaslanmış bir polisin yanına ilerledi.
"Ben CCID'den Dedektif Denys Eloi'nın ortağı Antonin Adélard. Burada neler olduğunu öğrenmek istiyorum."
Polis memuru onu kısa bir süreliğine süzdükten sonra bildiklerini anlatmaya başladı.
"Dedektif Denys, Cyberspace'in patronu Briand Florence ile konuşmak için geldiğinde buraya çağrılan ekiptenim. Dedektifin buraya girmesinin yasak olduğunu söylüyorlardı. Sonradan ortalık sakinleşti, ikisi konuşmaya başladı. Olası bir saldırıya karşı kapı önünde beklemeye başladığımızda bu şirketin çalışanları tarafından saldırıya uğrayan bizler olduk. Odaya girmeye çalıştılar, hepsi eli silahlı garip garip adamlar. Mermilerin önüne kendilerini atan bir grup manyak. Sebebini biz de bilmiyoruz."
Antonin de başını kaldırıp o kata baktı.
"Dedektif nerede?"
"Orada olduğunu düşünüyoruz."
Adreanna da yanlarına gelmişti.
"Orada olduğunu düşünüyoruz da ne demek?" diyerek konuşmaya dahil oldu, gergin görünüyordu.
"Ortalık çok karıştı, göz gözü görmüyor. Nerede olduğunu bilmiyoruz."
Adamdan istedikleri cevabı alamamışlardı, yanından uzaklaştılar.
"Bugün bahsettiğimiz şirket buydu, değil mi?" diye sordu Antonin, gözlerini otomatik kapıya odaklamışken.
"Aynen öyle..."
Binadan gelen sesler kesilmişti, etrafta meraklı halkın oluşturduğu çemberden yükselen uğultu harici hiç ses yoktu. İki memur da dedektifin başına bir iş gelmiş olmasından korkuyordu. İçeri girmeleri yasaklanmıştı, binanın etrafına sarı şerit çekilirken polisler etraftaki kalabalığı dağıtmaya çalışıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rigor Mortis
Misteri / Thriller|Wattys 2022 Gizem/Gerilim Kategorisi Kazananı| ▪ Gözü kararan dedektif, masası üzerindeki eşyaları ani bir hareketle dağıttı. Kalemler ve içi kâğıt dolu dosya, içindeki kâğıtlar etrafa saçılarak yere düşerken Adreanna da Antonin de adı olmadığı içi...