BÖLÜM-41

50 6 0
                                    

      "Kardeşini de ondan ayrılmak isteyen eşini de öldürtmüş, hapisten kaçmış. Akli dengesinin yerinde olmadığına dair belgeler var. Psikiyatristi Adalie Aimé, kendisi tarafından tehdit edilmeye başladığı için şikâyette bulunmuş. Hastanede yatıyor gibi göstermiş kendini. Nitelikli bir üniversitenin ekonomi bölümünü dereceyle bitirmiş, Exitus Letalis'i kalkındıran şirketlerin arkasındaki isim kendisi."

     CCID çalışanlarından bir kadın; Denys, Beatrix ve Antonin'in karşısında oturmuş, toplantı odasında yankılanan sesiyle Adreanna'nın yanındaki adam hakkında bilinenleri okuyordu. Antonin kapalı alanda sigara içme yasağını da odayı duman altında bırakmayı da hiç umursamadan içtiği beşinci sigarasının da sonuna geldiğinde odadaki havalandırma bile sigara kokusunu gidermek konusunda yeterli olmuyordu. Kadın birkaç öksürükten sonra konuşmaya devam etti.

     "Çevresindeki insanların hakkında söylediklerini okuyorum."

     Elindeki birbirine köşeden zımbalı kâğıtlardan öndekini arkaya çevirip diğer kâğıtta yazılanları okumaya başladı.

     "Michael'ı üniversiteden tanıyorum. Çok akıllı bir adamdır, her adımı hesaplıdır. Zamanla bu durumu bir takıntıya dönüştüğü için yollarımızı ayırdık. O kadar çok düşünüyordu ki bunun onu deli edeceğini biliyordum."

     Bir ifade daha okudu kadın.

     "Michael Liam Abel... Duygusuz bir adamdır, kimseye iyi davranmaz. Çevresinde bulunan insanlar canına susamıştır."

     Ve bir tane daha...

     "Kendisine Liam adıyla seslenilmesinden hoşlanmazdı. Bu kadar zeki olmanın insanın akıl sağlığını bozduğunu biliyordum, kendisi de bunun örneklerinden. Onunla bir sene sevgili kaldım. Nasıl dayandım bilmiyorum. Ondan ayrılmak verdiğim en doğru karardı."

     Kadın okumaya devam edecekken Antonin onu durdurdu.

     "Yeterli," diyerek ayağa kalktı. Hava almaya ihtiyacı vardı. Yağmur yağmasına rağmen binadan çıktı, daha fazla sigara içmeyecekti. Bu bir işe yaramıyordu. Beatrix'in anlattıkları Antonin'in başını ağrıtmıştı. Adam hakkında öğrendikleri sinirlenmesine, mantıklı düşünememesine sebep oluyordu. Nerede olduğunu bilseydi onu öldürmeye gidebilirdi. Hiçbir şeyden tam anlamıyla emin olamazken ne yapsa yanlış olacağını bilse de bunu önemseyemeyecek kadar kafası karışmıştı.

     Yağmur yağdığı için binanın karşısında birkaç gündür bekleyen kalabalık yoktu, yağmur dindiği gibi tekrar geleceklerdi. Ekip destek mesajları alıyor, haberleri internette dolanıyordu. Rigor Mortis adına açılan çeşitli hesaplar CCID'nin teknoloji bölümündekiler tarafından Denys'in direktifleri doğrultusunda yönetilmeye başlanmıştı. İlgi büyüktü, insanlar olayın ciddiyetinin farkındaydı. Adı magazin sayfalarından düşmeyen isimlerin hayran kitlelerini bilinçlendirmeye çalışmaları takdir edilesiydi. Tek sorun devlet büyüklerine ulaşılamıyor oluşuydu. Ülkelerin geneli bu konu hakkında bilgi sahibi olup kendi içlerinde E.L'e karşı örgütleşirlerken polis merkezlerine gelen emirler harici devletler susmaya yeminli gibiydi.

      Antonin başını gökyüzüne kaldırdı, yüzüne düşerek gözlerini kapatmasına sebep olan damlalar üzerindeki beyaz gömleği de ıslatırken kollarını iki yana açtı. Yaşamanın ne demek olduğunu bilmiyordu, bu yaşa kadar hayattan kendini gitgide soyutlayıp tüm yaşamını işine bağlamıştı. Sevilmeyi ona öğreten annesinin haricinde tutunabilecek başka hiçbir şey elde edememiş, sosyalleşmekten, insanların arasına karışmaktan korkmaya başlamış, içine hapsolmuştu. Hayatının 30 yılını böyle geçirmiş, sonraki 30'u için de böyle planlar yapıp durmuştu. Ta ki onunla tanışana kadar... Adreanna Valera.

Rigor MortisHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin