SON SÖZ

1.9K 146 98
                                    

On yedi yaşında üniversite sınavına hazırlanmak için yazmaya ara vermek gibi benim için oldukça zor bir karar verdiğim dönemde, zihnim bu eksikliği sürekli kurgulayarak doldurdu. Benim yılları bilmek gibi bir yeteneğim yok ne yazık ki, yalnızca yaşlarımı bilirim. Bahsettiğim sene aklıma iki kurgu düştüğünde, on yedi yaşındaydım. O kurgulardan biri İnfilak. Sıraç ve Şeyda'yı çok farklı hayal ederek başlamış ve ilk defa onlara bir sahne yazdığımda, isimlerini bile kullanmamıştım. Fakat tüm sene yoğun tempomun içerisinde, özellikle yolculuk yaptığım her an hayal edip kurgulayarak onları bugünkü hâline kadar yoğurdum.

Üniversite sınavını bitirip onları yazmaya başladığımda on sekiz yaşındaydım. Bugün kitabı bitirirken yirmi yaşındayım ve iki sene boyunca tüm odağımı bu kurguya vererek tamamlayabildiğim için kendimle gurur duyuyorum. Finaller her zaman zordur fakat bunu en sancılı yaşayanlardan biri benim. Aslında kitabı yazarken bile onu tamamlayabileceğime inanmıyordum çünkü bu konuda pek başarılı bir özgeçmişe sahip sayılmam. Fakat bitti işte ve ben hâlâ inanamıyorum.

İnfilak benim kitap formatında yazdığım ilk kurgum. En başından beri öylesine eğlenmek için değil, ciddiyetle bir şeyler dökebilmek için bu kurguyu yazmaya başladım. Öyle ki Wattpad'de paylaşmaya başlamadan önce yalnızca kendi kendime yazıyordum, paylaşmaya başladığımda elimde çoktan yirmiye yakın bölümüm vardı. Sebebi ise içinde, kitap okumamıza sebep olan o büyülü evrenin olmamasıydı. İnfilak okuyucuyu eğlendirmez, onlara yalnızca kitaplarda ve filmlerde kalan o aşk hikâyelerini sunmaz; bunu en başından beri bildiğimden yayınlamaktan çekinmiştim. Çünkü İnfilak realist düşüncelerle ve bolca eleştiriyle başladığım bir kitap oldu. Zaten finale kadar geldiyseniz, kastettiğim her şeyi görmüşsünüzdür.

Upuzun süren duygusal bir konuşma yapmak istemiyorum fakat elimde değil. Şeyda ve Sıraç benim için gerçeğe en yakın karakterlerim, onlardan ayrılmak fazlasıyla zor. Sıraç benim bu zamana kadar ve bundan sonra yazacağım her erkek karakterin dışında kalacak, bunun sebebini tahmin edebiliyorsunuzdur. Sıraç yazdığım en güzel adam.

Şeyda ise... Onun için söyleyebilecek çok şeyim var fakat kelimelerimi seçmek epey zor. Şeyda'yı yazarken olmak istediğim kadını mı düşledim yoksa zaten en başından beri karakteri bütünüyle bana mı aitti bilemiyorum. Fakat onun hem iş hayatını hem de Sıraç'la olan ilişkisini yazarken yaptığı her seçiminden dolayı onunla gurur duydum. Sıraç gibi birini hayal ediyor olabilirim ama hiçbir şey Şeyda gibi biri olmak istememin önüne geçemez.

Ben senelerdir bu platformdayım ve henüz masum kızların popüler olduğu dönemde bundan sıkılarak fazlasıyla asi bir kız karakteri "güçlü" olduğunu düşünerek yazmıştım. Büyüdüm, Wattpad "güçlü" kadınlar altında dövüşmeyi ve laf çarpmayı beceren karakterlerle doldu ve artık bunun fazlasıyla yanlış olduğunu düşünüyorum. Güçlü kadın karşısındakine yumruk atmayı becerebilen, asi ve pervasız olan, umursamaz davranan ya da geçmişinde en korkunç tecrübeleri geçiren karakterler değildir. Güçlü kadın nerede nasıl davranacağını bilen, üç adım sonrasını hesaplayabilen, ne yaşarsa yaşasın duruşunu bozup çirkefleşmeyen karakterdir benim için. Kesinlikle bu söylediklerime katılmak zorunda değilsiniz ancak Şeyda'yı yazarken ben size bunu sundum. Ve bu söylediğimin arkasında sonuna kadar duracağım.

En güzel kitabı yazdım, kurgusu muazzam, cümlelerim benzersiz diye bir şey iddia etmiyorum ama İnfilak hep doğru olanı hissettirdi. Ve ben bu doğruluk hissini başarabildiğimce aktarmaya çalıştım. İnanın bana okuduğum hukuk makalelerinin, kanun maddelerinin haddi hesabı yok. Yanlış bir şey yazmaktan çekinerek edindiğim doğru bilgiler ışığında elimden geleni yapmaya çalıştım. Şu an sonuçtan memnunum ama yarın bir gün kitabı düzenlemeye aldığımda her şeyin üzerinden birer kez daha geçeceğim. Eksiklerimin ve kurgudaki fazlalıkların olabildiğince farkındayım, düzenledikten sonra bu okuduğunuz versiyonun çok çok daha iyisini sunmuş olmak istiyorum.

İnfilak'ın çok okunmasını istemedim fakat üç kişi okuyorsa üçüyle de bahsettiğim konular hakkında aynı hisleri taşımak istedim. Umuyorum ki aynı satırlar hepimize dokunmuştur. Araya sıkıştırdığım cümleleri özümseyen herkese teşekkür ederim. Her bölüme fazlasıyla yorum yapıp onları okurken keyif almamı sağlayanlara da özellikle teşekkür ediyorum. Yorumlarınızı okumak benim için çok önemliydi.

Kitabı bu cümlesine kadar okuduğunuz için hepinize minnettarım. Bu yolculuğumuz sona erdi ancak yolumuz hiç bitmeyecek. Gelecek kurgularımdan haberdar olmak için önce Wattpad profilimi, ardından Instagram'ımı takip etmeyi unutmayın. Umarım birlikte birçok yolculuğa daha çıkarız!

Instagram: zefrin.d

Adalet teraziniz dengeli olsun.

Adalet kılıcınız keskin olsun.

Adaletiniz tarafsız olsun.

Sizi seviyorum! ❤️

İNFİLAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin