Felkelt a második nap. A Százak Flottája, amit Anne és a Kalóz Tanács így nevezett el és az alapítás dátumát is erre a napra tűzték ki, a déli határ felé tartottak félúton. Nem telt el úgy pillanat, hogy Anne ne gondolt volna folyamatosan arra a szörnyű megpróbáltatásra, ami inkább kitűntetés lenne egy kalózkapitány számára. Mellettük szorosan Adam Bones kapitány hajózott a Midnight Moon-nal. Crook kapitány és Glitterbeard mögöttük hajóztak, míg a többiek szabad alakzatban követték őket. Minden hajón voltak papagájok vagy sirályok, amelyekkel tudtak egymásnak üzenni. Anne hajója a Golden Skull az első vezérhajó a Százak Flottájában, amely rendkívüli büszkeséggel töltötte el, hiszen így megmarad majd az emberek emlékezetében és történelemmé válik, akárcsak Ramsey hajója a Magpie's Wing. Az éjjel azonban még ez a tudat sem tudta álomba ringatni. Egyfolytában az járt a fejében, hogy nem hagyhatja, hogy a király betörjön a Tolvajok Tengerére és hogy nem hozhat szégyent apjára és tulajdon fejére. Ugyan tudta, hogy a Flotta többi tagja szintén segít és hozzátesz a sikeréhez, de nem szeretett volna rögtön az első csatájában vesztesen hazatérni. Ez akár a titulusába is kerülhet és azt végképp nem akarta, hogy először és utoljára legyen a Flotta vezérhajójának kapitánya. Tulajdonképpen el is csodálkozott, hogy nem Glitterbeard vállalta magára e nemes feladatot, hiszen a férfi elég büszke és nagyképű volt. Nem vallott rá, hogy csak úgy átenged ilyen fontos szerepeket más kalózoknak, kivéve persze, ha bízik az illetőben. Anne előreküldött két őrhajót, hogy megnézzék, ott vannak-e már a király többi hajója és ha igen, összesen hányan vannak. Nem tudta, hogy a hírtől teljesen leesik majd az álla. Az egyik őrhajó visszatért és a Skull mellé hajózott, ahol a kapitány egy bizonyos, Blackheart Blake egy kötél segítségével egyszerűen átlendült a két hajó között. A fedélzeten landolva pontosan Anne orra előtt ért földet.
-Kapitány, - mondta levegővétel kapkodás közben - ezt nem fogja elhinni.
Anne türelmetlenül toporgott körülötte.
-Mondja már! Mire vár? Tapsra?
-Több, mint százötven hajójuk van. A köd túloldalán már százharminckettőt számoltunk össze, de a távolban még láttunk többet is.
-A király hajója ott van már? - kérdezte Anne elvörösödve a méregtől.
-Még nincs kapitány.
-Rendben, - fordult meg végül, hogy a férfi szemébe nézhessen - küldd szét a hírt minden hajóra, hogy mi a helyzet a ködnél, de írd meg azt is, hogy ne essenek pánikba mert lehet, hogy mi kevesebben vagyunk, de többet ésszel, mint erővel, nem igaz? Lehet akármilyen erős ágyújuk, vagy hajójuk, a mieinkkel nem érnek fel. Egyelőre ennyi, ha lesz egyéb mondanivalóm értesülsz róla, ahogy mindenki. Menj és tedd a dolog a hajódon Blake.
Blake biccentett és visszaegyensúlyozott a hajójára ezúttal nem kötéllel, hanem egy deszka segítségével, amelyet a két hajó közé támasztottak ki. Miután a kapitány elhagyta a fedélzetet, Anne Sammy-hez sietett feldúltan. A férfi ezek után már nem reménykedett jó hírekben.
-Mi történt kapitány? - kérdezte a nő dühös arckifejezése láttán.
-Inkább mi nem! Előrelépés ugyanis nem történt. Arról nem is beszélve, hogy megjöttek a hírek a köd túloldaláról.
-És pedig? - érdeklődött tovább.
-Fülöpnek több, mint százötven hajója van és már százharminckettő ott is van a határnál, de ő maga még nem érkezett meg.
-Kapitány ez nem...
-Nem a vég tudom, de akkor is igazságtalan. Mondhatjuk úgy is, hogy sportszerűtlen. - dühöngött - De nem baj, semmi gond úgyis mi fogunk győzni, mert kalózokat még nem győzött le senki és ez így is marad!
YOU ARE READING
A Tolvajok Tengerén - Elfeledettek szigete
AdventureA trilógia első része. Anne Roger, a híres William 'Bill' Roger lánya, a Golden Skull kapitánya. Legénységével a Tolvajok Tengerét járják, fosztogatnak, portyáznak és nem utolsó sorban kalózkodnak. Anne csak apja halála után tudja meg, hogy a férfi...