A hajótestet és az árbocokat sorozatos ágyúgolyó zápor sorozta. Anne a kormányhoz rohant, de mikor már pont elérte volna a felé vezető lépcsőt egy ágyúgolyó találta el a korlátot és a lépcsőt is, amely teljes mertékben leszakadt a helyéről. Hátralépett és nekifutásból elkapta azt a lépcsőfokot, amely még épen maradt és felhúzta magát a még megmaradt fokokra. Közben a többi hajó is megindult feléjük. Anne észrevette a mellettük hajózó, őket sorozó hajón Crook zászlóját, majd a bal oldalról támadó hajón felfedezte Ming-Chi kapitány zászlóját. Anne vérben forgó szemeivel már alig látta a horizonton lenyugvó napot. A két vezér hajó melléjük úszott lassan a vízen, őket pedig követték a toborzott hajóik. Anne ahogy elérte a hajókormányt arrébb lökte a vállával az itt irányító Néma Joe-t. Kezében volt az irányítás. Gondolkodott, hogy hogyan is kerülhetné ki őket, azonban a hirtelen és gyorsan történő események miatt nem tudott semmilyen tervvel előállni. A folyamatosan ágyúzások nem szűntek meg, sőt ahogy a többi hajó is mögéjük ért azok is sortűznek vetették alá a Golden Skull-t. Anne miközben irányítani próbálta a hajót, egy ágyúgolyó találta el a kormánykereket, amely kis híján majdnem Anne egyik karjába került, azonban még éppen el tudott ugrani a golyó elől. A kormány több karja is eltört és széthullott, ami miatt már nem lehetett irányítani a hajót. Anne kétségbe esetten kereste a megoldást a problémára, de a tudata legmélyén már elfogadta a vereséget, de nem adta fel. Nem erről volt híres, hogy csak így ilyen könnyen felad bármit is. A hajó nyílegyenesen tartotta a dél-keleti irányt, amely egyetlen lövés miatt sem tért el. Közben az egyik árboc felől kísérteties recsegés és ropogás hangzott. Ugyan nem dőlt el, de csak idő kérdése volt, hogy meddig bírja ki még. Anne leugrott a fedélzetre a kormány mellől, amikor Sammy szaladt felé izzadtan.
-Kapitány, - kezdte lihegve – a főárbocunk nem sokáig fogja kibírni ha még elkap pár találatot.
-Gondoltam Sammy. Ne aggódj megoldom.
Anne otthagyta a férfit és a horgonyhoz sietett.
-MINDENKI AZ ÁGYÚKHOZ! – kiabálta Anne.
Erre húsz kalóz rohant az ágyúk felé, amelyekből nemsokára már tüzeltek a mellettük haladó hajókra. Ekkor már olyan közel voltak támadóik, hogy néhány kalóz kötelek segítségével átlendült a Skull fedélzetére.
***
Valahol a tengeren egy csónak ringatózott. A csónakban egy alak üldögélt és a irányította a lélekvesztőt. Egyre csak egy periodikus mozgást végzett és a naplementében egy apró fekete pontnak tűnt a tengeren. Az alak az éjszaka közeledtével a homályba veszett.
***
A tengeren még egy hajó úszott. Egy hatalmas hajó amely többnyire csak egyhelyben állt vagy csak nagyon lassan haladt. Graymarrow a hajó kapitánya, távcsövén keresztül figyelte a Golden Skull elleni ostromot. A tengeri ütközetben egy ember szórakozott csak jól. Ez pedig ő maga volt. A Morningstar csendesen ringatózott a nem túl nyugodt tengeren. Az eső hamarosan elmosta a látványt, amit Graymarrow annyira szeretett volna nézni.
-Gyere ide te bolond! – szólította magához egyik kalózát.
Kopasz szinte abban a pillanatban a kapitány mellett állt, ahogy az hívta.
-Kapitány!
-Azt hittem megint a füleden ülsz te vén bolond! De kellemesen csalódtam. Úgy látom a kedves barátunkat megtalálták. – vigyorgott – Ezzel csak annyi a gond mindössze, hogy nem tudnak minket elvezetni a célunkhoz, ha most elsüllyesztik őket.
YOU ARE READING
A Tolvajok Tengerén - Elfeledettek szigete
AdventureA trilógia első része. Anne Roger, a híres William 'Bill' Roger lánya, a Golden Skull kapitánya. Legénységével a Tolvajok Tengerét járják, fosztogatnak, portyáznak és nem utolsó sorban kalózkodnak. Anne csak apja halála után tudja meg, hogy a férfi...