-Büszke lehet magára kapitány. Ön az első kalóz, aki képes volt legyőzni Briggsy-t. Nem sokan lettek volna képesek erre. Én azonban itt már nem maradhatok.
Ekkor már egyre többen gyűltek a kapitány és Adelaide köré. A különbség Anne és a legénysége között az volt, hogy ők nem látták a nőt, míg Anne nagyon is látta.
-Nem őrült meg kapitány. – mondta Adelaide – Ők nem látnak és nem hallanak engem, mivel halott vagyok.
Ekkor elkezdett a bőre lemállani a csontjairól, Anne látta a csupasz csontokat, az izmait, amelyeket nem takart többé a ruhája. A legtöbb ruhadarab ugyanis elkezdett szétszakadni rajta és óriási lyukak tátongtak a kabátján és az ingjén. Majd pár másodperccel később már alig látszott Adelaide teste.
-Mi történik? – kérdezte Anne.
-Az időm lejárt kapitány. Örömömre szolgált, hogy megismerhettem. Remélem sikerrel jár. – emelte meg a kalapját.
Ezután teste felragyogott és egy szempillantás alatt semmivé foszlott. A hatalmas ragyogást már a többiek is látták és meghátrálva léptek el a fényességtől. Adelaide teljesen megszűnt létezni. Mikor Anne már nem látta, kételkedett a saját igazában és abban, hogy valóban épelméjű-e még. Csak akkor ébredt fel a mély megdöbbenésből, amikor már Sammy mellette volt.
-Kezdem azt hinni, hogy a Lelkek Rendjének is dolgozik kapitány. – mondta Sammy.
-Most miért mondja ezt? – kérdezte még mindig a koponyát szorongatva.
-Ő volt Adelaide, akit senki sem látott? Csak ön.
-Igen. – ismerte be.
-Kapitány jöjjön! Ezt látnia kell! – kiabálta Billy.
Anne a hang irányába kezdett futni, amerre Billy is volt. A fiú egy kisebb szikla mellett állt, ahol egy csontváz is helyet foglalt. Félig már betemette a sár és az iszapos talaj, de Anne így is tökéletesen felismerte a csontváz ruháit és kalapját. Lehajolt a csontváz mellé és az ingje mögé nyúlt, a bordáihoz, ahol talált egy nyakláncot, amelyre az Adelaide nevét vésték.
-Ő volt az. Adelaide.
-Hihetetlen. – mondta Henry – Anne, te láttad őt.
-Igen. Nem tudom hogyan lehetséges ez, de mindenre fényt derítek. Azonnal írnom kell a Lelkek Rendjének.
Eszébe jutott, hogy a papagája még mindig nem tért vissza.
-Látta valaki Randy-t? Az a fenevad még azóta sem jött vissza?
-Lehet elkóborolt a tengeren. Vagy csak nem akar visszajönni.
-Pedig ajánlom neki, hogy ideérjen. Levelet kell vinnie. Indulás a hajóra! Mindenki! Amiért jöttünk nálunk van!
Miközben a hajóra igyekeztek, Sammy újabb fejleményeket osztott meg vele a hajóval kapcsolatban.
-Nem akarom újabb terhekkel foglalkoztatni. De attól tartok, hogy nem maradhatunk tovább a tengeren, ha nem kötünk ki egy kikötőben. A raktáraink üresek. Kifogyóban van az étel és a rum. Minden. Valamelyik kikötőben muszáj megállnunk.
-Sammy ez nagyon veszélyes most. Ki tudja talán az egész tenger minket keres. Tudnom kell melyik kikötőben nincs senki.
-Kapitány, ha visszatérnénk Morrow’s Peak kikötőbe, ott biztosan nem lesz senki.
-Talán, de az sem biztos. Menjünk a hajóra. Ott mindent meg tudunk beszélni.
***
YOU ARE READING
A Tolvajok Tengerén - Elfeledettek szigete
AdventureA trilógia első része. Anne Roger, a híres William 'Bill' Roger lánya, a Golden Skull kapitánya. Legénységével a Tolvajok Tengerét járják, fosztogatnak, portyáznak és nem utolsó sorban kalózkodnak. Anne csak apja halála után tudja meg, hogy a férfi...