Ik draai me om met open mond.
"No foockin way" zeg ik.
"Darcy hemmings van youngblud toch?" Vraagt hij. Ik kijk hem verbaasd aan en knik.
"Hoe weet u mijn naam?" Vraag ik.
"Darcy ga alsjeblieft even zit-" begint de docent.
"Uhm sssst ik ben in gesprek even je mondje dicht" zeg ik . De klas begint te lachen.
"Mijn zoon had het laatst over een nieuwe band en toen werd ik nieuwsgierig en heb ik onderzoek gedaan " zegt hij.
"Ik kwam eigenlijk langs om iedere klas van dit jaar een kleine les te geven over fame. De leuke dingen en de gevaren ervan. " zegt hij. Ik knik en ga naast lando zitten die achter niall zit.
"Hey darcy " zegt niall zacht. Ik kijk op .
"Horan" zeg ik kort .
"Luister het spijt me echt van alles wat ik heb gedaan" zegt hij.
"Weet je wat ik denk. Ik denk dat een carrière als acteur meer bij je past dan als zanger. " zeg ik simpel.
"Huh hoezo dat?" Vraagt hij.
"Omdat je al die tijd geacteerd heb dat je me leuk vind" zeg ik.
"Maar ik vindt je ook leuk, ik werdt gewoon heel erg beïnvloed door die meiden" zegt niall.
"Lieveschat als je door hun al beïnvloed wordt. Hoe denk je dan dat het zou gaan als we een openbare relatie hebben waar elke fan wel een mening over heeft? " Vraag ik. En focus me op de les.
"Wat ook een gevaar is als je op jonge leeftijd deze wereld binnenstapt, je er nooit meer uit komt. Je krijgt veel haat en kritiek over je heen. En voor iemand van 14, 15,16 of 17 kan dat heel erg zwaar vallen " zegt John.
"Tja daar is het nu al te laat voor " mompel ik.
"Daarom is mijn advies om pas echt deze wereld te betreden als je zeker van je zaak bent. Want je kan het niet zomaar opzeggen zoals een kantoorbaan. Je krijgt te maken met fans, managers en pers" legt hij uit.
"Ha vertel mij wat" grinnik ik en ga verder met tekenen.
*2 uur later*
"Niall, lando en darcy komen jullie?" Vraagt 1 van Paul zijn collega's.
Jeff lees ik op zijn naamkaartje. Aha.
"Uhm waarom?" Vraag ik.
"Van jouw en niall in opdracht van Simon en lando in opdracht van school. Door jullie fame moeten jullie je pauze doorbrengen in de leraren kamer" zegt Jeff.
We knikken en volgen hem. We gaan zitten op 1 van de stoelen.
*4 uur later*
Ik ben terug in het appartement. We moeten over een half uur weg.
"Dom, mike en harry kom eens" roep ik.
"Whatsup? "Vraagt harry en gaat op mijn bureau stoel zitten.
"We gaan wel echt het plan doorzetten toch?" Vraag ik.
"Ja zeker, we worden bijna 16 dus dat betekent dat we die liedjes zelf mogen schrijven" zegt harry.
"We maken de studio versie onschuldig of, we nemen het album van hun op maar schrijven stiekem andere liedjes. Dan op het concert waar de meeste mensen en media bij zijn zingen we onze liedjes" zegt mike. Ik knik.
"Sounds good" zegt dominic.
"Feels good" zeggen ik en harry tegelijk.
"Jongens komen jullie alvast!" Roept lou.
"Ja we komen " antwoord ik en loop rustig naar beneden.
"Paul is er over een kwartiertje, zorg dat je wat drinken mee neemt darcy" zegt ze voordat ze wegloopt.
"Maar dan moeten we de tour uitstellen totdat we die nummers af hebben. " zeg ik.
"Komt goed love" zegt dominic.
"Wanneer verloopt ons contract bij Simon?" Vraagt harry.
"Over 2 jaar maar we kunnen ook zeggen. Op het tijdstip dat we die liedjes zingen voor publiek dat we dan stoppen bij hun. Dan kunnen ze ons niks aandoen" zeg ik. Mike knikt.
De bel gaat en even later komt paul binnen.
"Klaar voor jongens?" Vraagt hij.
"Ja hoor het meisje is er ook klaar voor" grinnik ik.
"Sorry hoor, jongens en meisje, beter?" Zegt Paul. Ik lach en knik. Ik pak dominic's hand stevig vast en we lopen naar buiten.
De camera's flitsen. De papz gillen door elkaar. We lopen stug door. We ploffen neer in het busje. Ik en dominic naast elkaar. En mike en harry zitten achter ons.
"Hahaha harry niet doen" lacht mike.
"Do it safe" roept dominic lachend.
"Fuck you dom" roept harry nu.
"no fuck mike " grinnik ik. Mike wordt rood.
"Mike ziet het wel zitten hoor" zegt dominic.
"Nouhou jongens " zegt mike en wordt zo rood als een tomaat.
"Ik denk dat harry het ook wel ziet zitten hoor" grinnik ik.
"Ik zou het niet erg vinden" mompelt harry. Mijn ogen worden groot.
"Haha nu kan je niet meer terug " zeg ik en schater het uit.
" ugh jullie zijn zo irritant" kreunt harry.
"Thank us later" zeggen dominic en ik tegelijk.
We beginnen heel erg hard te lachen.
"Gaat alles nog goed daar?" Vraagt Paul.
"Ja hoor beter dan goed zelfs" roept dominic.
"Dame en heren we zijn er" zegt Paul en opent de deur. Ik klem me weer vast aan dominic en we lopen naar binnen.
"Darcy ik wil je spreken" zegt Simon die ons tegemoet loopt. Ik knik en loop achter hem aan.
We gaan naar zijn kantoor.
"Neem plaats " zegt Simon. Ik kijk hem wantrouwend aan en ga op de stoel zo ver mogelijk bij hem vandaan zitten.
"Whatsup" zeg ik en probeer zo ontspannen mogelijk over te komen .
"Aangezien je weer veel aan dominic plakt als een mug" begint hij. Mijn mond valt open.
"Uhm excuse me?" Zeg ik beledigd.
"Oh sorry, je bent nogal close met dominic. En dat wordt een beetje boring. Bij 1 van mijn andere mensen heb ik ook zo'n probleem. Dus ik dacht een pers relatie " zegt hij.
"What? Nee? Simon what the actual fuck!" Roep ik.
"Waar slaat dit op laat ons gewoon houden van wie we willen houden" zeg ik.
"Je weet niet eens om wie het gaat, ik hoorde dat je een crush op hem had" zegt Simon. Want daarmee schiet ik iets op.
"Je gaat namelijk daten met niall. " zegt hij doodleuk.
1008 woorden.
Heyhey,
Vandaag ben ik bij de fysio geweest voor mijn knie. Conclusie: overbelast en zwaar geïrriteerd
Wat te doen: niet trainen, oefeningen, intapen, paardrijden zonder beugels, rust houdenDus ik heb alle tijd om te schrijven
Hoe gaat het met jullie?
Vinden jullie het boek nog leuk?
Vergeet niet te stemmen en reageren
Lots of love x
Dinsdag 25 januari 2022 11:58 pm
JE LEEST
Youngblud
FanfictionWanneer darcy hemmings bij haar broer in Londen gaat wonen veranderd haar leven. Ze ontmoet haar 3 beste vrienden. Maar gaan ze het halen in de muziek wereld? Je leest het in dit boek xx Ik loop naar luke toe hij kijkt me vragend aan. "Ik durf het...