فرصه ( كامل )

2.6K 122 1
                                    

اسكريبت
#فرصه

واعرف منين وازاي وامتي اني هقابل واحد وأحبه من طرف واحد !

وهو مين بقي اللي بتحبيه من طرف واحد ياست رقيه ؟!

لفت بخضه وهي حاطه ايدها علي قلبها وقالت بضحك : حد يخص حد كده ياسي خضر !

رفع حواجبه الاتنين وعينه قلبت سودا  باااس اهو اتحول اهو اتحول الواد القمر ابو عيون خضراء ده هي بتحبه  يعني من شويه ،بس للاسف حبها ليه غير حبه ليها هي بتحبه اه كحبيب واخ وابن وكل حاجه وهو بيحبها حب اخوي ،

متستغربوش الاغنيه ديه حقيقي معموله عشانها ،اغنيه امال ماهر بتلخص كل الوجع وكل الكلام اللي الواحد مش قادر يقوله ،بتحبه من طرف واحد ،ونفسها تبعد وقلبها مش مطاوعني ...

فاقت علي صوته وهو بيطرقع بصوابعه في وشها : هيييي روحتي فين يازفته

بصت كده وضحكت بمرح وهي بتفرد دراعاتها في الهواء: هروح فين يعني مانا معاك اهو !

سند بذراعه علي سور البلكونه وقال وهو رافع حواجبه بنرفزه: مردتيش عليا هو مين يارقيه !

رقيه وهي بتبلع ريقها بخوف : في ايه يااحمد ديه اغنيه !

أحمد وهو بيبصلها بغموض: اغنيه ؟!

رقيه بمرح : بقولك ايه يالا انت جاي تنكد عليا ولا ايه ،لا انا هنادي علي طنط مديحه تيجي تاخدك

بصلها بحزن وسكت وبعدين لف وشه وبص للناحيه التانيه وهو واقف وساند أيده علي السور وشعره عمال يطير في الهواء كده زي شاروخان ،ياتي عليه وعلي طعامته ،قمر بس جبله حبيبي لو هشحت كده محبش قده ،هي منها لله ...

هتروحي بكره الجامعه الساعه كام ؟

قالها من غير نفس وهو لسه باصص علي اللي رايح واللي جاي وبيداري وشه منها !

علي فكره انت بارد ومستفز ومش بتحس ولو كان ثلج اللي واقف كان حس عنك اوف اوف منك ومن بروك يااخي

قالت الكلام ده كله بعصبيه ووشها بقي عباره عن طماطمايه بالمعنى الحرفي ....

قام وقف مره واحده بطوله اللي شبه برج ايفيل ده وربع أيده الاتنين وبصلها بحاجب مرفوع وشاور علي نفسه بأستغراب : الكلام ده ليا انا يارقيه !

رقيه بزعيق : ايوه ليك ولو سمحت بقي اطلع برا دلوقتي وسيبني في حالي ..

أحمد بتعجب وبلاهه : اسيبك في حالك كمان ؟ لا انتي اتجننتي رسمي يارقيه ، بتقوليلى انا كده اطلع برا لا وبتزعقي في وشي كمان ،والله عال اوي اللي بيحصل ده ،واضح انك عايزه تتربي من اول وجديد يارورو ...

رقيه وهي سانده علي سور البلكونه وشعرها طاير مع نسمه الهواء البارده اللي كانت أواخر فصل الصيف ،ومن غير ما تحس دموعها نزلت منها وهي بتفكر فيه وفي قلبها اللي اتمرد كالعاده وحبه ،طب ما طبيعي تحبه مش هو اللي مربيها بعد وفاه ابوها وامها ،هو اللي فضل معاها ،هو اللي كان الاب والاخ والصديق هو كان كل حاجه ،هو اللي بسببه وصلت للي هي فيه ،لولاه كانت رقيه ميته دلوقتي ،هو اللي أداها امل لقدام ،هو اللي فضل واقف معاها للنهايه ،هو كل حاجه بالنسبالها ،لو سالتوها تلخصي الحياه في كلمه ايه هترد وتقول "احمد" 

اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن