انتي هتقوليلي انا جيت هنا ازاي وايه اللي حصل ولا أخ*رب بيتك ؟!قالت ساندي جملتها بعصبيه وهي واقفه في نص المكان وبتوزع نظراتها بين ملك ومامتها
ملك وهي بتفرك ايديها بتوتر : ي ياحبيبتي انتي في بيتك
ساندي وهي بت*شد علي شعرها بعصبيه: انتي عايزه تج*نيني؟! بيتي ازاي انا هانم بنت هانم اعيش في خرابه زي ديه ازاي !
ام ملك وهي بتبصلها وبتقول بحزن: غيرك مش لاقي الخرابه ديه يعيش فيها ياساندي احمدي ربنا أن في مكان عايشه فيه تتحامي من الحر وتتحامي من مايه الشتا احمدي ربنا أن في راس مال تصرفي منه وبتاكلي كل يوم حتي لو مش بتاكلي لحمه وفراخ بس في غيرك مش لاقي ياكل خالص احمدي ربنا علي نعمه البيت والدفا والصحه دول اهم من اي حاجه في الدنيا ....
ساندي وهي بتبصلها من فوق لتحت بق*رف: انا مش هاممني كل القر*ف اللي سمعته ده انا هنزل بنفسى ادور علي اهلي وهوصلهم وساعتها هتندموا اشد ندم علي خ*طفي ومش بعيد البيت أو الخرابه اللي بتتكلمي عنها ديه اه*دهال*ك عشان تعرفي ازاي تعملي كده انتي وابنك وبنتك الش*رشو*حه مع اسيادكم ....
قالت كلامها دفعه واحده وفتحت الباب وخرجت وهي مش هاممها لابسه ايه ولا هاممها الكلام اللي قالته واللي جرح ناس طيبه وعلي قد حالها زيهم هي كل اللي يهمها انها تمشي من المكان ده وبس ...
-الجميل ماشي لوحده ليه
ساندي وهي بتبص بخوف لمصدر الصوت واللي كان شاب باين علي وشه الإجر*ام
-ا أنا
الشاب وهو بيتطوح يمين وشمال بتوهان: انت ايه ياجميل
ساندي وهي بتبلع ريقها بخوف : ا انا ه هو احنا فين ؟!
الشاب بسخريه: جرا ايه ياعسل يعني نازله من عماره استاذ عمرو ولابسه بجامه أخته ومش عارفه انتي فين ؟ انتي قريبته مش كده ؟
ساندي بنبره تشوبها البكاء : ا انا معرفش انا فين ه هما خا*طفن*ي
الشاب بأستغراب وهو بيتطوح : خا*طف*ينك ؟! انتي قصدك مين استاذ عمرو انتي شاربه ايه ابت
ساندي بخوف : و والله حضرتك انا مش شاربه حاجه ا انا فعلا معرفش انا فين ؟!
الشاب بضيق : بقولك ايه انا عندي صداع سلام
بيكيااا بيكيااا بيكيااااا ...
نطت ساندي من مكانها وهي بتلف للراجل اللي كان علي عربيه كارو وبينادي في الميكروفون بصوت عالي .....
-اومااااي جاد ايه ده ؟
الراجل وهو بيوقف العربيه وبيقولها بابتسامه سمجه : عندك بيكيا يا عسل
ساندي وهي بتبلع ريقها بخوف : ي يعني ايه ؟
الراجل : مش عارفه يعني ايه بيكيا ؟!
أنت تقرأ
اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي
Mystery / Thrillerمجموعه اسكريبتات رومانسي ،كوميدي،حزين ،بقلم ايمان شلبي هنا هتعيش معانا لو كنت حابب تعيط عليك وعلي اسكريبت باب الذكريات 🥲 عايز تضحك عليك وعلي اسكريبت احببت مجهوله 😂عايز محن وفقع مراره هتلاقي كتشير اوي😂عايز كله في اسكريبت واحد عليك وعلي ظننته خالي...