اسكريبت البارت الاول

2.5K 91 0
                                    

#اسكريبت
بعد اذنك ممكن اعدي ...

حطيت ايدي في ايده وانا بقول بعفويه: انت هتمثل انك خطيبي قدام الناس ديه ومش عايزه اعتراض فاهم ..

الشخص باستغراب وهو فاتح بوقه: انتي بتقولي ايه ياانسه أنتي تعب*انه ولا ايه ؟

ش*ديته وسط ذهوله وذهول الكل اللي وجهوا أنظارهم علينا وانا ببلع ريقي بتوتر ...

م مساء الخير ..

احمد وهو بيسأل باستغراب : مساء النور بس هو في ايه ؟

انا بتوتر : ايه اللي في ايه ..

احمد وهو بيشاور علي الشخص اللي انا لحد دلوقتي معرفش مين هو من الاساس : انتي حاطه ايدك في أيده كده ليه !

رديت بكل ثقه وانا بقدمه ليهم : اه نسيت اققدملكم خطيبي ...

قربت سيليا مني وهي بتقول بفرحه : انتي هتتجوزي بابا يا ايمان ...

برقت عيني وسيبت ايده وانا بقول بكل تلقائيه: نهار اس*ود بابا مين ...

سيليا ببراءه وهي بتشاور علي الشخص : بابا يونس ده

فلاش بااك

"بداخل أحدي المدارس في اسكندريه"

استاذه إيمان انا جبت حضرتك هنا لاني سمعت انك بتقدري تتعاملي مع الاطفال،في هنا طفله محدش قادر يتعامل معاها أطلاقاً اتمني حضرتك تقدري !...

كان بيتكلم وهو ساند بأيده الاتنين علي المكتب ..

كان شكله لطيف اوي ،يخ*طف القلب والعقل ..

عيونه البني اللي محاوطاها رموش كثيفه ،شعره الاسود اللي مرفوع بشكل لطيف زيه ،رزنته وكاريزمته اللي خلتني قاعده مش قادره اقول حرف واحد ...

مش عارف كان مالي ،عمري ما حسيت نفسي متوتره اوي كده !

يمكن نظره عيونه البني في عيني مباشره خلتني مش قادره انطق بحرف واحد ..

كل اللي حسيت بيه في الوقت ده اني عايزه ابص في عيونه  ،واسمع صوته وبس ...

استاذه أيمان حضرتك معايا ؟!

فوقت من شرودي وانا بهز راسي وبنفضها من الأفكار الغريبه اللي جتلها في وقت مش وقته علي الاطلاق !

مع حضرتك يا استاذ احمد ،احم اقدر اشوف البنوته ديه ،لكن قبل أي حاجه محتاجه أعرف حالتها بالتفصيل ..

اتنهد بحزن وهو بيبص قدامه وبيقول بصوت حزين : ديه بنت واحد صاحبي ،مامتها اتوفت من فتره والبنت من ساعتها أصبحت انطوائيه عني*فه ومحدش قادر يفهم السبب حتي لما راحوا لدكتور كانت بتعيط دايما ...

هزيت راسي وانا بتنهد زيه نفس تنهيده الحزن ،وانا بشفق علي حال البنوته الصغيره اللي ملحقتش تتمتع بحنان مامتها ولا بحضنها الدافي ...

اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن