ظننته خالي ( البارت الثالث)

3.5K 124 0
                                    

#ظننته_خالي
#البارت_الثالث

لا لا لا ياخالو لا عشان خاطري لاااااااا

داليدا ،داليدا فوقي انا جمبك فوقي انتي كويسه داليدا ..

قامت من النوم بصت حواليها وهي بترمش عينيها أكتر من مره وبتتنفس برع*ب حقيقي ...

كان ايهاب قاعد علي طرف الس*رير ،بيبصلها بلهفه وقلق من عيونه ...

داليدا انتفضت من مكانها وزحف*ت لورا بخوف وهي بتهز رأسها بدموع وبتبص علي هدومها ...

داليدا بدموع : ل لا لا لا ياخالو انت متعملش فيا كده صح ،ص صح ياخالو انت متعملش فيا كده ..

ايهاب وهو بيبصلها بحزن وقلق علي حالها : اهدي ياداليدا ،اهدي انتي كويسه ..

داليدا وهي بتبصله بدموع وعتاب من عينيها : ا أنا بكره*ك،بكرر**رهك علي قد ما كنت بحبك ..

ايهاب اتنهد تنهيده طويله كلها وجع ،لاول مره يحس قلبه ات*شق لنصين ،لاول مره يتضايق كده ،لاول مره داليدا اللي كانت بتحبه اكتر من نفسها تقوله أنا بكره*ك !

ايهاب محبش يبين ضعفه واتكلم بكل برود : مش شرط تحبيني ياداليدا

داليدا قامت وقفت  من بكل عص*بيه وقالت بغضب : انا مش هقعد معاك دقيقه واحده في المكان ده يا يا ايهاب بيه ..

بصلها وابتسم ابتسامه هاديه وغامضه واعجاب من ش*راسته*ا اللي لاول مره يشوفها وخاصه معاه ،هي دايما بتحترمه ،بتخاف تتكلم معاه أو حتي تقعد معاه في مكان واحد ،انما دلوقتي هي واقفه قدامه وبتتكلم  وبكل شجاعه ،لاول مره يحس أن الطفله اللي رباها علي أيده نضجت ومبقتش تهاب حد ..

داليدا قالت جملتها وراحت نحيه الباب تفتحه ،لسه هتخرج ،الباب اتقفل بقوه وغض*ب ...

كانت واقفه ظه*رها لايهاب ،ص*درها بينزل وبيطلع بع*نف وخوف وتوتر لاول مره تحس انها متوتره التوتر الغريب ده !!

ايهاب وهو بيميل نحيه ودنها وبيتكلم بهمس ق*اتل : انسي انك تهربي ياداليدا،انسي اني اسيبك ابدا لو علي م*وتي ...

بلعت ريقها بخوف وغمضت عينيها بقوه،وهي حاسه لاول مره بشعور غريب ،شعور خوف لكنه امان في نفس الوقت ،ك*ره لكن قلبها عمره ما يكره*ه في نفس الوقت ،كان شعور متناقض مابين الحب والك*ره مش قادره تفسر اي شعور فيهم الصح !

ايهاب بهمس مره تانيه لكن المره ديه بضعف وحزن : خليكي ياداليدا،خليكي معايا انا مليش دلوقتي غيرك ،الكل خ*ذلني ،الكل ك*ذب عليا ، الكل اتخل*ي عني،حتي انتي كمان ياداليدا،اكتر حد انا بحبه عايز تتخلي عني ؟

داليدا دموعها نزلت علي خدها ،لاول مره تحس انه ضعيف كده،متنكرش أن قلبها اتحرك من مكانه ،اشفقت عليه من جواها،كانت نفسها تفهم ليه مامته عملت كده ،نفسها تفهم هي ليه اتخلت عنه زمان ،للدرجادي هي قلبها ح*جر عشان تتعامل مع  ابنها طول السنين ديه علي أنه ابن اختها ،طب ازاي قلبها طاوعها تكس*ره وتتخلي عنه زمان !!!

اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن