احببت صدفه ( البارت الثالث والآخير)

3.3K 161 5
                                    

#احببت_صدفه
#البارت_التالت

،فات شهر علي اليوم ده ،شهر علي اخر مره شافته فيه لمار ،كان رده في اليوم ده غير متوقع بالمره ،لسه فاكره كل اللي حصل في اليوم ده بالتفصيل

فلاش باااك

بلال وهو بيبصلها وبلامبالاه : تاكلي ترمس؟

لمار بتوتر : ب بلال انت سمعتني ؟

بلال :تحبي نقوم نمشي

لمار بعصب*يه : بلال انا بكلمك !!

بلال ببرود : تمام يبقي  نقوم نمشي

لمار بعص*بيه اكبر : ما تجنن**يش انت ليه مش بترد عليا

بلال قام وقف قدام البحر وربع أيده الاتنين واتنهد وقالها بحزن ...

لا يالمار مش هقدر

لمار قامت وقفت جنبه وسألته باستغراب : ليه ؟ مش فاهمه 

بلال اتنهد تنهيده تحمل الف معني ومعني وهو باصص في عينيها وبيتكلم بنبره حزينه ومكسوره : عايزه تعرفي ليه ؟

لمار وهي بتهز رأسها بدموع : اه

بلال وهو بيبصلها بحب وعشق : عشان بحبك يالمار ..

لمار وهي بترمش عينيها اكتر من مره بتوتر واستغراب : ب بتحبني !

بلال وهو بيبص تاني علي البحر وبسخريه : شوفتي خي*بتي حبيت واحده بتحب اخويا ...

لمار بتوتر : ب بتحبني ازاي ،ازاي وانا عمري ماشوفتها في عينيك !

بلال وهو بيبتسم بحزن وسخريه مريره : يمكن عشان شايف حبك وتعلقك بمحمد اخويا ،يمكن عشان شايف انك مش بتطي*قي تشوفيني وكل مره تخلقي اي خناقه معايا عشان تلفتي انتباه محمد ويفضل يواسيكي ،يمكن عشان شايف أني بحبك من طرف واحد ،يمكن عشان حاجات كتيره اوي انتي مش عارفاها يالمار ...

لمار كانت بتسمعه ودموعها بتنزل علي خدها زي الشلال ،مكانتش تتوقع ابدا انها تبقي في الموقف الصعب ده ،مكانتش تتوقع أن بلال اكتر بني آدم اتخ*انقت معاه ومش بتتفق معاه يطلع بيحبها !

ليه الدنيا مش عادله ،ليه نحب ناس مش قادره تحس بينا ولا بوجودنا ،مش قادره تحس باشتياقنا اننا نكون معاهم لحظه واحده ،مش قادره تحس بقلوبنا اللي بتروحلهم ،ليه الخلق بتحب ناس بتحب ناس غيرهم !!

" طبقا لقوانين الحياه ،بنحب ناس بيحبوا ناس غيرنا "

اتنهدت لمار وبصتله وقالت بكل أسف : انا اسفه يابلال ،اسفه اني اذيت*ك ،اسفه

بلال بسخريه : متتأسفيش ،نمشي !  

لمار وهي بتبتسم باهتزاز ومدت ايديها : نبقي صحاب ؟!

بلال بص لايديها وقال بسخريه : عمرنا ما هنبقي صحاب يالمار ،يالا نمشي

لمار هزت راسها وروحوا ومن اليوم ده بلال اختفي من حياتها ...

اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن