منك وإليك ( البارت الثالث)

1.4K 78 1
                                    

#منك_واليك
#البارت_الثالث

النهارده خطوبتي انا وعمر ...

كنت واقفه قدام المرايه ببص علي فستاني البيبي بلو الواسع ،والميك اب اللي كنت حطاه،كان شكلي عاجبني اوي ..

منكرش أبداً اني كنت مبسوط مع عمر ،كنت مبسوطه أن اخيراً ربنا عوضني بالشخص اللي قدر يفهمني ..

قدر يفهم انا محتاجه ايه ،قدر يفهم أن انا كبنت بتحب الاهتمام ،بتحب التفاصيل ،بتحب اللي يقدرها ...

مقدرش انكر أنه حرك جوايا مشاعر من تاني ،لكن مكنتش قادر افهم ديه مشاعر حب ،ولا مشاعر تعلق بالشخص اللي قدامي وبس !

برغم فرحتي في اليوم ده إلا أني كان في حاجه نقصاني ..

مش لو كان طيب بخاطري يوميها بكلمتين اتمسك بيا ،كان زماني هكون معاه ..

كنت مستعده استني سنين علي سنيني ،بس لو كان حسسني أنه عايزني مش مجرد كلام وخلاص ..

اتنهدت وانا بمسح دمعه نزلت من عيوني وفي الوقت نفسه الميك اب ارتيست شغلت اغنيه عمرو دياب   ..

" امبارح كنت بقول لو افترقنا تكون حياتي ديه نهايتها والنهارده بقيت بقول مش عايز حد قدامي يجيب سيرتها معقوله انا اشوف حياتي بتبدتي بعد نهايتها !!"

ساعتها بس عقلي استوعب انا حياتي بتبدتي مع حد تاني ،بس بعد نهايتها !

احساس انك عايش جسد بلا روح ،مضطر تعيش ،مضطر تبين لكل الناس انك بخير ،مضطر تبين للي اتخلي عنك بالذات انك بخير معاه أو بدونه ،ده احساس صعب ومش اي حد يستحمله ،الاحري مش اي حد يقدر يمثل أنه بخير مع أنه بيموت من جواه الف مره ..

يالا ياعروسه العريس وصل ..

مسحت الدمعه اللي نزلت من عيوني بسرعه وانا بلف لاختي اللي كانت واقفه مبسوطه لانبساطي ،اختي اللي شافت كل حاجه من البدايه وعارفه انا اتعذبت قد ايه ...

عمر دخل وانا واقفه عشان اعمل الفيرست لوك واول ما شافني ..

"ايه الجمال ده "

رديت بخجل وابتسامه رقيقه

"انت كمان شكلك حلو اوي "

عمر : وانا هاجي ايه جنبك يعني !

ابتسمت ساعتها وانا بحط ايدي في ايده ،وفرحانه من عزله فيا ..

يمكن كانت اكتر حاجه مفرحاني أن وانا مع عمر بنسي يوسف تماماً ..

ده شيئ كان مطمني اني مش هظلم عمر  معايا ،لانه قادر ينسيني يوسف وقادر يخليني اتعلق بيه كل يوم عن اللي قبله ...

فات اليوم وكان باين عليا الفرحه ، كان كل اللي يشوفني يقولي باين عليكي بتحبيه ،وهو كمان تصرفاته كانت تدل أنه بيحبني ..

اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن