ايه ده سفيان ايه اللي جابه هنا ؟- تعالي ساعدني نشيله يابابا مش وقته
قولت جملتي برعب وانا قاعده علي الارض قدام سفيان اللي فاقد الوعي وبينزف من كل مكان في جسمه وكأنه كان في حرب ...
ساعدني بابا وشاله علي الكنبه وانا واقفه بترعش مكنتش قادره افهم انا ليه خايفه اوي كده علي " سفيان" وكأنه ابني او حد مسؤول مني مش طليقي !
ايوه متستغربوش سفيان يبقي طليقي ..
-انا عايز اعرف هو ايه اللي جابه هنا في وقت زي ده وليه عامل كده
-يابابا مش وقته ارجوك انت مش شايف هو عامل ازاي خلينا نفوقه أو نجبله اي دكتور
هز بابا رأسه بضيق وحاولنا نفوقه بكل الطرق لحد ما فتح عينيه ببطئ وتعب
-سفيان انت سامعني؟!
-اممممم
-سفياااان لو سامعني هز رأسك طيب
هز رأسه ببطئ وهو بيحاول يفتح عينه وانا واقفه براقبه بلهفه ....
-انا هروح اجيبله حاجه يشربها
في الحقيقه انا مش عارفه كنت بعمل كده ليه يمكن شفقه ؟! يمكن صعبان عليا اللي عملته معاه في خلال تلت شهور جواز كنت حاسه اني شخصيه معنديش قلب بعامله بكل قسوه وبرود وفي المقابل هو بيديني كل ذره مشاعر عنده في الحقيقه جوازتي انا وسفيان كانت صالونات وافقت عليه لأنه صاحب عامر اتقدملي من الفرح وافقت وحصلت كل حاجه في لمح البصر الخطوبه والجواز وكل حاجه وكأني بتفرج علي فيلم أحداثه اللي بتحصل في سنين وشهور بتتحور في ساعه واحده بس !
فات تلات شهور وهو في الحقيقه كان ونعم الزوج كان بيعترفلي كل ليله أنه بيحبني وانه اول ما شافني خطفت قلبه وانا بحاول ابتسم بالعافيه كنت بارده لاول مره في حياتي اكون كده مع حد كان لسه قلبي متعلق بشخص خذلني بالرغم كل اللي عمله إلا أني لسه بفكر مشاعري مش بأيدي قلبي ملوش سلطان يحكمه ويقوله انسي بقي انسي عشان تعيش مرتاح ولا عقلي قادر يبطل نسيان !
فوقت من شرودي علي صوت بابا وهو بيستعجلني اجيب اي حاجه مسكره ...
خرجت وانا في أيدي صينيه فيها عصير وكيك من اللي عملته النهارده وسبحان الله كانت آخر حته وكأنها كانت بتناديه يأكلها !
حطيت الصينيه علي الطربيزه اللي قدامه وانا واقفه اراقبه لحد ما صحي ...
حاول يتعدل قربت منه بلهفه وساعدته ..-ا أنا آسف جدا اسف علي الازعاج
-ايه اللي حصلك بس يابني ؟
رفع راسه ورد علي باب وهو بيتوجع : ك كنت ماشي بالعربيه في مكان مقطوع طلع عليا شويه حراميه اخدوا مني العربيه ولما حاولت امنعهم اتلموا عليا ضربوني لحد ما اغمي عليا ولما صحيت لقيتهم اخدوا كل حاجه فلوسي وموبايلي كنت تعبان ومش شايف قدامي لقيت نفسي بجي علي هنا انا اسف لو سببتلكم اي ازعاج ا اه ا انا هقوم امشي ...
أنت تقرأ
اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي
Mystery / Thrillerمجموعه اسكريبتات رومانسي ،كوميدي،حزين ،بقلم ايمان شلبي هنا هتعيش معانا لو كنت حابب تعيط عليك وعلي اسكريبت باب الذكريات 🥲 عايز تضحك عليك وعلي اسكريبت احببت مجهوله 😂عايز محن وفقع مراره هتلاقي كتشير اوي😂عايز كله في اسكريبت واحد عليك وعلي ظننته خالي...