ابو تسنيم : ايه مالك ؟ بعزمك علي خطوبه بنتي
تسنيم وهي بتوزع نظراتها بين فداء وباباها بصدمه واستغراب وهي بتهز رأسها بحيره
فداء بابتسامه ذات مغزي: طيب الف مبروك ياعمي عن اذنك
قال جملته ومشي وتسنيم بصت لباباها بتساؤل ورفعه حاجب !
ابو تسنيم : ايه ؟
تسنيم يتساؤل: ايه انت يابابا ؟
ابوها وهو بيسندها وبيقول وببرود: اكيد مش هتتخطبي من غير ما تعرفي يعني
تسنيم باستغراب : اومال عزمته ليه؟
باباها بغموض : هحكيلك كل حاجه بس نطلع الاول ونتطمن عليكي ..
............................................................................
-امك عامله عليك لعبه هي وأهل تسنيم انما ايه اورجانكفداء وهو بيلف لمصدر الصوت باستغراب: لعبه ايه؟
سلمي وهي بتربع ايديها وبترفع رأسها لفوق ببرود: مش هقولك
فداء برفعه حاجب : وده ليه مخصماني انتي كمان؟
سلمي وهي بتهز رأسها ببرود: بالظبط
فداء بسخريه: وياتري بقي جايه تقوليلي ليه
سلمي بابتسامه شريره : عشان عارفه انك فضولي وممكن الفضول بموتك
فداء وهو عامل نفسه مش فارق معاه حاجه : خلاص مش عايز اعرف
سلمي : اوكي
فداء وهو بيبلع ريقه : ا احم خمسين جنيه كويس ؟
سلمي وهي بتضحك بخبث : الله مش كنت مش عايز تعرف دلوقتي ؟
فداء: ميه جنيه وتقوليلي الحوار بالتفصيل
سلمي وهي بتمد ايديها بمكر: هات
فداء وهو بيخرج الفلوس من جيبه بضيق : خدي ها احكيلي
سلمي بلهفه وسرعه : ماما وبابا راحوا النهارده لاهل تسنيم عشان يعتذروا عن اللي حصل وكلهم اجتمعوا أنهم ينتقموا منك علي اللي عملته وأبو تسنيم قال بنتي لازم يترد كرامتها وماما اقترحت عليه يقول إن خطوبه تسنيم يوم الخميس اللي جاي وأنه لازم باي شكل ابنك يحضر والعريس اللي هو الوهمي يعني ميجيش فتقوم ماما تطلب منك انك تعمل نفسك العريس عشان ميتحرجوش قدام الناس وبكده هتكون أتردت كرامه تسنيم لأن ماما ناويه تصورك انت وتسنيم وتهكر الفون بتاعك وتنزل الصور علي الاكونت بتاعك وتكتب " أعظم انتصاراتي" وبكده تكون اتربيت وصحابك كلهم يتريقوا عليك وتبقي اراجوز الشله عشان انت متربتش ومفيش عندك دم ومش انا اللي قولت كده دي ماما وبابا وشكرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته ....
قالت كلامها دفعه واحده وخرجت من الأوضه بأقصي سرعه وفداء واقف يبص لآثرها بصدمه وذهول !
أنت تقرأ
اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي
Misterio / Suspensoمجموعه اسكريبتات رومانسي ،كوميدي،حزين ،بقلم ايمان شلبي هنا هتعيش معانا لو كنت حابب تعيط عليك وعلي اسكريبت باب الذكريات 🥲 عايز تضحك عليك وعلي اسكريبت احببت مجهوله 😂عايز محن وفقع مراره هتلاقي كتشير اوي😂عايز كله في اسكريبت واحد عليك وعلي ظننته خالي...