#يونس
#البارت_السادس_والآخيركان عليكي نشان براءه عمره مره ما كان يخيب
كنت ماسك ايد جنينه عيله ف تانيه ابتدائي
مش صابيه مخلصه جامعه و قويه وليها شخصيه وكيان
انهارده
انا كنت نقطه واقفه بين أصبح وكان
واما خفت لحد ياخد باله مني ف المكان
خت بعضي وقمت ماشي زي شجره بدون فرعها
كان ف ظهري عمر فات
بنت ولا كل البنات كان تاريخ كاااامل ورايا
ضحك واغاني وسلام
صمت ومعاني وكلام
كوكب الاحلاااااام بحاله كان ورايا
كنتي واقفه هناك معاه
وكنت بتمشا معايا 💔يونس كان في واقف في ركن بعيد بيتفرج علي إيمان وهي عروسه ،اه صحيح نسيت اعرفكم فرح إيمان وإياد النهارده ،إياد اللي حبها بجد من كل قلبه ،اياد اللي رغم معرفته بمشاعر إيمان ليونس إلا أنه فضل يقف معاها ويحاول علي قد ما يقدر ينسيها يونس ...
خلص الفرح ويونس واقف متابع كل حاجه من بعيد كل حركه كل ضحكه كل تفصيله إيمان بتعملها كان مركز فيها ،هو فعلا حبها من قلبه ،هو معترف أنه غلط في حقها وكسرها وك*سر مراته هو مستح*قر نفسه اوي ،بس قلبه مال ل إيمان اكتشف أنه محبش هدير زي ما حب إيمان اكتشف فعلا أن إيمان هي اللي سكنت قلبه ومش هتخرج منه غير بمو*ته ..
انت بتعمل ايه هنا يايونس !
ديه كانت جمله إياد اللي قرب منه وفي أيده إيمان اللي اول ما شافت يونس لا ارادياً نزلت دموعها ولانت ملامحها ،برغم كل اللي حصل إيمان مش قادره تنسي يونس ولا عمرها هتنساه لأنها ببساطه حبته من قلبها حب حقيقي مش مزي*ف !
يونس وهو بيبص علي إيمان وبخفوت : مبروك
إياد بأبتسامه هادئه : الله يبارك فيك ،واتمني تنسي إيمان واتمني منشوفش وشك تاني ،ساعدها يا يونس
يونس باستغراب: اساعدها !
إياد : ساعدها تنساك يايونس ،اختفي من حياتها للابد وساعدها تنساك ساعدها ترمم جروح قلبها اللي سابت علامه قاس*يه لحد دلوقتي ومش هتختفي غير بعد فتره كبيره اوووي انا عارف ومتأكد أن إيمان مش هتنساك بسهوله بس انا بحبها وهستحمل لاخر نفس وهساعدها تنسي حبك ،فأرجوك انت كمان ساعدها ومتزودش اوجاعها ..
يونس أتأثر بكلام إياد وبصله وهز رأسه بحزن وبص لايمان اللي بتبصله بعتاب ودموع وقال بخفوت : ربنا يسعدك وتنسيني في اقرب وقت مع اني مش هنساكي ابدا سلام
مشي يونس وكانت اخر مره فعلا إيمان تشوف يونس اختفي من حياتها للابد برغم وجع*ها وكس*ره قلبها علي فراقه إلا أنها محبتش ابدا تظلم اياد اللي حبها من قلبه اللي كان ونعم الزوج الصالح الصبور الحنين اللي بيحاول بكل الطرق ينسيها يونس ويعوضها عن الخذلان اللي شافته من اقرب الناس لقلبها وفعلا إيمان مع الوقت نست يونس او بمعني اصح كانت بتتظاهر النسيان عشان متج*رحش إياد اللي كان بيعمل كل حاجه واي حاجه حتي لو كان هيدوس علي كرامته في مقابل إيمان تنسي يونس وتعيش حياه سعيده ،هي متنكرش انها مع الوقت حبت إياد بس زي ما بنقول حب العشره ،ايمان عاشت حياتها ومحت يونس من ذكرياتها وخلفت من إياد بنت وسمتها ساره ...
أنت تقرأ
اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي
Mystery / Thrillerمجموعه اسكريبتات رومانسي ،كوميدي،حزين ،بقلم ايمان شلبي هنا هتعيش معانا لو كنت حابب تعيط عليك وعلي اسكريبت باب الذكريات 🥲 عايز تضحك عليك وعلي اسكريبت احببت مجهوله 😂عايز محن وفقع مراره هتلاقي كتشير اوي😂عايز كله في اسكريبت واحد عليك وعلي ظننته خالي...