احببت صدفه ( البارت التاني )

3.2K 139 0
                                    

#احببت_صدفه
#البارت_التاني

لمار بصدمه وتلقائيه: نعمممم لا طبعا مش موافقه ...

الصمت غطي المكان كل العيون بصت علي لمار في منهم اللي بصلها ب*غضب وإحراج وكان باباها وفي منهم اللي كان باصص باستغراب شديد من اللي عملته وكان محمد وحبيبه أما عن بلال فمكنش باين علي ملامحه اي رد فعل ،كانت ملامحه بتدل علي اللامبالاة والبرود والآحري السخ*ريه من رفضها ..

بلال حب ينقذ الموقف أو بمعني اصح ينقذ كرامته اللي ضاعت قدام الكل : ومين قال إني بحبك يالمار ،انا هخطب فعلا بس هخطب حبيبتي ورايح اتقدملها بكره ...

وبص علي محمد اخوه اللي بصله بأحراج من الموقف اللي حطه فيه وكمل بغ*يظ : محمد اخويا من حبه فيكي زي أخته عايز يجوزنا لبعض من زمان

قال كلمه " أخته "  وهو  بيجز علي أسنانه ب*شده بيحاول يوصلها أن محمد مش شايفها غير أخته وبس ومتتعشمش في اكتر من كده ...

ابو لمار باحراج : ح حصل خير ياجماعه ،يالا نقرا الفاتحه ..

قروا فاتحه حبيبه ومحمد ولمار بتقرا وهي بتبص علي الكل اللي فرحانين وخاصه اختها اللي كانت الفرحه مش سيعاها ،الظاهر أن هي كمان بتبادل محمد نفس الشعور ..

بصت علي محمد وكان هو كمان مبسوط اكتر من اي حد الضحكه مرسومه علي وشه بأتساع ،الظاهر كده انها كانت غلط لما افتكرت أن محمد بيحبها زي ما بتحبه ،الظاهر أنه شايفها أخته فعلا وصاحبته وعمره ما فكر في اكتر من كده ،في حين أنها فكرت أنه اخوها وصاحبها  ومستقبلاًحبيبها !

خلصوا قرايه الفاتحه ولمار لسه سرحانه ..

ابو لمار : لماااار

لمار بانتباه : هه نعم يابابا

ابوها: بقولك قومي اعملي شاي ياحبيبتي

لمار هزت راسها وقامت تجري علي المطبخ وكأنها ماصدقت عشان تهرب من قدام الكل وتعيط كل العياط اللي كتماه من اول يوم ...

الكتمان ده اصعب شعور ممكن يحس بيه الإنسان ،كتمان الوج*ع والدموع ، ،كتمان الحزن ،كتمان الص*راخ اللي نفسك تصرخه ،والاحري من كل ده كتمان المشاعر لشخص ...

انا كنت هخلي محمد ليكي بس انتي اللي بوظتي الدنيا يالمار ...

ديه كانت جمله بلال اللي استأذن عشان يدخل الحم*ام بس هو هدفه الأساسي يلوم لمار علي اللي حصل ..

لمار اتن*فضت من مكانها ولفت بخضه لبلال اللي كان قري*ب منها الي حد ما ...

حطت ايديها علي قلبها ،رفعت رأسها وبصت في عينيه ،عينيها كانت مليانه دموع وقه*ر وخ*ذلا*ن ،بس بالرغم من كل ده حست بدقات قلبها بتزيد واحده وراه التانيه ،كانت باصه في عينيه لاول مره تبقي قر*يبه من بلال الق*رب المريب ده ،قد ايه عينه جميله لونها رمادي فاتح ،فيها دفئ مش طبيعي ،لاول مره تحس ان بلال ليه تآثير عليها وبي*ج*ذبها ليه ...

اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن