#اسكريبت
#الجزء_الثانيبلعت ريقي بتوتر : ا ا نا
احمد قرب من يونس وقاله باستغراب : انا مش فاهم حاجه انت تعرف انسه إيمان يايونس ؟
يونس وهو بيبصله وبيبصلي في الحقيقه كنت واقفه زي الكتكوت المبلول ببصله برجاء من عيوني السوداء الواسعه زي غزال الريم ...وكأني بقول ارجوك انقذني !
حط أيده في جيبه وقال بجديه : ايوه يااحمد انا وهي نعرف بعض ..
احمد وهو بيرفع حاجبه :انتوا اتخطبتوا أمتي ؟
يونس رد بهدوء ورزانه : لسه هنروح نطلب ايديها من أهلها ...
سيليا وهي بتتنطط بفرحه : هيييه ايمان هتتجوز بابي ايمان هتتجوز بابي ...
يونس بص لبنته اللي كانت واقفه فرحانه ولاول مره تبقي فرحانه كده من بعد م*وت مامتها ....
نزل علي ركبته قدامها وهو بيقول بلهفه.: انتي فرحانه ياروح بابي
سيليا وهي بتحضنه من رقبته بفرحه : انا فرحانه أن هيبقي عندي ام اوي اوي يابابي ...
يونس حضنها بفرحه أنها رجعت تاني زي الاول ....
قربت منها بتوتر وانا بديها الهديه : ك كل سنه وانتي طيبه ياقمر
سيليا وهي بتحضني: شكرا ..
احمد حس أن الجو متوتر راح حضن يونس وقال بمرح : مبروك يا اخويا بس مش كنت تقولي ده انا كنت هفرحلك ..
يونس وهو بيطبطب علي كتفه : معلش مجتش مناسبه ...
احمد وهو بيبعد عنه : ماشي ياعم سماح المره ديه ..احم مبروك يا انسه ايمان
بتبصله بحزن وانا برد : الله يبارك فيك يا استاذ احمد
احمد بمرح: لا استاذ ايه بقي احنا خلاص بقينا أهل انتي مرات اخويا يعني في مقام اختي ...
هزيت راسي وانا ببصله بحزن وحاسه بن*ار بتن*هش قلبي وانا شايفه البنت اللي واقفه جنبه الظاهر انها خطيبته واخدين بعض عن حب ،مكنتش قادره افهم احساسي ،انا ليه غيرانه اوي كده ،احنا منعرفش بعض من الاساس ،معقوله اكون حبيته بين يوم وليله ؟! لا لا اكيد ده مجرد اعجاب وهيروح لحاله مع الوقت ،في الحقيقه هو لازم يروح لحاله لأن مش من حقي اعجب بواحد خاطب ....
عدي الوقت ويونس بيتعامل معايا علي اني خطيبته بجد ،بيهزر معايا وبيحط أيده علي كتف*ي ،بيحكي للكل ازاي اتقابلنا ،اه والله زي ما بقولكم كده ،بيألف الف قصه وقصه عشان تبان الك*ذبه اللي انا ورطته وورطت نفسي فيها حقيقه !
حقيقي كنت مستغربه يعني ليه يونس يعمل كده ؟ ليه يجاريني في ك*ذب*ه زي ديه قدام أهله ،كنت حاسه بخوف من الورطه اللي وقعت نفسي فيها ،بس برضو كنت حاسه بأمان كل اما كان يبصلي ويضحكلي بهدوء ويطمني بعنيه أن كل حاجه هتعدي ...
أنت تقرأ
اسكريبتات متنوعه بقلمي / إيمان شلبي
Mystery / Thrillerمجموعه اسكريبتات رومانسي ،كوميدي،حزين ،بقلم ايمان شلبي هنا هتعيش معانا لو كنت حابب تعيط عليك وعلي اسكريبت باب الذكريات 🥲 عايز تضحك عليك وعلي اسكريبت احببت مجهوله 😂عايز محن وفقع مراره هتلاقي كتشير اوي😂عايز كله في اسكريبت واحد عليك وعلي ظننته خالي...