Aara Kaifiya's (4)

300 22 0
                                    

Leo tenung ke arah boss dia itu. Dia dapat lihat lingkaran hitam di bawah mata Adam yang semakin jelas itu.

"... Malam tadi kau kena seizure lagi ke?"

Leo tanya kepadanya. Adam hanya jeling ke arahnya sekilas sebelum hirup kopi panas yang dia beli.

"Macam lah tak kenal diri aku macam mana."

Adam kata kepadanya. Dia pandang kota Cambridge itu dengan tenang. Pada waktu pagi je, dia dapat tenang. Waktu malam, jadi gila lah.

"... Tuan tak kata apa-apa pasal kesihatan kau?"

Leo kata di sebelah dia. Adam gumam dan hirup sehingga habis. Dia genggam cawan kertas itu sehingga ronyok.

"Kau tahu lah dia macam mana."

Adam kata dengan pendek. Dia membuatkan isyarat kepada jari kepada pembantu dia itu. Leo keluarkan satu batang rokok dan beri kepadanya.

"Kena denda."

Adam hisap rokok itu dan keluarkan asap yang banyak. Apabila dia kata begitu, Leo terus pandang ke arahnya. Perkataan 'denda' adalah benda yang paling menyeramkan bagi Black Roses.

"Kau okay tak?"

Leo tanya kepadanya. Adam tidak kata apa-apa dan hisap sehingga keluar asap.

"Rasa nak mati."

Adam kata kepadanya sebelum baling di atas tanah. Dia berdiri dan jalan tanpa arah tuju. Leo hanya tenung ke arah dia sebelum mengeluh dan ikut dari belakang.

Leo sedar yang Adam sekarang adalah robot yang selalu sakitkan dirinya. Sakit mental dia membuatkan dia menjadi tak tentu arah dan gila sampai dia mencederakan diri sendiri.

Bukan Leo tak tahu yang Adam akan makan beberapa ubat pil lebih dari sepatutnya sehingga Leo terpaksa berhentikan dia. Leo tahu stress menjadi ahli keluarga Tengku Rashid membuat dia hilang akal.

Tapi buat kali pertama setelah sekian lama, Leo dapat lihat Adam seperti manusia kembali ketika berjumpa dengan Aara semalam. Dia dapat lihat yang Adam tidak fikir negatif seharian dan tidak menyeksakan diri.

"Kau dah buat apa yang aku suruh?"

Adam tanya kepadanya. Leo angguk dan hulurkan sesuatu. Dia mengambil kertas yang berada di tangan Leo.

"Jadi betul lah H kerja dengan dia."

Adam kata sambil baca butiran pada kertas itu. Dia gumam dan hulurkan kembali kepada Leo.

Adam berhenti berjalan apabila nampak Nazmi sedang menunggu di hadapannya. Dia sedang sandar di sebalik dinding.

Adam juling mata dia ke atas dan berdiri di sebelahnya. Nazmi tidak berganjak dari situ.

"Apa kau nak?"

Adam kata kepadanya. Nazmi hulurkan sekeping surat kepadanya. Adam mengambil surat itu dan buka untuk membaca.

"Aku datang sebab nak sampaikan amanah boss aku kepada kau."

Nazmi kata kepadanya. Adam tidak terkejut langsung melihat amaran besar berwarna merah itu.

"Cakap kat boss kau. Dia sendiri yang akan tunaikan janji aku bila aku dah sedia. Jangan cakap dah lupa pula."

Adam tersenyum sinis sambil simpan kertas itu di dalam poket. Nak ke tak nak, kena simpan juga sebab dari abang Aara.

"Bukan Tuan Aathif yang beri surat itu."

Nazmi mengeluarkan sebatang rokok dan nyalakan sebelum hisap. Dia mengeluarkan asap di hadapan muka Adam membuatkan dia batuk.

𝐀𝐚𝐫𝐚 𝐊𝐚𝐢𝐟𝐢𝐲𝐚'𝐬 (𝐎𝐆)Where stories live. Discover now