Aara tunggu suaminya untuk pulang ke rumah dan tidak dapat tidur walaupun sudah lewat malam. Dia tunggu Adam di dalam bilik tidur mereka dan tersengguk-sengguk apabila pintu bilik mereka dibuka dari luar membuatkan Aara terkejut.
"Abang?"
Aara bangun dari sofa di tengah bilik itu dan lihat Adam sedang menanggalkan tali leher yang dia pakai itu. Dia jalan menuju ke arah suaminya dan berkerut melihat rupa Adam yang tidak terurus itu.
"Kenapa tak tidur lagi? Abang dah kata abang balik lambat kan?"
Adam kata kepadanya dengan lembut dan usap pipi mulus milik isterinya itu. Hilang semua serabut di dalam otak melihat Aara di depan dia.
Aara dapat rasakan ada sesuatu yang terjadi kepada Adam apabila melihat betapa lemahnya Adam di hadapan dia sekarang ini seperti dia sudah tidak mampu menahan perasaan di hadapan Aara lagi.
Aara mendekatinya dengan perlahan sebelum menarik Adam di dalam dakapannya itu. Dia tahu Adam sedang gelisah. Dia tahu Adam sedang paksa diri dia untuk jadi kuat sekarang di depan dia.
"Abang, I'm here with you. Aara ada untuk abang."
Aara bisik kepadanya dengan perlahan sambil usap belakang Adam. Walaupun ketinggian mereka agak berbeza, Aara rasa selesa dalam pelukan suaminya itu.
Adam dapat rasakan dinding yang dibina akhirnya hancur apabila dia rasa kehangatan peluk dari isterinya. Adam terus membalas pelukan itu dengan erat dan meletakkan kepala dia di leher Aara.
Akhirnya Adam tewas. Dia menangis di bahu Aara dan mengeratkan lagi pelukan itu. Aara hanya membiarkan dia menangis sambil usap belakang Adam dengan perlahan.
Apa yang Adam perlukan sekarang adalah diri dia. Tiada benda lain yang penting selain Aara.
"Sayang... I need you..."
Adam bisik di sebelah telinga Aara dan peluk Aara dengan lebih erat. Dia memandang anak mata isterinya itu dengan air mata yang jatuh. Sungguh dia tidak malu untuk tunjukkan kelemahan dia kepada Aara.
"I'm here, abang."
Aara bisik kepadanya dengan perlahan sebelum dia kucup pipi suaminya itu. Adam menarik Aara ke dalam dakapannya kembali sambil menghela nafas yang panjang.
"Abang nak Aara percayakan abang boleh? Tak kira apa-apapun. Tolong percayakan abang."
Adam kata kepadanya seperti dia merayu untuk mendapatkan kepercayaan itu dari isterinya sendiri. Aara dapat rasakan benda yang sedang mengusutkan kepala Adam adalah perkara yang besar sehingga Adam sendiri inginkan kepercayaan dia.
"... Aara takkan tanya selagi abang tak sedia tapi Aara janji untuk percaya abang sepenuh jiwa raga Aara."
Aara berjanji kepadanya. Adam meleraikan pelukan itu dan tersenyum kepadanya. Dia memberi ciuman di dahi milik Aara sambil mengusap pipi mulusnya.
"Thank you, sayang."
Adam pandang Aara yang sedang lena di sebelah. Sejak dia pulang dan menangis di depan Aara sebentar tadi, Adam rasa terharu mempunyai isteri yang baik macam Aara. Dia tahu yang Aara percayakan dia sekarang.
"Tapi dia akan percaya aku ke bila dia tahu hal yang sebenar?"
Adam terfikir. Dia tahu perkara yang sebenar itu amat susah untuk diterima oleh Aara sendiri. Malah dia boleh khianat kepercayaan Aara dengan mudah.
Adam tarik nafas dengan dalam sebelum cium pipi Aara yang sedang lena itu. Dia turun dari katil dan membiarkan Aara tidur seorang diri sebelum dia masuk ke dalam bilik larangan itu.
YOU ARE READING
𝐀𝐚𝐫𝐚 𝐊𝐚𝐢𝐟𝐢𝐲𝐚'𝐬 (𝐎𝐆)
Romance(Spin off Tengku Adam Iqbal's) Tengku Adam Iqbal | Aara Kaifiya AARA KAIFIYA -Gadis yang kini melonjak ke alam dewasa. Disebabkan oleh masa lalu, Aara tinggal bersama adik beradik dia yang lain. Sepanjang hidup dia tidak pernah tahu erti kasih sayan...