16

152 23 7
                                    

~Joel~

Herään aamulla kun Joonas puhuu puhelimessa jonkun kanssa ja kuulen lasten huutoa. Katson kelloa joka näyttää olevan 9.00. Nousen ylös ja menen huoneeseen, jossa Elisabet itkee nurkassa ja Joacim huutaa jostain kurkku suorana ja rokottaa nallea, jonka pää on irti ja jotain kirjaa, johon on piirretty. Huokaisen ja astun sisälle huoneeseen. "Joacim ja Elisabet, mitä tällä tapahtuu?", kysyn, mutta mitään ei tapahdu. "Noniin, nyt molemmat rauhoittuu.", sanon ja irrotan Joacimin kädestä nallen ja kirjan ja pyydän häntä rauhoittumaan. En tiedä miten toimisin, kun toinen huutaa ja toinen itkee ja molemmat ovat niin pieniä vielä. Elisabet ei edes osaa vielä puhua.

Nostan Elisabetin syliini ja rauhoittelen hänet, jonka jälkeen lasken hänet ja nappaan vuorostaan edelleen huutavan Joacimin syliini. Hän pyristelee otteessaani, mutta Elisabet päästä häntä vapaaksi, ennenkuin hän on rauhoittunut. Joacim osaa puhua vähän, joten kysyn "Mitä tapahtu?" "Eptu piilti mun kiljaan ja tuutuin. Tit lepätin ten nallen ten tälettä ja ten pää lähti ilti. Te oli vatinto.", Joacim sanoo ja alkaa nyt itkeä. "Voi teitä kahta riitapukaria, älkää sotkeko ja rikkokko toisten tavaroita, jooko?", totean ja he nyökkäävät. "No mitäs pitää tehä, et toiselle tulee parempi mieli?", kysyn. "Tyytää anteetti", Joacim sanoo. "Niin juuri.", totean. "Anteetti Eptu.", Joacim sanoo ja menee halaamaan siskoaan, joka painaa pusun hänen poskelleen. "Jatkasitteko te nyt sovussa leikkejä vai mentäskö aamupalle?", kysyn. "Nältä.", Joacim sanoo, eli mennään siis ilmeisesti aamiaiselle.

Menen keittiöön ja alan valmistaa kaurapuuroa. Nostan molemmat syöttötuoleihin ja laitan heille ruokalaput. Kaadan nokkamukiin juomista ja teen heille leivät. Sen jälkeen laitan lautasille puuroa, jonka päälle mansikkasoppaa ja annan lautaset kaksosille. Näyttää maistuvan ruoka heille ainakin todella hyvin, sillä nopeasti lautaset ovat jo tyhjät. Mihin se Jonsku nyt jäi, ku ei oo huutanut vielä apua? Ei kai se enää puhu puhelussa? En tiedä mutta päästän kaksoset vapaaksi ja laitan heille lastenohjelmia näkymään. Menen itse kattomaan, mitä Joonas tekee tällä hetkellä.

Pääsen makkariin ja näen sängyllä itkuisen Jonskun. Istahdan sängylle, autan hänet pystyyn ja vedän syliini. Kiedon kädet hänen ympärilleen tiukasti, keinuttelen meitä hiljaa puolelta toisella ja laulan myös hiljaa. Joonas alkaa rauhoittua. "Sulla on niin upee ääni.", hän kuiskaa. "Voi kiitos.", kuiskaan ja päätän tehdä ihme liikkeen, nimittäin upotan päänii hänen hiuksiin, tuoksutan niitä hetken ja sen jälkeen painan nopean suukon hänen hiusten sekaan. "Joel mitä sä teet?", Joonas kysyy. "Haistelen sua, sun hiukset tuoksuu tosi hyvälle.", totean. "Aivan.", Joonas naurahtaa. "Mä tunsin kyllä et painoit pusun mun päähän.", Joonas tokaisee. Vittu jäin kiinni. Tunnen kuinka perhosparvi laukkaa vatsassani ja punastun. "Sähän punastuit.", Joonas toteaa. "E-enpäs, e-enkä mä sua pu-pussannut.", totean.

"Pussasit, älä yritä. Eikä se haittaa, se tunti tosi kivalta ja sä oot söpö ku punastut.", Joonas tokaisee, minä vain käännän katseeni lattialle. Joonas laittaa sormet leukani alle ja nostaa katseeni häneen. Uppoan hänen silmiin, ne ovat upeat ja säikähdän kun tunnen suukon poskellani. Puna vain syventyy, olen varmaan kuin paloauto. Mutta nyt näen että Joonaskin on punastunut, mitä voiko olla totta? "Joonas, mitä sä teet?", kysyn hymyillen. "Pussasin sua, koska sä pussasit mua.", hän tokaisee hymyillen. "Oot ihana.", kuiskaan ja halaan häntä uudestaan. Joonaksen kasvot painuvat vasten rintakehääni ja itse lasken leukani hänen pään päälle. Olemme siinä jonkun aikaa, kunnes muistan että Joonas itki, kun tulin tänne.

"Joonas kelle sä puhuit puhelimessa ja miks sä itkit, ku tulin tänne?", kysyn. "Poliisille.", hän toteaa. "Miksi?", kysyn. "Ne oli saanut selville kuka se tyyppi Elsan kanssa oli, jotka hakkas mut ja se sama tyyppi oli myös kuulemma se mun yliajaja. Ne oli saanut selville, et Elsan ja sen miehen oli ollut tarkotus tappaa mut, Pluto ja kaksoset ja jatkaa kahestaan elämää ulkomailla sen jälkeen. No nyt ne kuitenkin on kiinni ja niillä on lähestymis kielto muhun ja kaksosiin ja tästä asia sit alkaa etemenään muuten.", Joonas kertoo ja alkaa itkeä uudestaan. "Vittu mitä hulluja.", totean ja halaan Joonasta lujempaa, kunnes hän rauhoittuu. "Jonsku pitäskö tänään pitää kaksoset tällä, eikä hoidossa ja ihan kotipäivä vaan.", totean. "Joo.", Joonas sanoo ja alkaa soittaa päiväkodille asiasta, jonka jälkeen puemme vaatteet ja menemme aamupalalle. Lapset leikkivät Pluton kanssa tyytyväisinä ja kerron Joonakselle heidän tekosistaan kuitenkin. Täytyy hänen se aamuinen riita tietää.

Mutta oikeasti, kuka hullu haluaa tappaa toisen?

________

Sanoja: 684

Ale sais pitää enemmän yölivejä, oli taas hyvä yöllä <3

-

Terror twins ❤️ || JORKOWhere stories live. Discover now