49

96 15 2
                                    

~Matilda~

Voitteko uskoa miten nopeasti aika vain kuluu ja kuluu eteenpäin. Siitä on nyt aikalailla vuosi kun Joonas ja Joel löysi mut itsemurhan partailla, mulle selvis että Joel on mun isä ja ne pelasti mut kuolemalla. Voin nykyään sanoa että oon siitä niille ihan kiitollinen, vaikka kyllä niitä vaikeitakin asioita mahtuu vielä elämään ja paljon, eikä aina ole helppoa. Ei varmaan kellään ole aina helppoa ja hyvä päivä kylläkään. Mut siis mä oon jo 14 vuotias ja voitteko uskoa pääsin jopa 8lk. Kaksosestkin on vuoden vanhempia, kuten Pluto ja isit. Ja ne meni muutama päivä sitten kihloihin. Niin ihanaa, mä oon niin onnellinen heidän puolestaan. Ne on toisensa ansainneet ja toistensa rakkauden arvoisia todellakin.

Mut meidän luokalle tulee tänään uusi oppilas ja ootan asiaa ihan innolla, koska mulla ei kunnon kaveria luokassa oo ja kaikilla muilla on kunnon kaveriporukat. Ei mua sentään kiusata, mut aina mä yksin koulussa kuitenkin oon, ainakin yleensä. No mutta ei murehdita sitä nyt, kun mulla on aikaa lähtöön enään 30 minuuttia ja isikin jo äsken huuteli mua aamupalalle. Nousen ylös sängystä ja kävelen koulupöydän luokse, koska olen viikannut sen päälle itselleni asun tälle päivälle. Tänään päälleni menee rantuinen Marimekon pitkähihainen, sekä siniset farkkuhaalarit ja jalkoihin sateenkaari sukat. Lisään vielä vasempaan ranteeseeni kellon, korvakoruja, kaulaan muutaman korun ja toiseen ranteeseen myös korun, sekä sormuksia, koska miksi ei. Menen peilin eteen ja avaan letit jotka minulla yön yli oli, koska niillä saa aikaan kivat laineet. Siistin hiuksiani hieman ja suuntaan vessaan jossa pesen hampaat, puhdistan ja rasvaan kasvoni, sekä lisään vielä hieman huulirasvaa ja ripsaria.

Nyt minulla on jo kiire, joten riennän alas nopeasti aamupalalle ja isi tarjoaa minulle kyydin kouluun. Huh, ei oo enää niin kiire. Aamiaisen jälkeen pakkaan repun ja laitan takin ja kaulahuivin päälleni, sekä tennarit jalkoihini, kunnes siirryn autoon valmiiksi. Pian isi tuleekin kaksosten kanssa autoon ja lähtee ensin puoltamaan minut koululle ja sen jälkeen vie kaksoset hoitoon. Katselen ikkunasta kun maisemat vaihtuu, kunnes tuttu koulurakennus ilmestyy mutkan takaa näkyviin. Isi jättää minut kyydistä ja menen suoraan sisälle. Riisun kengät telineeseen ja takin naulakkoon. Sen jälkeen menen lokerolleni, johon jätän ylimääräiset kirjat. Katson lukkarista luokan ja suunnistan sinne seuraavaksi odottamaan että opettaja tulee päästämään meidän luokkaan. Meillä taitaa olla tänään ensimmäisenä luokanvalvojamme pitämä Biologian tunti.

-

"Huomenta jokaiselle. Teille on tadettukkin jo aiemmin ilmoittaa, että tänään luokallamme aloittaa uusi oppilas. Ja mä olen siis Riia. Ottakaahan hänet mukaan porukkaan ja mä taidan tästä nyt pyytää että Matilda esittelisit hänelle paikkoja vaikka ruokiksella ja kertosit vähän koulusta, luokasta tms. Ja voit mennä Matildan viereen, koska siinä on vapaa paikka. Sopiihan se?", luokanavlvojamme kysyy. "Joo, tottakai.", vastaan hymyillen. "Okei, voitas nopee käydä nimikierros läpi ja voitte jokainen kertoo jotain itsestänne myös.", hän jatkaa.

"Okei mä voin aloittaa. Oon siis teidän luokanvalvojanne Riia ja rakastan kaikenlaisia eläimiä, etenkin mun kissoja ja näitä kotiloita, jotka tuolla terraariossa täällä mun kotiluokassa asustaa. Niiden avulla voi opettaa teitä. Ja näiden nimet on oppilaiden päättäminä Pekka, Tuomo  ja Alma."

"Okei öö, no mä oon Matilda ja mä rakastan musiikkia ja meidän perheen Pluto koiraa.", kerron lyhyesti.

"M-mä oon Vanessa ja hmm... no rakastan piirtämistä ja maalamista.",  Vanessa sanoo.

"Mistä sä tuut ja miks sä tuut kesken vuoden meidän luokalle!?," Aksu kysyy.

"Öö ihan täältä Helsingistä, mutta oon ollut aika pitkään muusta maailmasta eristyksissä, sairaalahoidossa ja etäopiskelussa, mut nyt pääsen vihdoin takas ihmisten ilmoille ja normaaliin lähiopetukseen. Ja porukat halus vielä vaihtaa mun koulua, koska vanha ei vaan ollut hyvä paikka. Tän enempää en kuitenkaan asiaa avaa, jääköön mysteeriksi.", Vanessa kertoo.

---

Pääsimme juuri viimeiseltä tunnilta ja istun Vanessan kanssa koulun penkillä, koska hän pyysi minua vielä juttelemaan hetkeksi. "Onko sulla luokassa kavereita, ku oot tänään ollut koko päivän mun kaa vai teitkö sen vaan open takia?", Vanessa kysyy. "Ei oo. Ei mua kiusata, mut oon yksin. Aloitin itekki koulun viime vuona kesken lukuvuoden vasta.", kerron. "Aivan, se selittääkin. Sit mä varmaan voin olla sun kaveri?", Vanessa ehdottaa kysyvästi. "Tottakai jos haluut.", vastaan. "Tietysti, mut kyl meidän pitäs enemmän vielä tutustua.", hän vastaa. "No haluutko tulla meille nyt käymään?", kysyn. "Toki, jos se sun vanhemmille sopii.", Vanessa vastaa. "Tuskin isejä kiinnostaa, mut voin mä kysyä.", vastaan. "Isejä?", Vanessa kysyy. "Joo, mulla on 2 isiä, eihän se haittaa? Tai siis isi ja isipuoli, mut no joo ei mennä nyt siihen, pitkä tarina. Kerron ehkä meillä, jos pääset."
"Ei tietenkään haittaa ja okei, ei sun pakko oo kertoa, jos et halua.", Vanessa vastaa. Molempien vanhemmille sopi, joten suuntaamme meille...

__________

Sanoja: 735

Mun sormi on edelleen kipee, vaikka sen tapaturmasta on jo monta päivää...

Kertokaa miten tehä 2 päivässä koulutehtävä, johon ois viikko pitänyt lukea uutisia. En ole seurannut aiheeseen sopivia, muita kylläkin... (Okei kylhän vanhoja uutisia löytyy, ku vaan kattoo et kaikki on samalta viikolta!)

Terror twins ❤️ || JORKOWhere stories live. Discover now