34

128 17 4
                                    

Time skip

~Joonas~

"Matilta, helätyt.", Epsu sanoo kun kapuaa sängylle ja tuijottaa Matildaa. Kun hän ei saa Matildaa sillä hereille, hän siirtyy istumaan Matildan päälle ja alkaa sormella silittämään hänen kasvojaan. Matilda alkaa heräilemään ja hänen  huulilleen kohoaa leveä hymyä, kun hän näkee Elisabetin päällään. Hän nousee istumaan ja vetää Elisabetin halaukseensan painanen suukon tytön otsalle. Epsu painaa sen jälkeen suukon Matildan poskelle. Olen onnellinen miten innoissan kaksoset ovat siitä että heillä on nykyään 2 isää ja isosisko, vaikka eiväthän he Matildaakaan ole kauan vielä ehtineet nähdä. Kaivan puhelimen taskustani ja otan kuvan tilanteesta. Onhan tuo nyt suloista, ette voi väittää vastaan.

"Matilda. Me lähetään käymään Joelin kanssa sairaalalla ja viemässä kaksoset pitkästä aikaa päiväkotiin ja sit mennään käymään studiolla, ku Joelilla ois siellä töitä. Kello on siis 8.00. Haluutko tulla mukaan vai jäätkö tänne? Me muuten saatin sulle tästä läheltä koulupaikka, kun ei me Joelin kanssa sua pystytä kotona opettamaan ja se sun vaha oli liian kaukana. Saat alottaa ens maanantaina sit uudessa koulussa.", kerron. "Jos teitä ei haittaa niin tuun mukaan, en halua olla yksin.", Matilda sanoo. "Okei, sit sun pitäs nousta ja alkaa valmistautumaan lähtöön.", totean, johon saan vastaukseksi nyökkäyksen.

-

Istun sairaalan käytävällä, kun minut kutsutaan röntgeniin. Käyn kuvissa ja sen jälkeen palaan odotusaulaan Matildan ja Joelin luokse. Suuntamme toiseen odotusaulaan ja nopeasti pääsen lääkärin puheille. Kaikki näyttää kuulemma olevan hyvällä mallilla ja saan tänään kipsit vihdoin pois ja kepit käyttöön. Tietysti kun olen niin kauan aikaa ollut en voi heti alkaa täysin kepeilläkään kävelemään, joten pyörätuoli kulkee vielä jonkun aikaa osittain mukana. Kuntoutus kuitenkin aloitetaan ja sain vielä käteeni ja jalkaani jotkut tuet, joita ei onneksi tarvi pitää kuin päivällä. Pikkuhiljaa siis parempaan suuntaan ollaan menossa ja ehkä mä kohta pystyn jo täysin normaalisti käyttää mun kättä ja jalkoja. Saa nähdä. Ainakin nyt on helpompi vihdoin liikkua, kun pääsee myös kepeillä ja voi nostaa lapsia syliin. Menen odotusaulaan ja pian pääsen huoneeseen, jossa kipsit vielä poistetaan. Ihanaa, vapaus. Iho on kyllä aivan kauheassa kunnossa, sitä saa alkaa hoitamaan. Kun kaikki asiat on kunnossa, minut vielä ohjataan heti ensimmäiselle kuntoutus käynnille, josta saan ohjeita miten kuntouttaa itseäni myös kotona.

-

Pääsemme studiolle ja Joel avaa meille oven. Menemme eteiseen riisumaan ja sen jälkeen Joelin perässä peremmälle studiolle, jossa on jo tohina päällä. Aleksi istuu koneensa ääressä, Niko on äänityskopissa ja Tommi ja Olli juttelevat jostain sohvalla. Menemme peremmälle ja istahdamme sohvalle, jolloin kaikki lopettavat puuhansa ja Niko juoksee innoissaan halaamaan minua heti. "Terve, kiva nähä pitkästä aikaa.", Niko toteaa hymyillen ja saa minut naurahtamaan. "Niko, varo niitä Joonaksen paikkoja. Me tultiin just sairaalalta, jossa se sai kipsit pois, tuet tilalle ja luvan alkaa pikkuhiljaa käyttämään keppejä.", Joel huudahtaa. "Sori.", Niko kuiskaa. "Mistä sä sori sanot, ei mulla käynyt kuinkaan?", kysyn. "Jostain.", Niko kohauttaa harteitaan ja alkaa nauramaan, joka tarttuu meihin muihinkin lopulta.

"Mutta hei, teillähän on täällä uusi tulokas mukana?", Olli toteaa viitaten Matildaan, joka istuu jännittyneenä Joelin ja minun välissä. "Joo niin on. Tulkaapas tuota istumaan, meillä tai tavallaan mulla ois vähän kerrottavaa teille kaikille.", Joel sanoo, saaden kaikki tulemaan huoneeseen istumaan ja hiljentymään. "Juu, tässä on Matilda, hän on mun lapsi.", Joel tokaisee ja saa sillä hiljaisuuden laskeutumaan tilaan ja jokaisen ilmeen erittäin hämmentyneeksi. "Sullako lapsi, en ois ikinä uskonut?", Niko tokaisee hämillään, johon Joel nyökkää. "Voisitko sä Joel avata tätä tilannetta vähän enemmän?", Olli tokaisee. "Juu, muta esittäytykääs eka vähän toisillenne, vaikka Matilda varmaan tuntee teidät jo tosi hyvin, kun on meidän bändin fani myös.", Joel sanoo. "Oikeestikko?", Aleksi kysyy. "Joo.", Matilda kuiskaa.

Jätkät ja Matilda esittäytyvät toisilleen ja sitten kerron koko tarinan Matildan syntymästä tähän hetkeen. "Joel toihan on ihan kauheeta, nyt mä ymmärrän miks ennen Joonasta sulle on ollut rakkaus ja lapset mahdoton ajatus.", Tommi kertoo. Kaikkien meidän silmät valuvat kyynelistä, mutta jätkät tekevät ympärillemme ison ryhmähalauksen. "Ja Matilda tervetuloa mukaan tähän jengiin.", Niko tokaisee. "Kiitos.", kuiskaan hymyillen. Miettikää mä olin alunperin vaan bc fani ja nyt oon saanut tietää että mun suosikki bändin solisti on mun isä ja sen myötä kuulun myös bc jengiin. Hullua, mutta niin ihanaa.

__________

Sanoja:666

Väsyttää 😴

Terror twins ❤️ || JORKOWhere stories live. Discover now