~Joel~
Herään aamulla kun jostain kuuluu lapsen itkua. Hetkonen, lapsen itkua. Silloin muistan että olemme Joonaksella ja haimme eilen hänen lapset kotiin. En tiedä oikeasti yhtään miten lasten kanssa pitäisi toimia, mutta lupasin silti auttaa Joonasta heidän kanssaan. No, ehkä tärkeintä on että he pysyvät hengissä, siitähän on hyvä aloittaa. Vai mitä? Nousen ylös sängystä ja tallustelen vain boxerit jalassani huoneeseen, jossa Elisabet itkee jo kovaan ääneen. Katson kelloa, joka näyttää olevan hieman yli 8.00. Nostan tytön syliini ja menemme sohvalle, samalla kun rauhoittelen häntä. Laitan televisiosta lastenohjelmia pyörimään ja kerron, että isi on vielä nukkumassa. Pian tyttö rauhoittuu sylissäni, kun silittelen hänen selkäänsä. Yllättävää.
Ehdimme hetken aikaa katsoa ohjelmia, kunnes alan kuulla kolinaa lastenhuoneesta. Lasken Epsun sylistäni sohvalle ja menen makuuhuoneeseen, jossa Joacim yrittää kiivetä itse pois pinnasängystään. Nappaan pojan syliini ja kannan hänetkin sohvalle, tosin hänkin jää aluksi syliini istumaan hetkeksi aikaa.
Katselemme hetken aikaa lastenohjelmia, kunnes menemme keittiöön. Nostan lapset syöttötuoleihin, laitan heille ruokalaput ja annan heille kaakaota ja karjalanpiirakkaa aamupalaksi. Näyttää maistuvan hyvin.Pluto tulee pyörimään jalkoihini, joten annan hänellekin ruokaa ja vaihdan puhtaan veden, jonka jälkeen päästän koiran takapihalle vapaaksi purkamaan energiaa ja tarpeilleen. Lapset syövät aamiaista, tosin se alkaa muuttua sotkuiseksi ja vain pelleilyksi, joten pistän tilanteelle heti stopin. Siitähän seuraakin sitten mökötys tietysti.
"Joel!", kuuluu Joonaksen huikkaus, jolloin nostan mököttävät lapset alas syöttötuoleista, riisun heidän ruokalaput ja pyyhin hieman heidän käsiä ja kasvojaan. Lapset ryntäävät heti leikkimään jotain ja minä lähden Joonaksen luokse. "Huomenta.", totean ja saan saman vastauksen takaisin. "Viihtitkö taas auttaa mut vessaan ja pukemaan?", Joonas pyytää. "Tottakai. Pluto on ruokittu ja käynyt vapaana takapihalla. Kaksoset on ruokittu myös, mut ite en oo vielä ehtinyt tehä mitään, eikä lapsetkaan enempää aamuhommia. Ne leikkii nyt jotain keskenään. Musta muutenki tuntuu etten osaa mitään oikeen, ku en oo koskaan oikee ollut pienten kanssa tekemisissä.", selitän.
"Joel, sä osaat kyllä ja tekemällä oppii. Pääasia kaksosten kanssa on yksinkertaisesti vaan katsoa että ne ei tee mitään tyhmää ja pysyy hengissä. Kyl sä sen ainaki osaat ja hyvinhän sä oot niille aamupalanki osannut antaa kans.", Joonas selittää. "No mu.."
"Ei muttia, Joel luota ittees. Sä osaat kyllä toimia niiden kanssa hyvin.", Joonas keskeyttää lauseeni ja päätän luovuttaa.Puen nopeasti itselleni vaatteet päälle, jonka jälkeen autan myös Joonasta vaihtamaan vaatteet ja ohjaan hänet vessaan, jossa pesemme samalla hampaamme ja asettelmemme hiukset paremmin. Sen jälkeen kannan Joonaksen pyörätuoliin. "Itiii!", kuuluu huuto. "Eptu löi!", kuuluu toinen huuto. Annan Joonakselle nopeasti lääkkeen ja vettä, koska hänen jalkoja ja kättä kuulemma särki paljon, jonka jälkeen Joonas rullailee huoneeseen selvittämään lastensa riitaa ja minä alan keittää meille kahvia ja laittamaan meille aamupalan valmiiksi. Pian Joonas jo rullaileekin takasin keittiöön ja alamme syödä aamiaista, Pluton kerjätessä tietysti ruokaa pöydän alla. Kaksoset onneksi rauhoittuivat taas leikkimään ilmeisesti.
"Joonas mitä luulet, pärjäisitkö sä kaksosten ja Pluton kaa tänään jonkun aikaa nelistään?", kysyn. "En pärjää, mut kaksosilla on päivökoti tänään 10.00-17.00 varattu, ne pitäs vaan viiä sinne. Siellä on niille kavereita ja he oppii siellä paljon. Miks niin?", Joonas kysyy.
"Oon varmaan unohtanut mainita, sori. Mut siis kun sä sanoit et oot sairaslomalla vielä pitkään, ainakin kuukauden pyörätuolin takia ja varmaan vielä sen jälkeenkin jatkuu. Mutta siis sä puhuit siitä, niin mullahan ois siis kuitenkin töitä. Mun pitäs käyä täänään studiolla äänittämässä. Mulla on siis 5 vanhan kaverin kaa Blind Channel niminen bändi ja mun osuus bändissä on laulaja, kitaristi, biisien kirjoittaja, perustaja ja some vastaava. Sit meillä on toinenkin laulaja ja sanoittaja, basisti, rumpali ja meidän oma tuottaja, DJ. Nyt meillä on albumi tulossa ulos ja ollaan kierrelty lähinnä keikkoilla baareissa. Toki unelma on Euroopan- ja maailman kiertueet ja niitä kohti painetaan kovaa duunia koko ajan. Kitaristia me on yritetty löytää, mut ei oo sopivaa sattunut paikalle. Siks pitäs saaha uusi kitaristi, et mulla alkaa olla jo liikaa hommaa. Mulla on uniongelmia ja ADHD, joten mä en vaan pysty enää niin moneen työtehtävään bändissä.", selitän.
"Aivan, kuulostaa siistiltä. Muuten mäkään en oo kertonut, mut oon soittanut kitaraa pienstä asti ja haaveillut esim. maailman
kiertueesta bändin kanssa. Oon yrittänyt että bändiä, mutta ei oo löytynyt vielä sopivaa. ", Joonas selittää. "Oikeestikko?!" kysyn. "Joo, joo!", Joonas toteaa. "Minkä tyyppisestä musasta sä pidät?", kysyn. "Kliseisesti oon kaikkiruokanen musiikin suhteen, mut raskaampi silti. Linkin Park, BMTH, Sipknot, The Rasmus, Him yms... Mitäs kaikkia sitä on tullutkaan paljon kuunneltua. ", Joonas selittää."Mahtavaa, meidän bändissä kaikki tykkää nuista myös. Mä voisin kohta viiä kaksoset ja mennä treenikselle, jos sä pärjäät sit Pluton kanssa kahestaan. Voisin puhua niille tänään, et mulla on kitaristi ehdokas. Tarvisin vaan ehkä ääninäytteen sun soitosta.", totean. "No ehditkö nyt kunnella hetken, jos kokeilen pystynkö tällä kädellä soittamaan ees vähän jotakin?", Joonas kysyy. "Tottakai, mut älä rasita sitä kättä liikaa.", vastaan.
Joonas ohjaa minut huoneeseen, jossa on paljon kitaroita. Hän nappaa niistä yhden ja alkaa soittaa Linkin Parkia. Joonas soittaa todella hyvin, paljon paremmin kuin minä. Ja vielä käsi paketissa. Nauhoitan tylsästi puhelimeeni pienen ääninäytteen jätkille. Parempaa koesoittoa odotellessa. Joonas on uskomattoman taitava soittamaan ja olen varma että jätkät ottavat hänet ilomielin vastaan ja ovat yhtä lumoutuneita hänen soitostaan, kuten itsekkin olen. On se vaan taitava.
_________
Sanoja: 838
Ja taas mennään tän kirjan parissa.
Hyvä kirjoittaa tätä kesken oppitunnin...
YOU ARE READING
Terror twins ❤️ || JORKO
FanfictionJoonas on nuori mies, joka haaveilee maailman valloituksesta bändin kanssa. Ainoa ongelma on, että sopivaa bändiä ei ole vielä löytynyt. Joonaksella on myös pienet kaksoset, jotka vaikuttavat hänen elämäänsä monella tavalla. Joelkin on nuori mies, j...