~Joonas~
Istuskelen kiikkustuolissa ja katselen Matildan kanssa elokuvaa. Hän on vallanut sohvan ja makoilee siinä. Lapset ovat päiväkodissa, koska Joel on töissä ja olisi työmaa saada yksin huolehdittua vilkkaat kaksoset, sekä Matilda, joka ei saa rasittaa itseään liikaa ja jonka toinen käsi on vielä kantoliinassa ja kylkiluu murtunut. Noin viikon kulutta olisi kontrolli. Menisin itsekkin muuten töihin, mutta emme voi jättää Matildaa nyt yksin ja bändi pärjää kyllä kun Joelin kanssa vuorottelemme työpäiviä. Ei kaikkea kuitenkaan yhdessä päivässä saada aikaiseksi. Hätkähdän ajatuksistani, kun ovikello soi. Vilkaisen kelloa, joka näyttää vasta vähän yli 13.00. Kuka siellä tähän aikaan on? Joelin pitäisi olla töissä ainakin 16.00, kunnes hakee kaksoset hoidosta.
Nousen ylös venytellen raajojani ja menen ovelle. Avaan oven ja näen Vanessan, jota tervehdin hymyillen. "Moi Vanessa, mikäs sut tänne toi?", kysyn. "Moi Joonas. No tuota, kuulin et Matilda on päässyt sairaalalta kotiin ja aattelin tulla piristää sitä. Ja aattelin samalla tulla kertoo mitä koulussa on tapahtunut ja kattoon ettei se jää liikaa jälkeen meistä muista, vaikka tuskin sitä nyt just koulu kiinnostaa.", Vanessa kertoo. "No tuus vaan peremmälle, me ollaan Matildan ja Pluton kaa kolmistaan ainakin 16.00 asti, kun Joel on töissä ja kaksoset hoidossa, niin täällä onkin rauhallista olla. Varoitan etukäteen kuitenkin, et hän voi olla vielä uupunut ja ei saa rasittaa itseään.", selitän. "Okei, ei se haittaa.", Vanessa vastaa ja päästän hänet peremmälle.
Menemme olohuoneeseen ja autan Matildan istumaan, kun hän sitä pyytää. Vanessa istuu hänen viereen sohvalle ja he halaavat varovasti miten pystyvät istuessaan vierekkäin. "Moi Vanessa!", Matilda kiljaisee ilahtuneena. "Moi Matilda.", Vanessa vastaa leveästi hymyillen. "Mulla on sulle tuliaisia. Hyvät vai huonot ensin?", Vanessa sanoo. "Huonot tietty aina ensin, mut tuota miten tuliaiset voi olla huonoja?", hän kysyy kummissaan. "Noku ne on tässä. Ope pyysi tuomaan varmuuden vuoksi paperille kirjattuna sulle kaikki tehtävät, ettet jää jälkeen ja toivo et tarvittaessa autan, kun ollaan koulussa ne käyty läpi.", Vanessa selittää. "Aivan okei, pitää joskus tehä ja saat taatusti auttaa, mut ei vielä muutamaan päivään ainakaan.", Matilda sanoo. "Ei tietenkään, sit kun pystyt. Nyt eka toivut rauhassa.", Vanessa sanoo.
"Nyt ne hyvät?", Matilda sanoo kysyvästi. "Okei, senkin hätähousu.", Vanessa vastaa naurahtaen ja kaivaa repustaan kauniin kortin, kirjeen, suklaalevyn, muumitikkareita, sekä pehmolelu avaimenperän. "Näiden lisäksi mulla on vielä sulle tää kirja, niin saat lukea jos et muuta voi kunnolla tehdä. Toi on tosi hyvä ja sun täytyy lukea se myös.", Vanessa sanoo ja kaivaa repustaan vielä jonkun nuorten kirjan. "Tää on nyt aivan liikaa Vanessa, mut kiitos tosi paljon. Oot ihana.", Matilda sanoo onnellisena. "Mitä vaan sulle.", Vanessa vastaa hymyillen, jonka jälkeen he taas halaavat ja alkavat katsoa jotain sarjaa.
Hetken aikaa sarjaa katsottuaan ja herkkuja jotka heille toin naposteltuaan tytöt pistävät ohjelmalle stopin. Matilda pyytää lisää särkylääkettä ja haluaa sänkyyn makoilemaan ja lepuuttamaan kylkeään, mutta toivoo että Vanessa jää vielä seuraksi. Siispä annan Matildalle lääkettä, jonka jälkeen katson että hän pääsee turvallisesti huoneeseensa. Pian huoneesta alkaa kuulua iloinen puheensorina. Katson kelloa ja alan tehdä ruokaa, sillä kohta myös Joel ja kaksoset saapuvat kotiin...
__________
Sanoja: 494
Sori edelleen näistä pidemmistä tauoista 😅
YOU ARE READING
Terror twins ❤️ || JORKO
FanfictionJoonas on nuori mies, joka haaveilee maailman valloituksesta bändin kanssa. Ainoa ongelma on, että sopivaa bändiä ei ole vielä löytynyt. Joonaksella on myös pienet kaksoset, jotka vaikuttavat hänen elämäänsä monella tavalla. Joelkin on nuori mies, j...