30

154 21 6
                                    

~Joonas~

Herään aamulla kun Joel pyörii levottomasti vieressäni ja potkii minua jaloillaan. Tuon miehen silmustä valuu myös runsaasti kyyneleitä, mutta ei hän kyllä hereillä ole. Hitto kun saisin jo nämä kipsit pois, että pääsisin kävelemään edes kepeillä, eikä tarvitsisi istua pyörätuolissa muiden passattavana ihan koko aikaa joka päivä. Eihän mulla ole enää edes oikeastaan kipuja, joten nämä turhauttaa suunnattoman paljon ja häiritsee olemistani. No mutta Joel täytyy saada hereille, koska tuo potkiminen kyllä sattuu jo. "Joel, JOEL!", huhuilen ja käännyn niin, että saan ravisteltua miestä hereille. "HERÄTYS JOEL!", huudahdan, jolloin mies vihdoin säpsähtää ja havahtuu tähän maailmaan, nousten ripeästi istumaan kyyneleet poskillaan ja täristen.

Jollain ilveellä saan kammettua itseni istumaan ja vedettyä Joelin tiukkaan halaukseeni. "Shhh, kaikki hyvin, sä näit ilmeisesti painajaista?", kuiskaan. Joel säpsähtää ääntäni ja kääntyy katsomaan minua silmiin, jonka jälkeen ilmeisesti alkaa tajuta että oikeasti näki vain painajaista ja rauhoittua syliini. "Mistä sä näit unta?", kysyn, kun Joel on rauhoittunut. "Menneistä tapahtumista ja eilisestä, mut silleen että Matilda ehti tappaa itsensä, eikä me ehditty pelastamaan häntä.", Joel sopertaa. "Rakas, se oli vaan unta. Meet kohta käymään Matildan kaa siellä poliisiasemalla, kello on 07.19. Niin sen jälkeen sä saat mielenrauhan, kun asiat alkaa etenemään.", sanon ja pyörittelen Joelin hiuksia sormissani. "Joo, mut nyt ihan eka mä haluun aamu pusun.", Joel toteaa. Naurahdan ja kuiskaan; "No sehän sopii vallan mainiosti." Pian olenkin jo Joelin sylissä ja suudelmassa, joka vain jatkuu jatkumistaan.

Suudelman jälkeen nousemme ylös tai siis ensin puemme ja sen jälkeen Joel auttaa minut pyörätuoliin istumaan. Suuntaamme kohti keittiötä valmistamaan aamupalaa ja käymme myös herättämässä Matildan syömään, sekä sohvalla nukkuvan Tommin, joka oli täällä apunani eilen illalla ja jäi vielä yötä. Pian Matilda laahustaa väsyneenä keittiöön, mutta menee shokkiin nähdeassään Tommin. Ainiin hänhän on Blind Channel fani, jospa mäkin vielä tulevaisuudessa olen osa tuota bändiä. "Tommi, tässä on Matilda. Matilda tässä on Tommi, mutta senhän sinä jo taisitkin tietää. Niin siis Tommi, Matilda on meidän bändin fani kuulemma ja myös mun lapsi. Älä kerro tätä vielä muille, selitän tarkemmin myöhemmin. Nyt kuitenkin lähen aamuhommien jälkeen Matildan kaa poliisiasemalle, niin voisitko sä hoitaa kaksosia ja käyttäistkö Jonksun apuna Pluton ulkona, kunnespalaan kotiin?", Joel selittää. "Tottakai mä autan.", Tommi sanoo. "Kiitos, oot paras ystävä.", Joel toteaa.

"Matilda kaikki hyvin?", kysyn, kun näen hänen seisovan edelleen sanassa kohdassa. Hän nyökkää ja tuijottaa Tommia, joka nousee ja menee Matildan luokse. "Kiva tavata Matilda.", Tommi toteaa. "Sa-samoin s-sut. V-voinko mä ha-halata sua?", Matilda kysyy. "Tottakai voit, tämän nallen haliin pääsee aina kaikki tärkeät henkilöt.", Tommi toteaa ja kaappaa Matildan isoon turvalliseen ja lämpimään karhunhaliinsa. Tommin halit on aivan ihania ja ne jotka sen saa kokea, saa olla onnellisia. Hetken päästä Tommi ja Matilda palaavat pöytään aamiaiselle ja Matilda käy vaihtamassa vaatteensa. Kaksoset nukkuvat edelleen, mikä on suuri ihme. Tosin he kyllä illalla nukkuivat myöhään ne viimeiset unensa, joten yöunet siirtyivätkin paljon myöhempään, kuin yleensä.

-

Istun sohvalla ja katselen kun lapset leikkivät lattialla astioilla ja palikoilla ja Pluto nukkuu heidän vieressään. Juttelen myös Tommin kanssa jostain uutisista, mitä hän puhelimestaan tällä hetkellä minulle lukee ääneen. Hetken päästä ovi aukeaa ja sisälle leviää herkullinen tuoksu. Alkaa olla ruoka-aika ja näköjään Joel ja Matilda toivat mukanaan pizzaa. Pian jos istummekin kaikki pöydän ääressä syömässä ja kuulemme asiat ovat nyt etenemässä ja Matildakin saa asua meillä ainakin siihen asti että poliisit tekevät jotain päätöksiä jatkon suhteen. Mutta nyt nautitaan hyvästä ruoasta ja katsotaan miten asiat alkaa tästä etenemään...

__________

Sanoja: 569

Erittäin mukava fiilis ku väsyttää ja sattuu käteen aamusen rokotuksen takia  ja samalla yritän pysyä hereillä ja mummun seurana, koska piti tulla häntäkin käyttämään päivystyksessä ja täällä menee taas monta tuntia. ❤️‍🩹😴

Terror twins ❤️ || JORKOМесто, где живут истории. Откройте их для себя