Luku 14- Umpikännit

334 23 0
                                    

Johannes

Olimme kävelemässä paikkaan, jossa bileet pidettäisiin, emme kukaan olleet täysin varmoja missä paikka oli mutta Viljami yritti parhaansa saada meidät perille. "Kuka anto Viljamin suunnistaa" Alina sanoi, jollain taisi olla kiire juomaan. "Turpa kiinni, ite et osais yhtään sen paremmin" Viljami sanoi ja pyöräytti silmiään. "No muistatko ku ysillä eksyit liikkatunnilla mettää" Alina tuhahti. "Ei tarvi muistuttaa" Viljami sanoi ja jatkoi kartan tutkimista.

~

Löysimme perille google mapsin avulla, talo jossa bileet pidettiin oli vähän syrjäisemmällä asutusalueella. Talosta ei edes kuullut, että siellä pidettäisiin bileitä, ilmeisesti porukkaa ei ollutkaan tulossa niin paljon kuin piti. Menimme ovelle ja koputin. Hetken päästä, ilmeisesti Thomas niminen jätkä tuli avaamaan oven. Hän taisi olla bileiden järjestäjä ja Viljamin kaveri, en tiedä joten en mene sanomaan mitään.

Porukkaa oli ehkä max 15 meidän lisäksi ja ilmeisesti olimme myös viimeiset vieraat. Katsoin olohuoneeseen ja ketäs muutakaan täällä oli kuin Anton ja hänen kaverinsa. Mutta tänään ei keskitytä heihin vaan juodaan. Vähän kyllä ärsyttää, että Thomaksen piti olla kaikkien kaveri, tiesin jo valmiiksi, että hän oli Mikaelin kaveri. Olisihan se pitänyt arvata, että hekin ovat täällä. Laitoin kengät eteisen nurkkaan mistä varmasti löytäisin ne, en halunnut kävellä sukilla kotiin. En kyllä usko että kukaan haluaa crocsejani. 

Menimme keittiöön hakemaan juotavaa, niiden takia tänne oltiin tultu joten nyt myös juodaan. "Nyt vedetään kunnon kännit" Viljami hihkaisi. "Et vedä" Laura sanoi, hän ei aikonut juoda, seurasi vain meidän menoa ja piti huolen, että kukaan ei kuole. Jätin pariskunna tappelemaan ja otin juoman. Alina oli päässyt hyvään vauhtiin juomisessa. "Rauhotu ny vähän Alina" Elias sanoi samalla maistellen juomaa, tätä ei ole tainnut olla aikaisemmissa bileissä. Alinalla ja Eliaksella taisi olla lista kaikista juomista mitä he olivat maistaneet. "Joo joo iskä" Alina sanoi ja jatkoi ryyppäämistä, hän sammuu tuota menoa jo ennen yhdeksää.

Lenni ei tainnut myöskään juoda, tai ei yhtä urakalla kun eräät. Katselin kuinka Viljami kaatoi juomaa kurkusta alas samalla kun Laura piti saarnaamista asiasta. Elias otti Alinan juoman yrittäen saada tämän hidastamaan. Itsellä oli ensimmäinen juoma menossa, ei kyllä jäänyt viimeiseksi. Menimme olohuoneeseen jotta muutkin pääsivät keittiöön.

Viljami istui sohvalle ja Laura oli istumassa hänen viereensä, mutta Viljami veti hänet syliin ja kuiskasi hänen korvaan jotain. "Älkää nyt siinä alkako panemaa vaikka puutteessa ootteki" sanoin vain vittuillakseni. Menin istumaan säkkituolille sohvan edessä, kaikki muut olivat ahtautuneet sohvalle. "Ei tarvi vittuilla" Viljami sanoi kun Laura punastui. Nyt kun aloin miettimään niin en ollut kovin varma kuinka kauan Laura ja Viljami olivat olleet yhdessä. Ainakin kolme vuotta tai jopa neljä vuotta.

"Viljami, kauan te ootte ollu jo yhessä" kysyin, minua häiritsi kun en muistanut. "Varmaa kasi luokan puolesta välistä" Viljami vastasi. "Eli teil lähestyy nelivuotis päivä" Elias sanoi. "Joo" Laura sanoi, yllättävän kauan he olivat toisiaan jaksaneet. "Kutsutte sitte meijät teijän häihin" Alina sammalsi, hän oli ottanut jo pari juomaa, tuleivaisuuden alkoholisti. Ei vaan, vitsi vitsi, toivottavasti.

"Joo kutsutaan kutsutaan" Viljami sanoi ja otti hörpyn juomastaan. Nousin säkkituolista ylös ja menin keittiöön hakemaan toisen juoman. Keittiö oli tyhjä joten sain pikku tauon kovasta musiikista. Luulin, että saisin olla rauhassa mutta kaikista maailman ihmisistä Mikaelin piti tulla sinne.

Hän oli vähän humalassa joten ei tiennyt mitä sieltä tulee. Olin väärässä, hän oli jo ihan mukavassa humalassa, Mikael pisti kätensä olkapäälleni. "Mite äijällä menny" hän kysyi samalla kun yritin saada hänen käden pois olkapäältäni. "Ihan hyvin" sanoin hieman epävarmasti, en ollut varma mitä hän halusi.

"Miks me ei olla enään kavereita" hän sanoi, yllättävän hyvin hän puhui vaikka hän olikin ihan kännissä. "No mietippä sitä ihan omassa pääkopassas" sanoin ja pyöräytin silmiäni. "No ei mun ollu tarkotus levittää sitä juttua" hän sanoi. "No silti levitit, että ihan oma syys on" sanoin, huomasin Mikaelin kasvoista, että häntä ärsytti se ettei saanut mitä halusi. "Vitun isätön homo" hän sanoi ennen kun lähti kävelemään takaisn olohuoneeseen tai missä ikinä hengasivatkaan. Olisi kyllä tehnyt mieli lyödä häntä turpaan. Otin yhden tölkin pöydältä ja vedin sen ykkösellä alas, jätin tölkin siihen ja otin vielä yhden mukaan ja menin takaisin olohuoneeseen.

~

Olimme olleet bileissä noin tunnin ja juominen oli lähtenyt minulta vähän käsistä. Minulla oli ainakin 7 tyhjää tölkkiä vieressäni. Yleensä minulla oli hyvä viinapää mutta olin juonut liian nopeaasti joten sillä ei ollut niin väliä. "Äijä pitäiskö sun vähän rauhottaa tota juomista" todennäköisesti Elias sanoi. "KatToo NyT" sanoin sammaltaen ja otin hörpyn juomastani.

"Pelataan totee" Thomas sanoi. Ihmiset nyökkäilivät ja kokoontuivat piiriin. Istuin Alinan viereen ja nojasin tämän olkapäähän, jotta pysyn pystyssä. Thomas taikoi jostain tyhjän pullon ja laittoi sen keskelle piiriä.

En keskittynyt peliin muulloin kun minulla oli vuoro, eli ei kovin usein. Vastasin suurimpaan osaan totuus, koska en olisi tässä kunnossa pystynyt tekemään mitään. "Niki tote" joku tyttö kysyi. "Tehtävä" hän sanoi. "Vedä Johanneksen kanssa kielari" tyttö sanoi, näytti viattomalta mutta ei tainnut sitä olla.

Niki katsoi minua mutta häntä ei tainnut haitata, ei minuakaan haitannut Niki oli todella mukava. Olimme molemmat humalassa joten emme ihan tainneet sisältää tilannetta. Niki nousi paikaltaan ja kyykistyi eteeni. Minulta meni melkein kaikki ohi, tunsin vain hänen huulensa omillani.

Asetin käteni hänen lantiolleen ja vedin syliin. Ilmeisesti känni aivojen mielestä hän oli liian kaukana. En muistanut, että hänen huulensa olivat näin pehmeät, ei tämä ollut ensimmäinen kerta kun kielemme tekivät tuttavuutta. Olimme yleensä saaneet totessa tämän tehtäväksi vain sen takia että molemmat tykkäsimme pojista emmekä olleet enään kaapissa.

"Noni riittää" joku sanoi kun olimme pari minuuttia tehneet tuttavuutta. Päästin Nikin menemään, jäi kieltämättä vähän tyhjä olo. Jäin katselemaan hänen perään, hän oli kyllä komea. Nousin paikaltani ja menin keittiöön hakemaan lissä juotavaa taas. Otin yhden tölkin pöydältä ja avasin sen, join siitä vähän.

Tunsin hengityksen niskassani, käännyin ympäri ja näin Nikin. "MoI" yritin sanoa mahdollisimman selkeästi. "Moi, meiltä tais jäädä jotain kesken tuol pelissä" hän sanoi hymyillen samalla laittaen kätensä niskani taakse. Laitoin käteni hänen lantiolleen ja painoin huuleni hänen huulilleen. En tiennyt missä välissä hän oli saanut hameen päälleen mutta hän näytti todella hyvältä siinä. Tietääkseni hänellä oli shortsit aikaisemmin.

~

Kävelin takaisin olohuoneeseen, tote oli vieläkin menossa, mutta minua ei kiinnostanut pelata. Menin sohvalle katsomaan peliä, kello oli kai 23.30. Voisi lähteä kohta kotiin, äiti olikin mennyt mummolleni kylään joten jos selivän kotiin ei ainakaan tarvitse selittää mitään.

~

Kello oli noin 23.55, nyt oli hyvä aika lähteä kotiin tai ainakin yrittää. Nousin sohvalta ylös ja lähdin etsimään eteistä. Löysin eteiseen ja laitoin crocsini jalkaan. Avasin oven ja lähdin, en ollut varma mihin suuntaan minun piti mennä joten lähdin vain johonkin. En päässyt kauas ennen kuin filmi katkesi.

sanat 1075

Uusi tapa rakastaa (Valmis✅️)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora