Luku 12- Kissa

348 28 2
                                    

Johannes

Pääsin juuri koulusta. Jep, oli perjantai, olin melkein terve. Tai terve ja terve, puoli kuolleena tunneilla kuuntelemassa. Olin kuitenkin selvinnyt päivästä elossa. Kävelin tänään kouluun, en edes tiedä miksi, teki vain mieli. Lähdin koulun pihasta ja sain jonkun aikaa kävellä rauhassa.

~

Olin ylittämässä suojatietä, kun näin oranssin kissan pennun istumassa pensaan vieressä. Se näytti siltä että se ei ole syönyt pitkään aikaan. Vitun ihmiset ja kesäkissaobsessiot. Ensin otetaan kissan pentu ja sitten kun kesäloma loppuu niin kissa heitetään ulos. Lähestyin kissaa hitaasti ja kyykistyin sen eteen parin metrin päähän. Se katseli minua emeraldin vihreillä silmillään, sen silmät muistuttivat Antonin silmiä. Ei saa kysyä miksi se tuli ensimmäisenä mieleen.

Olin hetken saanut kyykkiä kissan edessä ennen kuin se antoi minun nostaa sen syliin. Tämä kaveri lähtee minulle kotii. Silittelin kissaa ja kävelin lähikaupalle. Ensiksi se tarvitsisi ruokaa ja sitten voisin käydä eläinlääkärissä ja eläinkaupassa. En aijo edes kysyä äitiltäni käykö se, koska se on minun.

~

Pääsin kaupasta ulos, kissa sylissä ja reppu täynnä kissan ruokaa. Ehkä näillä pääsee alkuun. Ainiin Laikku, en edes ajatellut miten hän reagoi. Ja nyt kun mietin asiaa niin puhun kissasta se ja koirasta hän, voisi kai opetella sanomaan kissastakin hän, koska olin sen aikaa mitä Laikku meillä oli ollut niin puhunut hänestä.

~

Avasin oven ja potkin kengät eteisen nurkkaan. Laskin kissan maahan ja kuulin tassujen töminän lähestyvän. Laikku oli kai kasvanut pentuna kissan kanssa mutta en tiennyt tästä kissasta. Pelkäsin jo nyt mitä tapahtuu, katsoin vain kuinka Laikku heilutti häntää ja kissa maukui. Ilmeisesti minulla ei ollut mitään huolen aihetta.

Ainiin, kissalla ei ollut edes vielä nimeä. Katsoin kissaa ja mietin parasta nimeä sille. En ollut edes varma oliko se tyttö vai poika. No jos menen ensin sinne eläinlääkärille ja mietin nimen sitten. Ensin kyllä pitää ruokkia hänet. Menin keittiöön ja otin pienen lautasen, se sai nyt kelvata. Laitoin ruokaa lautaselle ja pistin lautasen lattialle, minulla oli paria eri makuista märkäruokaa, koska mistä minä tiedän mistä tuo kissa tykkää.

Ainakin tämä ruoka kelpasi, koska se hävisi lautaselta nopeasti. Kissa varmaan halusi vettä, käänsin katseeni ja hän juo Laikun vesikupista. Laitan hänelle silti vesikupin, saavat luvan juoda eri kupeista. Nostin kissan syliin ja menin taas eteiseen, minusta tuntuu, että vietän enemmän aikaa eteisessä kun nukun.

~

Kävelin lähimälle eläinlääkärille, sinne oli noin 3km. Kävelin ovista sisään ja menin vastaanotolle. "Moi, olisko mahollista, että tälle kissalle tehtäis perustarkastus" kysyin, samalla kuin kissa yritti hypätä poin sylistäni, olihan se yllättävän kauan sylissä viihtynytkin. "Joo, 10 minuutin päästä pääsette lääkärille" vastaanotto täti sanoi ja nyökkäsin vastaukseksi. Menin istumaan penkille ja odotin.

Pääsimme lääkärille eikä kissakaan yrittänyt karata. Laitoin kissan pöydälle mihin lääkäri osoitti. Kissa katseli ympärilleen ja maukui, varmaan tylsää hänestä. Lääkäri teki jotain testejä mistä en ymmärtänyt juuri mitään.

~

Pääsimme pois lääkäriltä. Luca oli poika ja ihan terve kissan pentu, hän oli 5kk vanha. Luca nimi siitä, että minulla pyöri mielessä vain se elokuva, missä oli se Luca kalaihminen. Luca oli muutenkin ihan hauska nimi. 

Menimme vielä eläinkauppaan. Ostin valjaat, ruokakipot, pari lelua ja flexin. Ei tarvinut enään kantaa Lucaa ympäri kaupunkia. Laitoin Lucalle valjaat, ensiksi hän rimpuili mutta tottui valjaisiin nopeasti.

~

Pääsin kotiin, äitini oli myös päässyt töistä. "Moi, missä sä oot ollu ja miksi meidän keittiön pöydällä on noin paljon kissan ruokaa" äitini tykitti minua kysymyksillä. "Moii, no saatoin napata tälläsen oranssin karvapallon matkaan kadulta" sanoin ja vein Lucan äitilleni näytille. Äitini oli aina ollut kissaihminen joten uskoin, että hän ei asiasta välittänyt. "Aww onpa se söpö, mikä sen nimi on" äitini jatkoi kysymyksillä pommittamista. "Luca, käytin sen jo eläinlääkärillä ja kävin ostamassa vähän tavaroita, siltä puuttuu vielä peti ja raapimispuu.

Vielä pitäisi pestä Luca, sen turkki oli likainen ja takkuinen. Nostin Lucan, joka makasi sohvan nurkassa. Menin kylpyhuoneeseen ja laitoin oven kiinni perässä. Otin hupparin pois, en tiennyt miksi minulla oli se ylipäätään päällä, ulkona oli ainakin 25 astetta lämmintä. Menin saunaan koska siellä oli vateja, otin yhden niistä ja menin suihkulle. Täytin vadin vedellä ja katselin Lucaa joka tuijotti vessanpönttöä. Välillä mietin mitä eläinten päässä liikkuu. Nostin Lucan ja menin vadin viereen istumaan.

Laskin Lucan hitaasti veteen ja hämmennyin siitä, että hän ei ensimmäisenä yrittänyt karata vaan alkoi haistelemaan ja loiskimaan vettä. Helpotti minun hommaani, laskin siis Lucan kokonaan veteen ja annoin sen hetken totutella siihen. Onneksi olin tajunnut ostaa saippuaa kissoille ja koirille. Otin saippuaa kädelleni ja aloin hieromaan sitä Lucan turkkiin.

~

Harjasin Lucan turkkia, se oli kivan sileä. Lääkäri sanoi, että sille pitäisi antaa kolme kertaa päivässä ruokaa. Joten menin keittiöön ja pesin uuden ruokakipon. Laitoin ruokaa kippoon ja pistin ruokaipon lattialle. Ainiin voisi ilmoittaa kavereille uudesta karvakamusta.

Lapsellisten lukiolaisten valtakunta

Johannes

Tällänen tuli kadulta mukaan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tällänen tuli kadulta mukaan

Alina
Omg se on söpö

Lenni
Missä välissä äijä hankki kissan

Johannes
Löyty kadulta tällänen kesäkissa

Elias
Me tullaa huomenna kattomaa sitä, sanoit mitä sanoit

Viljami
Voitais lähtee sieltä Johannekselta suoraan sinne bileisii

Johannes
Se on sovittus sitte, tuutte sitte jossain kohtaa päivää, mutta jos ette ennen 12 tulis ni saan nukkuu

Alina
Bro kukaan meistä ei oo hereillä ennen yhtä

Elias
Facts

Ilmeisesti kaikki olivat tulossa huomenna kylään, onneksi äitillä oli iltavuoro niin saan kaikessa rauhassa lähteä bileisiin.

sanat 856


Uusi tapa rakastaa (Valmis✅️)Where stories live. Discover now