Koray'dan
İnsan neydi , aşk , sevgi , bağlılık , dürüstlük neydi ?
Kolayca harcanabilen bir para birimi mi , yoksa dünyaları verseler değişilmeyecek değerli bir maden mi , neydi bunlar ?
Bu gün kız ile tanışacaktım . Nasıl biriydi , neler olacaktı merak ediyordum . Üzerime siyah bir gömlek ve siyah bir pantolon giydim . Odadan çıkıp aşağı inecekken annemin yukarı çıktığını gördüm .
Beni görünce önce o aşık olduğum güzel gülümsemesini gönderdi bana sonra ise " oğlum çıkıyor musun ?" , " evet anne . bir şey mi oldu ?" diye sordum kaşlarımı çatarak.
Annemin yüzündeki gülümseme büyüdü ve olumsuzca başını sallayarak konuştu " yok oğlum , konuşalım mı iki dakika " onaylayınca onun çalışma odasına geçtik.
Beraber ikili koltuğa oturduk . annem konuşmaya başladı " ne oldu koray , istemiyor musun ? Hadi istemiyorsun neden konuşuyorsun ? Sanada o kızcağızada yazık etme . Tamam aklında bir var ama pes et oğlum sinem senin için en hayırlı kısmet bizce , olmayacak , gelmeyecek . o yüzden kalbindekini sil oğlum . Olmayacak duaya amin deme " Dedi .
" öyle demek ile olmuyor anne, denemedim mi sanıyorusun ? Defalarca denedim olmuyor , şura varva şura buraya söz geçiremiyordum " dedim . sona doğru kısalan sesim ile .
"O kızın haberi var mı ?" diye sordu kuşku ile kafamı onaylar anlamda salladım ." ne dedi , nasıl bir tepki verdi ?" dedi .
O an asenanın o günükü hali geldi aklıma " olmaz , dedi . reddetti" dedim . Annem " o zaman unut oğlum " kafamı onaylar anlamda salladım .
Annem "kalp bu oğlum , söz geçmez bilirim . ama söz geçirmesini bilmelisin ."
.
.
.Kızla buluşacağım cafeye gelmiştim . annem fotoğrafını göstermemişti neymiş ' biraz heyecan olsun ' yalan yok kızı merak ediyordum . Kız gelene kadar telefon ile uğraşmaya başladım ...
Yazardan
"Komutanım son dört mervi" kulaklıktan Burhan'nın sesi ile derin nefes alıp daha sıkı tuttu silahını Asena.
Pusuya düşmüşler yeterli mühimmatları yoktu . Dört bir yandan sarmışlardı etrafları üstünlük karşı tarafındı .
Bir el daha ateş etti ve şarjöründe kaç kurşun kaldığına baktı . Kulağlığa doğru konuşarak " beyler , bayanlar bende de son beş . Fazla şarjörü olan Burhan'a versin , direnecegiz sonuna kadar ..." Dedi .
Öyle bir konumdalardı ki ; havadan yardım imkansızdı . Havada yoğun sis vardı , kara yardımı ise nerden baksan bir günlerini alırdı.
Mühimmat bitmek üzereydi , sanki gökyüzü bunu biliyormuş gibi bir hava vardı . Yer yüzünde olanlara üzülüyouş gibi yağmur başladı sonra ise Buğra'nın acı dolu sesi doldu kulaklarıma .
"Buğra ses ver iyi misin ?" Buğra'dan ses çıkmayınca kulaklıktan bizimkilere konuştum . " Bulut karahga ile iletişim kur yaralımız olduğunu söyle . Diğerleri beni koruyun Buğra'ya bakmaya gidiyorum ."
Kendi mevzisinden çıkıp Buğra'nın mevzisine geçtiğinde görmek istediği manzara bu olmayacağına emindi .
Buğra kalbinden vurulmuştu , Asena Kızılarslan ilk şehidini orada vermişti . Oysa Buğra'nın hayalleri vardı . Sevdiği kadın ile evleneceklerdi mesela , kız çocukları olacaktı , abisinin düğünümde karşılıklı oynayacaklardı onlar . Hiçbiri gerçek olamadı . Sırf vatanı için , Türk halkı için sevdiğinden ve yaşamadan vazgeçti ...
Gözü Buğra'dan ayrılmaz iken bacağında hissettiği acı ile yerinde sendeledi Asena . Kulağına timden sesler gelirken ensesine vurulan sert cisim ile gözleri kapandı ve yere yıgıldı . Kendinden geçmeden önce yüzüne düşen su damlalarını hissetti Asena sonrası karanlıktan ibaretti onun için .
O gün bir sevda bitti , bir insan gitti ve en önemlisi bir yiğit gitti , bir ananın yüreği alev aldı , bir baba gözyaşlarını içine attı , her bayram doğan güneş artık o eve dogmaz oldu .
O gün gökyüzüne bir ruh yükseldi , peygamber efemdimize bir yiğit daha komşu oldu .
Gökyüzü bunları hisseder gibi döktü gözyaşlarını ve hiç kesmedi tâki destek gelene kadar . Bu süre zarfında kimse onlara ulaşamamıştı . Telaş içinde Buğra'nın mevzisine geldiklerinde sadece Buğra'nın naaşın bulabildiler .
Asena'nın bedenini bulamamışlardı . Emir gereği Asena'ya bulamadan yurtlarına geri dönmüşlerdi . Akıllarının büyük bir kısmı ise hâlâ oradaydı . Asena'da tek temenlileri iyi olmasaydı .
Ama bu İmkansız gibi birşeydi ...
Bölüm sonu ...
Neden böyle bir bölüm yazdım bilmiyorum . Ama ben degil parmaklarım yazdı .
Buğra gibi hayallerinden , hedeflerinden bizler için vazgeçen binlerce yiğit var . Hepsinin mekanı cennet olsun .
Sezon Finali oladu kitabımız ."Neden?" diye sorarsanız yazılı dönemindeyiz , ve derslere odaklammam lazım .
Yazılılardan sonra tekrar beraber olucaz sizleri seviyorum .
Kendinize iyi bakın
Hazal Sansar
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASENA | GERÇEK AİLEM
ChickLitAsena dişi kurt demek . Bağımsız , güçlü ve lider olan demek . Peki Asena kızılarslan ? O masumulara göre bir kurtarıcı her türlü askerin gibi . Düşmanın ise korkusundan titrettiği kadın bir asker . Geçmişini karanlık aşka inanmayan bir kadın Asena...