Melis fis - Uyku yok
Aklım fikrim sende , senin gelişinde , seni ne zaman görecegimde , seni nasıl görecegimde beni görür görmez ne diyeceğinde
- Nazım Hikmet -
Hayat koca bir oyundu demiştim ya size , bizlerde bu oyunun oyuncularıydık işte. Düşerdik , yanılırdık ve hatalar yapardık . Ya sahenin arkasına çekilip senin yerini birinin doldurmasını izlecktin ya da ayağı kalkıp o yıkılmış halinle oyuna devam edecektin.
Hayat Kocan bir oyundu , bize türlü türlü zorluk çıkarırdı ve bizi farklı şekillerde denerdi.
Hayat koca bir oyundu ve bizim düştüğümüz anı kollardı, düştüğümüz anda bir tekmede hayat vururdu .
Ben Asena bu hayatta oyuncuda oldum , seyircide . Düştüm , yoruldum , yanıldımda . Ama yoluma dimdik devam ettim .
Ben Asena hayattan zorlu engellerim geçmiş artık güzel günlere ulaşmasına az kalan Asena ...
Karşımda kayaklar vardı çocukluğumda mahallede çok gördüğüm hiç binemediğim...
Asena 6 yaşındayken
Etrafın bembeyaz olduğunu gören Asena bu beyazlık ile ilk defa karşı karşıya geliyordu . Antalya'da yağmur yağardı hep , kardeşim yağsa bile tutmazdı çoğu zaman . Asena tatlı bir heyecan ile kırık kapaklı dolabına ilerleyip rengi kaçmış yamalı montunu üzerine giydi. Aynı heyecan ile aşağı inip solana baktı annesi ile babasının evde olmadığına emin olduktan sonra evden sokağa çıktı .
Sokakta çocuklar birbirine kar topu artıyor neşe ile koşup oynuyorlardı . Bazıları ise evin yanında olan yokuştan aşağı kayıyorlardı. Kimi ise yerde karları yuvarlıyorlardı . Asena etrafı incelerken kafasına çarpan sert cisim ile yere düştü. Yüzü kara gömüldüğü için üşümeye başlarken biri kolundan tutup ayağa kaldırdı . Karşısında dokuz yaşındaki çocuk Asenanın saçında kalan karları alırken " iyi misin , özür dilerim , yanlışlıkla oldu ?" dedi. Asena " soyun deyil , iyim ben" dedi . Çocuk karşısındaki yüzü kızarmış kıza bakarak " atkın nerede yüzün kızarmış soğuktan ? Atkını tak üşürsen doktor iğne vururmuş " dedi. Asena " benim atğım yoğ ği " dedi. Çocuk çevresine bakıp " annen baban nerde ?" diye sordu . Asena omuzunu silkip " bilmem evyde yoğlar " dedi. Çocuk boynundaki atkısını çıkarıp Asenanın gözlerine açıkta kalacak şekilde kapattı . " böyle üşümezsin hadi gel beraber oynayalım ." dedi. Beraber kartopu savaşına başlayan ikili kardan adam yapmışlardı şimdi sırada kayaka binmekte indi. Demir Asenayı kayaka oturturup kendisi ise onu çekmekmeye başlamıştı. Tam bu sırada Asenanın hiç istemeyeceği birşey oldu Annesi ve babası onu gördü. Asena oturduğu yerden nasıl kalkıp eve girdi bilmiyordu . Çünkü biliyordu ki eğer eve gitmeseydi onu herkesin içinde döverlerdi. Ki dövfülerde Asena o gün sabaha kadar dayak yemiş sonunda ise evin soğuk bodrum katı da bırakılmıştı...
Asena aklına gelen anılar ile hafif bir tebessüm peydah oldu dudaklarında . O zamanlar güçsüzdü evet , küçüktü evet ama artık büyümüş korkan değil korkulan biri olmuştu. .Ben Uraz'ın kucağında iken birden arkamızda olan Demir binbaşı gelip beni Uraz'dans aldı. Uraz " bak arkadaşım o benim kız kardeşim git kendi kız kardeşini kucağına al , ben senin kız kardeşine temas ediyom mu ? Yok sende benim kardeşime temas etme " dedi . Demir binbaşı Uraz'ın inadına yaparmışçasına başımdan öpüp beni kayağa bindirdi. yokuş olan kısıma gelince Uraz ve Sedef'de çoktan gelmişti. Uraz sedefi çekerken Demir binbaşı beni çekmiş her ne kadar Uraz almak istesemde vememişdi. Sedef " hadi yokuştan aşağı kayalım " dedi . Uraz " he oldu hanımefenfi başka emriniz . Delirtmeyin lan beni bir kız kardeşime el koyar bana vermez diğeri değişik değişik aksiyon arar başına iş alır ! Salın beni ya salın " dedi . Demir binbaşı tuttuğu ipi bırakıp " bir sorun mu var yoksa ?" dedi. Uraz korksada " var ulan benim kardeşim o benim , al seninki burada bak " diyerek eli ile kayakta oturan Sedefi gösteriyordu. Demir binbaşı " sen yürek mi yedin ? Eğer yediysen bileyim ki ona göre davranayım sana " dedi . Ueaz yutkunup " yok aman kalsın istemez ama dikkat et kardeşimin başına birşey gelmesin " dedi .
Demir binbaşı benim arka tarafımda olan boşluğa oturup yokuştan aşağı kayağı itti. Kayak yokuştan aşağı inerken Uraz ve Sedef'in " dikkat edin çıkın !" sesini duymamız ile kendimizi karların içinde bulmamız bir oldu . Urazgil arkadan bize çarpmışlardı . Demir binbaşı kalkıp direk yanıma geldi yüzüme gelen saçlarımı çekip " iyimisin güzelim , bir yerinde birşey yok değil mi ? " dedi. Sedef arkadan " abi bende senin kardeşinim ama " diyen yakınma sesi geldi . Demir Sedefe dönüp " sen direk benim üzerime düştün sende birşey yok bunun bilincindeyim " dedi. Sedef " vallah ben evlatlığım yeto artık ya " dedi . Demir binbaşı bende yara olmadığına emin olduktan sonra Uraza dönüp " şimdi yedim seni , gel lan buraya " diyip Uraza doğru koştu. Kendisine gelen Demir binbaşıyı gören Uraz " Eyvahhh " diyip tabiri caiz ise ayaklarını kıçına vurarak kaçmaya başladı ...
Bölüm sonu ...
Bölüm hakkında düşünceler neler ?
Demir binbaşı ve Urazın kıskançlıkları ?
Adım adım finale gidiyoruz bir devri daha kapatıyoruz ve Asena 400 bin olmak üzere hepinize teşekkür ederim. Beni bu yolda yanlız koymadığınız için . Umarım beni diğer kitabım olan şimşek timinde de yanlız koymazsınız .
Şimşek timi asenanın finalinden sonra gelecek olan kitabım . Yine bir askerin kurgu olacak ilk bölümler hazır bile umarım beğenirsiniz ...
Sizleri seviyorum sonraki bölümde görüşürüz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASENA | GERÇEK AİLEM
Literatura FemininaAsena dişi kurt demek . Bağımsız , güçlü ve lider olan demek . Peki Asena kızılarslan ? O masumulara göre bir kurtarıcı her türlü askerin gibi . Düşmanın ise korkusundan titrettiği kadın bir asker . Geçmişini karanlık aşka inanmayan bir kadın Asena...