🤍 BAB 61

7.4K 243 3
                                    

Panik Raja Emir apabila melihat darah penuh di wajah Aryssa.

"Kau kena ikut aku Ryss. Sebelum laki kau dapat tahu," laju Raja Emir membuka ikatan tali yang mengikat tangan dan kaki Aryssa. Serba salah menghantui diri Raja Emir apabila melihat darah turun dari dahi wanita itu.

Dicempung tubuh Aryssa dari sofa itu ingin menuju ke pintu gudang. Tidak sampai beberapa langkah, Aryssa terjun dari dukungan Raja Emir jatuh ke lantai lalu ditarik kaki lelaki itu sehingga terjatuh.

Tidak peduli perutnya yang terasa senak, Aryssa mencengkam leher Raja Emir dan menumbuk wajah lelaki itu sepuasnya sehingga tangannya lemah.

Raja Emir menangkap penumbuk Aryssa lalu menolak tubuh wanita yang sedang berada di atasnya itu ke lantai.

Kuat Aryssa mengerang sambil memegang perutnya yang semakin sakit.

"Ya Allah akak!" puas Raifa meronta-ronta cuba melepaskan ikatan tali ditangannya yang tergantung dari siling. Tak sanggup melihat kakak iparnya kesakitan bergelut dengan tenaga lelaki celaka itu.

Ilman yang baru sedar merintih di sudut gudang tidak dapat berbuat apa-apa bagi melindungi Puannya. Sungguh dia terasa lemah apabila dibelasah teruk oleh orang-orang Raja Emir tadi. Entah di mana orang-orang itu sekarang.

Ilman cuma berharap keajaiban tracker yang dipasang pada handphonenya dapat di trace oleh Ku Adlee dan polis. Mujur dia ada set up tracker di handphonenya dan handphone Ku Adlee dengan niat jika terjadi apa-apa di antara mereka berdua, masing-masing boleh trace lokasi.

Dari awal dia perasan kereta mereka diekori, pantas Ilman menghantar notifikasi kecemasan dari tracker di telefon bimbitnya untuk memberi isyarat pada Ku Adlee tentang keberadaan mereka, dan juga status mereka yang berada di dalam bahaya. Ilman mencuba nasib walau dia sendiri tidak tahu keadaan Ku Adlee sama ada selamat dari kemalangan atau tidak.

Mode rakaman juga di on sepanjang mereka bergelut di dalam kereta sehinggalah mereka dibawa ke gudang. Semua berada di dalam koceknya.

"Ryss, tolong lah ikut aku dengan cara baik. Aku tak nak pukul kau!" rayu Raja Emir. Aryssa tidak menjawab. Puas dia menekan perutnya yang terasa semakin sakit.

Tidak sempat Raja Emir ingin mencempung Aryssa, kedengaran suara anggota polis bergema di pintu gudang dengan lengkap bersenjata.

"Jangan bergerak! Kami polis. Lepaskan mangsa!" lantang suara salah seorang polis yang baru tiba itu.

"Aara!"

"Abang-" teresak-esak Aryssa di lantai mengerekot sambil memegang perutnya yang terasa perit.

"Abang Lee! Kak Aara bleeding!" terbuntang mata Ku Adlee melihat seluar putih Aryssa sudah tercemar degan darah merah.

"Ya Allah, Aara!"

Laju pihak polis menahan Raja Emir dan menggari tangan lelaki itu. Raja Emir terpana melihat darah di seluar Aryssa.

"Ryss, aku tak sengaja..." menggeletar suara lelaki itu.

"Tak sengaja kepala hotak kau!" Melayang satu tumbukan padu dari Ku Adlee sebelum dia menunduk ke arah isterinya dan mencempung tubuh itu untuk dibawa keluar.


*****


Berlari-lari anak keluarga Kamilah, Arian dan Sofiyah memasuki lobby hospital dan terus menuju ke arah wad kecemasan. Terlihat Raifa dan seorang lelaki penuh lebam dan luka di wajah.

"Rai! Ya Allah, macam mana boleh jadi macam ni!" Kamilah menerpa ke arah anak perempuannya dan memeluk erat gadis itu.

"Kak Aara mama.. Rai tak dapat protect Kak Aara-"

LEE'S: HIS SAVIOUR | C | ✔️Where stories live. Discover now