Bab 1:Pertemuan Takdir

13 1 0
                                    

**Kisah Hairul dan Mia Qaleesya**

Hairul merupakan seorang lelaki yang berdedikasi dalam tugasnya sebagai anggota PASKAL. Sebagai abang sulung, dia sentiasa memberi contoh yang baik kepada adik-beradiknya. Namun, di sebalik ketegasan dan komitmen terhadap tugas, Hairul juga seorang yang sangat menghargai nilai kekeluargaan.

Perjalanan cinta Hairul bermula ketika dia pertama kali bertemu dengan Mia Qaleesya. Ketika itu, Hairul sedang bercuti setelah menjalani misi yang sukar dan berbahaya. Dia mengambil keputusan untuk berehat seketika di sebuah resort di tepi pantai.

Di situlah dia terserempak dengan Mia, seorang gadis yang menarik perhatian Hairul dengan keperibadiannya yang lemah-lembut dan budi bahasa yang tinggi.

Mia merupakan seorang guru yang berdedikasi dan juga sangat mencintai alam sekitar, yang mana itu menjadi topik perbualan pertama mereka.

Pertemuan demi pertemuan akhirnya membuatkan mereka semakin rapat. Mereka berkongsi banyak perkara tentang hidup, impian, dan cita-cita. Hairul sangat tertarik dengan cara Mia melihat dunia, begitu juga Mia yang kagum dengan keperibadian Hairul sebagai seorang pemimpin yang bertanggungjawab. Keserasian mereka semakin jelas apabila kedua-duanya mendapati bahawa mereka berkongsi nilai-nilai yang sama dalam kehidupan.

Selepas beberapa bulan berkenalan, Hairul mengambil langkah seterusnya dengan melamar Mia. Dia membawa Mia ke tempat pertama kali mereka bertemu, di tepi pantai yang indah, dan melamarnya dengan kata-kata yang penuh makna dan ketulusan. Mia, dengan air mata kegembiraan, menerima lamaran tersebut.

Majlis perkahwinan mereka diadakan dengan penuh kesederhanaan namun meriah. Ia dihadiri oleh keluarga terdekat dan rakan-rakan rapat.

Hairul, yang biasanya tegas dan serius, tidak dapat menyembunyikan senyumannya sepanjang majlis berlangsung. Pasangan ini kemudian memulakan kehidupan baru mereka dengan penuh cinta dan kasih sayang.

Kini, setelah beberapa tahun berkahwin, mereka dikurniakan seorang anak lelaki yang diberi nama Haikal. Kehidupan mereka semakin bahagia apabila Mia kini mengandung anak kedua mereka.

Walaupun cabaran dan tanggungjawab sebagai anggota PASKAL tidak pernah pudar, Hairul sentiasa memastikan keluarganya menjadi keutamaan. Bagi Hairul, Mia bukan sahaja isterinya tetapi juga sahabat terbaik dan peneman setia dalam setiap liku kehidupan yang dilaluinya.

My Big FamilyWhere stories live. Discover now