Dua tahun berlalu dengan penuh kebahagiaan di antara Hairul, Auni, Lily, dan Haikal. Mereka sekeluarga semakin rapat, dan Auni telah menjadi sebahagian daripada kehidupan mereka dengan sepenuh hati.
Suatu hari, ketika Hairul pulang dari kerja, dia melihat rumahnya dihiasi dengan belon dan bunga. Hairul kehairanan, tetapi hatinya berdegup kencang, tertanya-tanya apakah kejutan yang menanti.
"Auni?" panggil Hairul dengan suara lembut, sambil melangkah ke dalam rumah.
Auni tiba-tiba muncul dari belakang, memegang sekeping kad kecil dan tersenyum manis. "Saya ada sesuatu untuk awak," katanya sambil menghulurkan kad itu kepada Hairul.
Hairul mengambil kad tersebut dengan tangan yang sedikit bergetar. Pada kad itu tertulis, "Tahniah sayang, awak akan jadi ayah sekali lagi!"
Hairul tergamam seketika. Dia menoleh kepada Auni dengan air mata yang mula bergenang di matanya. "Betul ke ni, Auni? Awak mengandung?"
Auni mengangguk perlahan, sambil tersenyum penuh kasih sayang. "Ya, saya mengandung, Hairul. Kita akan ada bayi."
Hairul memeluk Auni dengan erat, menahan air mata yang akhirnya mengalir di pipinya. "Terima kasih, Auni. Ini adalah berita paling indah dalam hidup saya. Saya tak pernah sangka saya akan diberi peluang sekali lagi untuk menjadi ayah."
Auni memegang tangan Hairul dengan lembut. "Saya juga bersyukur, Hairul. Awak dan anak-anak awak telah menjadi keluarga saya, dan sekarang kita akan menyambut satu lagi cahaya mata bersama."
Momen itu sangat menyentuh hati, dengan Hairul berjanji untuk terus menjaga dan menyayangi Auni serta anak-anaknya dengan sepenuh jiwa.
Malam itu, mereka berdua duduk bersama di ruang tamu, berbual tentang impian dan harapan mereka untuk masa depan. Lily dan Haikal, yang mendengar berita itu, turut gembira dan tak sabar menanti kehadiran ahli keluarga baru.
Dan begitulah, kehidupan mereka dipenuhi dengan kasih sayang dan kebahagiaan. Hairul tahu, dengan Auni di sisinya, dia mampu menghadapi apa sahaja cabaran yang bakal mendatang. Perjalanan mereka sebagai sebuah keluarga masih panjang, tetapi mereka akan terus melaluinya bersama, dengan hati yang penuh cinta.
~The End~
YOU ARE READING
My Big Family
FanficIni adalah kisah tentang sebuah keluarga besar yang terdiri daripada tujuh adik-beradik lelaki, semuanya merupakan anggota Pasukan Khas Laut (PASKAL), unit elit dalam angkatan tentera laut Malaysia. Abang sulung, Hairul, yang dihormati dan disegani...