Suatu hari, Hairul sedang bermain dengan Haikal di ruang tamu. Mereka ketawa riang sambil bermain permainan kegemaran Haikal, menikmati masa-masa tenang selepas segala kejadian yang berlaku. Gelak tawa Haikal memenuhi ruang rumah, memberikan ketenangan kepada Hairul setelah melalui pelbagai cabaran.
Tiba-tiba, dari bilik, terdengar suara lembut Mia memanggil, "Sayang... boleh datang sekejap?"
Mia, yang masih dalam tempoh berpantang selepas melahirkan anak perempuan mereka, sedang berehat di bilik. Suaranya sedikit lemah, tetapi masih penuh kasih sayang. Hairul segera bangun dan meminta Haikal untuk tunggu sebentar.
"Haikal, tunggu ayah di sini sekejap ya, ayah pergi tengok mama sekejap," kata Hairul dengan lembut sambil tersenyum kepada anak kecilnya.
Dia kemudian melangkah menuju ke bilik tidur, di mana Mia sedang berehat di atas katil, kelihatan letih tetapi tetap anggun seperti biasa. Mata mereka bertemu, dan Hairul dapat melihat ada sesuatu yang ingin Mia katakan.
"Ada apa, sayang? Perlu apa-apa?" tanya Hairul dengan penuh perhatian, sambil duduk di sisi katil, memegang tangan Mia dengan lembut.
Mia tersenyum tipis. "Tak ada apa-apa yang serius... Saya cuma rasa rindu nak berbual dengan awak. Lagipun, saya tengok awak dah penat bermain dengan Haikal. Terima kasih sebab selalu ada untuk kami," katanya, suaranya penuh dengan kehangatan dan rasa syukur.
Hairul tersenyum, merasakan kelegaan dan kebahagiaan yang mendalam. "Saya akan selalu ada untuk awak dan anak-anak kita, sayang. Awak adalah kekuatan saya," jawab Hairul dengan penuh kasih sayang.
Mereka berbual seketika, menikmati momen-momen tenang bersama. Mia menceritakan perasaannya sepanjang tempoh berpantang, dan Hairul mendengar dengan penuh perhatian, memberikan sokongan yang Mia perlukan. Sementara itu, Haikal berlari-lari kecil ke bilik, membawa kegembiraan kepada mereka dengan senyuman dan ketawa riangnya.
YOU ARE READING
My Big Family
FanficIni adalah kisah tentang sebuah keluarga besar yang terdiri daripada tujuh adik-beradik lelaki, semuanya merupakan anggota Pasukan Khas Laut (PASKAL), unit elit dalam angkatan tentera laut Malaysia. Abang sulung, Hairul, yang dihormati dan disegani...