Bab 19:Misi yang Mencabar

2 1 0
                                    

Semasa Hairul menjalankan misi, keadaan menjadi semakin kritikal. Misi tersebut memerlukan Hairul dan pasukannya untuk memasuki kawasan yang berbahaya, penuh dengan ancaman dan halangan. Hairul, yang sentiasa berwaspada, berjaya mengatasi beberapa rintangan awal. Namun, situasi menjadi lebih mencabar apabila mereka terpaksa menghadapi pertempuran yang sengit.

Ketika sedang bergerak ke lokasi sasaran, Hairul tiba-tiba diserang oleh kumpulan musuh yang tidak dijangka. Dalam pertempuran yang penuh dengan tembakan dan ledakan, Hairul mengalami kecederaan teruk.

Salah satu peluru mengenai bahagian paha kanan, manakala serpihan bom menyebabkan luka di bahagian atas badannya. Rakan-rakannya segera berusaha untuk menyelamatkannya dan memberikan pertolongan cemas.

"Hairul, tahan sebentar! Kita bawa kau keluar dari sini!" jerit salah seorang rakan pasukannya sambil membantu Hairul.

Hairul yang kesakitan hanya mampu mengangguk. Dia tahu keadaan adalah kritikal, tetapi dia tetap fokus untuk memastikan misi mereka berjaya dan ahli pasukannya selamat. Dengan bantuan rakan-rakannya, Hairul dibawa keluar dari kawasan pertempuran dan diletakkan dalam kenderaan penyelamat. Sepanjang perjalanan ke hospital lapangan, Hairul berusaha menahan kesakitan sambil memikirkan keluarganya di rumah.

Mia, Haikal, dan Lily tidak tahu tentang insiden tersebut pada masa itu. Mereka hanya mengetahui mengenai kecederaan Hairul setelah berita tersebar.

Berita itu mengejutkan mereka dan membuatkan Mia terpaksa menghadapi keadaan yang amat sukar, memikirkan tentang keadaan Hairul dan keselamatannya.

Di hospital lapangan, doktor dan paramedik bekerja keras untuk merawat Hairul. Mereka melakukan pembedahan kecemasan untuk mengeluarkan peluru dan merawat kecederaan dalamannya. Hairul terpaksa bertarung untuk hidupnya, namun semangatnya untuk kembali ke keluarganya memberi kekuatan tambahan.

Sementara itu, Mia dan anak-anak, terutama Haikal, merasa amat bimbang dan tidak sabar untuk mendengar khabar dari Hairul. Mereka sentiasa berdoa agar Hairul selamat dan cepat sembuh.

Detik-detik ini menjadi satu lagi ujian besar bagi Hairul dan keluarganya. Walaupun Hairul berada dalam keadaan kritikal, dia tetap bertekad untuk kembali kepada keluarganya dan meneruskan kehidupan bersama mereka, tidak kira betapa sukarnya halangan yang dihadapinya.

My Big FamilyWhere stories live. Discover now