Bab 10:Kelahiran dan Kelegaan

5 1 0
                                    

Ketegangan dalam gudang semakin memuncak, dan Hairul tahu dia perlu bertindak segera. Sambil memeluk Mia yang kesakitan, dia tidak dapat menahan rasa marah dan cemas. Dia berharap adik-beradiknya serta pihak polis akan tiba tepat pada masanya.

Tiba-tiba, dari luar gudang, bunyi tembakan dan raungan pihak berkuasa memecah kesunyian. Suara perintah dan bunyi langkah kaki yang menghampiri semakin jelas. Hairul merasakan satu dorongan kuat dalam hatinya. Dia tahu bahawa saat yang ditunggu-tunggu telah tiba.

Pintu gudang tiba-tiba terhempas terbuka, dan adik-beradik Hairul—Faizal, Syazwan, Ikmal, Iman, Faris, dan Akmal—bersama dengan pasukan polis yang lengkap dengan peralatan serbu, masuk ke dalam dengan pantas. Pasukan PASKAL itu melancarkan serbuan dengan ketepatan dan koordinasi yang tinggi.

Jep dan pengikut-pengikutnya terkejut, tetapi mereka tidak sempat bertindak balas. Pasukan polis dan PASKAL segera menumpukan serangan kepada mereka, menumpaskan pengawal-pengawal yang ada dan mengawal keadaan dengan cepat.

Faizal, yang mengetuai serbuan itu, meluru ke arah Hairul. "Abang Hairul, kami di sini!" katanya dengan nada tegas, sambil memandang Mia dan Haikal dengan penuh perhatian.

Hairul memandang Faizal dengan lega dan harapan. "Mia dan Haikal di sini. Mia cedera, dan Haikal... dia ketakutan. Tolong bantu mereka!"

Faizal dan anggota polis segera mengarahkan bantuan kepada Mia dan Haikal. Mia dilarikan segera ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

Jep, yang kini kelihatan tertekan dan marah, cuba melawan tetapi ditangkap dengan cepat oleh anggota pasukan PASKAL. Jep dan pengikut-pengikutnya akhirnya ditumpaskan, dan keadaan di dalam gudang kembali terkawal.

Pasukan polis dan PASKAL menguruskan situasi dan memastikan bahawa Jep dan pengikut-pengikutnya ditahan dengan selamat. Hairul, Mia, dan Haikal kemudian dibawa keluar dari gudang dengan perlahan, memastikan mereka mendapatkan rawatan perubatan yang segera.

Dalam perjalanan ke hospital, Hairul memandang keluarganya dengan penuh kasih sayang. Dia berasa sangat bersyukur kerana mereka semua selamat dan berharap bahawa keadaan akan kembali normal selepas malam yang penuh cabaran ini.

Dalam keadaan cemas itu, Hairul terus berdoa agar semuanya berjalan dengan baik.

Alhamdulillah, Mia selamat melahirkan seorang anak perempuan. Kelahiran itu membawa kegembiraan dan kelegaan yang mendalam setelah segala kesukaran yang telah mereka lalui.

Hairul, yang masih teruja dengan berita gembira ini, merasa bersyukur dan penuh kebanggaan melihat keluarganya kembali bersatu dalam keadaan yang lebih baik.

My Big FamilyWhere stories live. Discover now