Satu jam berlalu, dan Mia masih duduk di ruang menunggu, berdebar-debar menanti sebarang berita tentang Hairul. Tiba-tiba, seorang jururawat keluar dari bilik pembedahan. Mia segera berdiri dan menghampiri jururawat dengan penuh kecemasan.
"Nurse, macam mana dengan suami saya?" tanya Mia, suaranya bergetar kerana kerisauan.
Jururawat tersenyum lembut, cuba menenangkan Mia. "Puan, tolong bertenang. Suami puan sekarang dalam keadaan stabil. Dia memerlukan rehat secukupnya untuk pulih sepenuhnya. Kami akan memantau keadaannya dengan teliti."
Mia menghela nafas lega, rasa syukur melimpah di dalam hati. "Terima kasih, nurse. Boleh kami masuk untuk melihatnya?" tanya Mia, harap-harap.
Jururawat mengangguk, membenarkan mereka masuk ke bilik Hairul. Mia, Haikal, dan Lily memasuki bilik dengan langkah perlahan. Haikal yang penuh dengan rasa rindu dan bimbang berlari dengan cepat ke arah katil tempat Hairul berbaring, matanya berkaca-kaca. Dia memandang ayahnya dengan penuh harapan, hati kecilnya penuh dengan rasa kasih sayang.
"Ayah!" panggil Haikal lembut, sambil duduk di tepi katil Hairul.
Hairul membuka matanya perlahan, melihat Haikal di sisinya. Walaupun masih kelihatan lemah, senyuman penuh kasih sayang terukir di wajahnya. "Haikal... sayang ayah..." suara Hairul tersekat-sekat, namun penuh dengan kehangatan.
Mia duduk di sebelah katil, memegang tangan Hairul dengan lembut. "Kita semua di sini, Hairul. Kita akan melalui ini bersama-sama," katanya dengan suara yang lembut, cuba menenangkan suaminya.
Hairul mengangguk perlahan, menggenggam tangan Mia dengan apa yang masih ada tenaga. "Terima kasih kerana sentiasa ada... di sisi ayah," ucap Hairul dengan suara yang lemah tetapi penuh makna.
Haikal duduk di sebelah katil, memandang ayahnya dengan penuh kasih sayang. "Ayah, Haikal rindu ayah. Kita akan main bersama lagi bila ayah sihat, kan?" tanya haikal dengan penuh harapan.
Hairul tersenyum, mengangguk perlahan, walaupun dalam kesakitan. "Ya, Haikal. Bila ayah sembuh, kita akan main bersama lagi."
Suasana di bilik itu dipenuhi dengan kasih sayang dan kelegaan, walaupun keadaan masih belum sepenuhnya pulih. Mia, Haikal, dan Lily berkumpul di sisi Hairul, memberi sokongan dan doa mereka agar Hairul cepat sembuh. Hari itu menjadi detik penuh emosi, tetapi juga satu peringatan tentang kekuatan dan kasih sayang keluarga dalam menghadapi dugaan.
YOU ARE READING
My Big Family
FanfictionIni adalah kisah tentang sebuah keluarga besar yang terdiri daripada tujuh adik-beradik lelaki, semuanya merupakan anggota Pasukan Khas Laut (PASKAL), unit elit dalam angkatan tentera laut Malaysia. Abang sulung, Hairul, yang dihormati dan disegani...