Hairul merasa jantungnya berdegup kencang, melihat Haikal dalam keadaan terdesak dan panik. Dia memandang Jep dengan penuh ketegasan, tidak dapat menahan kebimbangan yang menggelora di dalam hatinya.
"Mana Mia?!" tanya Hairul, suaranya penuh dengan nada tegas, berusaha untuk tidak menunjukkan betapa tertekannya dia sebenarnya.
Jep, yang nampaknya seronok melihat keadaan itu, tersenyum lebar. "Oh ye, aku lupa pula kau ada isteri," jawab Jep sambil ketawa sinis.
"Hahaha, haih, Hairul kau memang naifkan. Tapi jangan risau, aku takkan apa-apa kan isteri kau. Cuma aku bermain sikit dengan dia."
Hairul menggigit bibir bawahnya, cuba menahan kemarahan yang meluap-luap. "Jep, jangan main-main dengan aku. Kalau kau nak apa-apa, beritahu aku sekarang. Jangan sentuh Mia dan Haikal."
Jep memandang Hairul dengan mata yang penuh dengan ketidakpedulian. "Bertenanglah, Hairul. Aku cuma nak lihat bagaimana kau bertindak bila keadaan seperti ini. Mia tak apa-apa—setakat ini, dia masih selamat. Tapi kalau kau gagal memenuhi kehendakku, kau tak tahu apa yang boleh berlaku seterusnya."
Hairul menelan air liur, berusaha untuk tidak membiarkan emosinya menguasai dirinya. "Apa yang kau mahukan?" tanya Hairul, berusaha mengekalkan nada tenang walaupun hatinya bergejolak.
Jep mengangkat bahu dengan santai. "Senang saja, serahkan barang yang aku minta. Lagipun, aku pasti kau tahu betapa berbahayanya bila berdepan dengan aku. Aku cuma mahu memastikan semuanya selesai dengan cara yang menyenangkan—untuk aku, bukan untuk kau."
Hairul tahu, masa untuk bertindak sudah tiba. Dia perlu memastikan keselamatan Mia dan Haikal dengan apa jua cara, dan dia berharap adik-beradiknya telah tiba dan bersiap sedia untuk bertindak dalam situasi genting ini.
Dengan harapan bahawa pertukaran ini dapat dilakukan tanpa membahayakan keluarganya, Hairul mengawal perasaannya dan bersedia untuk langkah seterusnya.
YOU ARE READING
My Big Family
FanfictionIni adalah kisah tentang sebuah keluarga besar yang terdiri daripada tujuh adik-beradik lelaki, semuanya merupakan anggota Pasukan Khas Laut (PASKAL), unit elit dalam angkatan tentera laut Malaysia. Abang sulung, Hairul, yang dihormati dan disegani...