Sambutan hari lahir Haikal akhirnya bermula dengan penuh kemeriahan. Rumah Hairul dan Mia dipenuhi dengan suara ketawa dan kegembiraan. Semua tetamu sudah tiba, termasuk atok, nenek, dan adik-beradik Hairul-Faizal, Syazwan, Ikmal, Iman, Faris, dan Akmal, yang mesra dipanggil "uncle" oleh Haikal.
Hiasan berwarna-warni menghiasi ruang tamu, dan sebuah kek besar yang dihiasi dengan tema kegemaran Haikal diletakkan di tengah meja. Haikal kelihatan sangat teruja, tidak sabar untuk menikmati hari yang penuh dengan kasih sayang dan perhatian daripada semua orang yang disayanginya.
Ketika Haikal melihat kelibat unclenya masuk ke dalam rumah, wajahnya langsung bersinar dengan kegembiraan yang tidak dapat digambarkan. Tanpa membuang masa, Haikal berlari dengan penuh semangat ke arah mereka, sambil memanggil dengan suara nyaring, "Uncle! Uncle!"
Faizal, yang berada di hadapan, dengan segera menyambut Haikal dengan pelukan hangat. "Haikal! Selamat hari jadi, hero kecil kami!" katanya sambil mengangkat Haikal ke udara dengan penuh kegembiraan. Haikal ketawa riang, sangat gembira dengan perhatian yang diberikan kepadanya.
Uncle yang lain turut serta, memeluk dan mengucapkan selamat hari lahir kepada Haikal. Syazwan menyerahkan hadiah besar yang dibungkus cantik, sambil berkata, "Ini untuk Haikal! Uncle harap Haikal suka."
"Terima kasih, uncle! Haikal suka sangat!" jawab Haikal dengan penuh teruja, sambil memeluk semua unclenya satu persatu.
Mia dan Hairul tersenyum melihat pemandangan tersebut, hati mereka dipenuhi dengan kebahagiaan. Sambutan ini bukan sahaja meraikan hari lahir Haikal tetapi juga mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan yang sudah sedia rapat. Hairul bersyukur kerana dapat melihat anaknya disayangi oleh semua ahli keluarga yang hadir.
Suasana terus meriah dengan gelak ketawa, perbualan mesra, dan permainan yang diadakan. Haikal berada di pusat perhatian, dikelilingi oleh orang-orang yang sangat menyayanginya. Hari lahir ini menjadi momen yang tidak akan dilupakan oleh Haikal, kerana ia adalah hari di mana dia merasakan sepenuhnya kasih sayang dan kebersamaan keluarga.
YOU ARE READING
My Big Family
FanfictionIni adalah kisah tentang sebuah keluarga besar yang terdiri daripada tujuh adik-beradik lelaki, semuanya merupakan anggota Pasukan Khas Laut (PASKAL), unit elit dalam angkatan tentera laut Malaysia. Abang sulung, Hairul, yang dihormati dan disegani...