Di sekolah, Haikal berjumpa dengan kawan-kawannya dan sepupunya seperti biasa. Mereka semua sangat terkenal di sekolah kerana merupakan atlet sukan yang hebat. Hari itu, cuaca cerah, dan suasana sekolah kelihatan ceria dengan gelak tawa pelajar yang sedang berbual dan bersiap untuk memulakan hari mereka.
Haikal sedang berbual dengan sepupu-sepupunya, Danish dan Syafiq, di tepi padang sekolah. Mereka berbincang tentang latihan sukan yang akan datang serta perancangan mereka untuk perlawanan seterusnya. Ketiga-tiga mereka adalah pemain yang disegani, dan hampir semua orang di sekolah mengenali mereka.
Tiba-tiba, seorang gadis dari kelas sebelah menghampiri Haikal dengan langkah yang agak gugup. Gadis itu kelihatan segan, tetapi dengan berani, dia menghulurkan surat kecil berwarna merah jambu kepada Haikal.
"Ini... untuk awak," kata gadis itu sambil menundukkan wajahnya sedikit, pipinya kemerahan.
Haikal terkejut seketika, namun dia menerima surat itu dengan senyuman mesra. "Terima kasih," balas Haikal dengan sopan.
Gadis itu segera berpaling dan berlari kecil meninggalkan mereka, jelas merasa malu selepas memberikan surat tersebut. Danish dan Syafiq saling berpandangan dan kemudian mula tersenyum nakal.
"Haikal, nampaknya kau ada peminat rahsia," usik Syafiq sambil menepuk bahu Haikal.
Haikal hanya tergelak kecil, tidak mengambil serius usikan sepupunya. "Alah, korang ni... surat je pun," jawab Haikal sambil menyimpan surat itu ke dalam poket bajunya.
Mereka kemudian meneruskan perbualan tentang sukan dan aktiviti sekolah, namun kejadian itu menjadi satu lagi cerita menarik yang mereka akan kongsikan semasa makan tengah hari nanti. Haikal, walaupun terkenal di sekolah, tetap rendah hati dan tidak pernah membiarkan populariti mengganggu fokusnya pada pelajaran dan sukan.
YOU ARE READING
My Big Family
FanfictionIni adalah kisah tentang sebuah keluarga besar yang terdiri daripada tujuh adik-beradik lelaki, semuanya merupakan anggota Pasukan Khas Laut (PASKAL), unit elit dalam angkatan tentera laut Malaysia. Abang sulung, Hairul, yang dihormati dan disegani...