Het is de volgende morgen, en Scott en ik staan met de politie, bij het huis van Derek. Hij komt met handboeien naar buiten en word in een auto gezet. Hij keek onze kant op en ik wist dat Scott naar beneden keek, maar ik keek hem strak aan. Alles is hier afgezet en er worden dingen onderzocht. Stiles kwam aangewandeld en liep, naar de auto waar Derek in zat. En ik liep er ook naartoe. "Wacht wat ga je doen" vroeg Scott. "Met Derek praten"zei ik. En liep verder. Stiles en ik stapte allebei in de auto, en keken gelijk achterom. "Zodat je het weet, ik ben niet bang voor jou"zei Stiles. Derek keek hem op een boze manier aan. "Jij blijkbaar wel, maar het maakt niet uit, we willen gewoon iets weten. Het meisje dat je vermoorde ze was een weerwolf, een ander soort, niet waar? Ze kon haarzelf veranderen in een echt weerwolf, en Scott kan dat niet. Is het daarom dat je haar vermoord hebt?" Vroeg ik. Derek keek me recht in m'n ogen aan. "Waarom maken jullie je zo'n probleem van mij, terwijl jullie vriend het probleem is. Wat denken jullie wat ze gaat doen wanneer hij op het veld verandert. Blijven jullie dan juichen? Ik kan hem niet laten stoppen met spelen, maar jullie kunnen dat wel"zei hij en ging naar voren zitten, en zat een paar centimeter van Stiles af. "En geloof me, dat is wat jullie willen"zei Derek. Op dat moment ging de deur aan de kant van Stiles open en werd eruit gehaald. "Kijk je altijd zo geïrriteerd"vroeg ik. Hij lachte en keek me aan. "Ik zal beloven om ermee te stoppen, als je beloof dat je van hun weg blijft, en dat je 's avonds binnen blijft"zei hij. "Waarom moet ik van hun weg blijven?" Vroeg ik. "Je loopt op krukken, je kan zo niet één meter rennen" zei hij. "Dat houdt me niet tegen"zei ik en wouw uitstappen. "Jij bent dus niet zomaar bang voor iets of iemand? Maar als je 2 rode lichtjes ziet, zul je wel anders denken. Je wilt toch niet dat een van hun in gevaar loopt?" Vroeg hij en keek naar Scott en Stiles. "Laat staan je moeder"zei hij. "Luister, ik word niet zomaar boos om dingen, maar er is een ding waar ik niet tegen kan en dat is als mensen m'n moeder bedreigen, of 2 vrienden die ik pas ken"zei ik. En liep naar Scott, ik voelde dat hij me aanstaarde. "Wat heeft hij gezegd?" Vroeg Scott. "Niks bijzonders"zei ik. "Sophie, kom eens"zei de Sheriff. Ik keek hem aan en zag uit mijn ooghoek, dat Derek me nog steeds aan keek. "Wat is er aan de hand?" Vroeg ik. "Was het je eigen idee, of zei Stiles dat je hem moest volgen?" Vroeg hij, Stiles keek me aan, en schudde met z'n hoofd. "Het was mijn idee, ik wilde weten waarom hij niet een ander huis heeft gekocht, en hoezo hij nog steeds hier woont"zei ik. "Oké, dan weet ik genoeg, maar nog een ding, doe niet mee aan de domme dingen die Stiles doet" zei hij. "Belooft" zei ik. Ik moet stoppen om beloftes te maken.
JE LEEST
I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooid
FanfictionSophie verhuisd naar Beacon Hills, samen met haar moeder. De eerst dag als ze daar aan komt heeft ze op het nippertje een ongeluk laten voorkomen. Ze zag ook 2 rode lichtjes, maar waren dat wel lichtjes? Haar leven verandert compleet als ze daar aan...