Wat doen we hier?

859 37 0
                                    

Terwijl Scott en Stiles bezig waren met de conciërge rustig te maken. Het voelde alsof ik mijn lichaam niet meer beheerste, alsof iemand andere 'm had over genomen. Langzaam begon ik weg te lopen, sloffend met m'n voeten over de grond. Ik hoorde geschreeuw, toen ik een hoek om ging. Ik loop naar buiten, en zeg wat het stemmetje in m'n hoofd tegen me zegt. 'Zorg dat ze niet door de achterdeur kunnen komen' Ik kijk voor iets wat ik er aan kan doen zodat de deur niet meer open kan. Al snel zie ik een grote container en zet die voor de deur, en zet die dan op de rem. Zodat de container niet makkelijk weg rolt. Wanneer ik iemand aan hoor komen rennen, verstop ik me in heg bosje naast de deur. De deur klapt tegen de container aan. "Het is een container"zegt de stem van Scott. "Hij heeft hem voor de deur geduwd, we kunnen er niet uit"zegt Stiles. Ze lopen weg en ik maak dat ik op het dak van school kom. Ik wordt gebeld en mijn favoriet liedje speelt af, waardoor m'n hart weer rustig word.  Op het dak tegen over me, daar zat de alfa, snel verstop ik me achter een schoorsteen. En drukte snel op de groene knop. Wanneer hij begint te rennen en in een raam springt, zie ik dat hij achter Scott en Stiles rent.  "Hallo?"fluister ik. "Sophie? Waar ben je?"vraagt Stiles een beetje zonder adem. "Ik ben op 'n een of andere reden boven op het school dak"zeg ik verward. "Wat doe je daar? De alfa was er niet zo lang geleden"zegt hij. "Stiles.. Ik heb geen idee"zeg ik en kijk over het randje van de dak. "Kom naar de kelder"zegt hij en hangt op. Ik ren naar de hoek waar de alfa in het raam sprong. Hoe kom ik daar in? Ik sprong en pakte de dakgoot vast, ik zwaaide een paar keer en kwam binnen terecht. Op m'n hurken, maar ik moest me opvangen met m'n hand, en die belande in het glas. Ik wilde gillen, maar dat zou er voor zorgen dat de alfa naar me toe kwam. Ik beet op m'n lip en kneep mijn ogen samen. Het stukje glas haalde ik uit m'n hand, die best vol zat met bloed. En voordat ik het wist wat de wond weg. Ik stond er versteld van, wat is er aan de hand? Ik begon te lopen en was al snel op de eerste vloer. Aan het eind van de hand zag ik een schaduw, snel verstopte ik me achter de hoek en keek en nog steeds naar. De golvende haren kende ik meteen. "Allison"fluisterde ik maar wel hard genoeg dat ze het hoorde. "Hey, wat doe jij hier?"vraagt ze. "Lang verhaal"zeg ik. "Weet je waar Scott is, hij zei dat ik naar school moest komen"zegt Allison en laat haar telefoon zien. "Scott heeft z'n telefoon niet"zeg ik. "Hoe bedoel je?"vraagt ze. "Die is.. Kapot gevallen"zeg ik. We beginnen te lopen en al meteen begint Allison Scott's naar te roepen. "Niet zo hard!"zeg ik zachtjes. "Waarom niet?"vraagt ze lachend. "Ik heb oorpijn, en dat gaat niet voorbij als je schreeuwt"zeg ik. "Laten we hier heen gaan"zegt ze. "Ik denk dat we naar de kelder moeten"zeg ik maar loop haar nog steeds achterna. "Wat doen we bij het zwembad?"vraag ik.

I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu