Paarse ogen?

1K 46 0
                                    

Het is avond en ik ben onderweg naar een winkel die films verkoopt, vraag me niet waarom. M'n moeder is er niet en ik verveel me. Zo te zien ben ik niet de enige met dit idee, er staat nog een auto en ik zie dat Lydia selfie's aan het maken is. "Hey Lydia!"zei ik toen ik naast haar stond. "Hey Sophie, wat doe jij hier?"vroeg ze. "Ik kom een huis kopen, wat denk je?"vroeg ik. "Jackson is er ook, hij weet wel een leuke film"zei ze. Ik liep naar binnen en zag Jackson naar iets staren. "Wat is er?"vroeg ik en stond naast hem stil, toen ik naar beneden keek zag ik waarom hij stil bleef staan. Een man lag op de grond met snij wonden in z'n nek. Ik tikte hem op z'n schouder en hij viel naar achter. Tegen een ladder aan en die viel tegen een lamp aan. Nu is er geen licht. "Goed gedaan"zei ik. Ik hielp hem omstaan. Weer was er zwaar gehijg achter me en volgens mij hoorde Jackson het ook. We draaide langzaam om en in de schaduw waren 2 rode ogen, net zoals lichtjes. Die ik zag toen we in de auto zaten... Ik verstopte me achter een kast waar films inzaten en Jackson ging aan de andere kant zitten. We bleven even zitten om op adem te komen, eigenlijk meer Jackson. Hij keek om de hoek en ging gelijk weer terug. Het ding botste tegen een van de kasten aan en er vielen een paar dvd's uit. Ik keek voorzichtig onder de kast en zag de poten ven het beest. Hij stond stil, hij leek naar iets te snuiven. Jackson lag nog steeds onder de omgevallen kast. Hij zat vast met z'n benen. Ik wilde hem helpen. Ik kon er niks aan doen, dus ik stond snel op en rende naar Jackson toe. "Doe iets!"schreeuwde hij. "Ik laat je liever liggen"zei ik. "Alsjeblieft?"vroeg hij. Ik voelde het gehijg van het ding in m'n nek. Voorzichtig draaide ik me om, de vuur rode ogen staarde me aan. Een raar licht kwam in de ogen van het ding. Alsof hij iets zag wat glimde of gloeide. Het is een Alfa! Langzaam deed hij z'n hoofd naar beneden. Het leek alsof hij bukte. Even later liep hij naar Jackson die nog steeds vast onder de kast lag. De klauw van de alfa ging naar de nek van Jackson en haalde de kraag van z'n jasje naar beneden. Er zat een gat in z'n nek met een rare gloed erin. Hij liet Jackson los en liep langzaam achteruit. Even later sprong hij door een ruit en rende weg. "Wat was dat?"vroeg hij. "Geen idee"loog ik.

I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu