"Is er iets mis?"vraag ik wanneer we de roltrap op gaan. "Nee, er is niks mis. Ik heb gewoon veel in m'n hoofd"zegt Allison. Er is hier een geur, die ik pas nog heb geroken. Ik kijk om me heen, maar de gene die ik zoek is er niet. Blijkbaar zij we boven, maar ik lette niet op dus val tegen Allison en Lydia aan. "Sorry"zeg ik. "Alles Oké? Je bent er niet echt bij"zegt Allison. "Ik heb gewoon het gevoel dat we zo iemand tegen komen, die we niet tegen willen komen"zeg ik. "Maar even terug naar jou"zegt Allison en wijst naar Lydia. "Ik wil dat je tegen wie je dan ook 'ja' hebt gezegd, dumpt en iemand anders mee vraagt"zegt Allison. "Wie?"vraagt Lydia. Allison kijkt weg en lacht wanneer ze de gene ziet wie ze bedoelt. Ik en Lydia volgen haar en zie Stiles staan. "Hem"zegt Allison. Stiles is bij de parfumerie en hij heeft een flesje in z'n hand. Blijkbaar wilde hij spuiten met het flesje, maar het kwam in z'n gezicht terecht. "Niet zo'n gezicht trekken, Lydia. Iemand kan verliefd worden op je lach"zeg ik. "Waarom vraag jij hem niet?"vraagt ze. "Ik heb de opdracht niet gekregen"zeg ik en begin te lachen. Ze kijkt niet blij naar Allison en mij. We kijken met z'n drieën naar Stiles die uiteindelijk ook naar ons kijkt en een keer zwaait met z'n hand. "Kom op, je bent Lydia Martin"zeg ik. Ze kijkt nu alleen mij aan, maar toch loopt ze naar hem toe. "Zullen wij gaan kijken?"vraag ik. "Kom op"zegt ze en trekt me mee. Niet veel alter heeft ze een jurk gezien. "Is dit iets?"vraagt ze aan me en houd de jurk voor haar en bekijkt 't via de spiegel. "Het past wel bij je haar"zeg ik. Ze draait de spiegel en ik zie iemand die ik niet wil zien. Langzaam loopt hij naar ons toe en staat even stil. "Dat is je kleur niet"zegt de man. "Wat weet jij er van, je bent niet iemand die met een handtasje rond loopt"zeg ik. "Moet jij ook niet kijken voor een jurk?"vraagt hij. "Ik ga niet"zeg ik. "Sorry als je het een leuke jurk vond, maar in houding met je huidskleur, zou ik lichter gaan"zegt hij. "Wacht even"zeg ik en pak een tasje die aan een rek hing. "Pas dit"zeg ik en duw het in z'n handen. "Het past perfect bij je houding"zeg ik. "Omdat ik bleek ben?"vraagt Allison. "Je kan niet zegen dat jou kleur bleek is, eerder perfect"zegt hij. "Okee"zegt Allison en hangt de jurk terug. "Vertrouw me, ik heb een speciaal gevoel voor dit soort dingen"zegt hij en zoekt naar een andere jurk. "Mag ik even"zegt hij en pakt de hand van Allison vast. En houd de jurk erbij. "Zie je, veel beter"zegt hij. En hangt het terug. "Zijn jullie hier allen?"vraagt hij. "Samen shoppen voor jurken?"vraagt hij. En Allison knikt. "School bal?"vraagt hij. "Hou het daar maar op"zeg ik en pak de tas uit z'n handen. Opeens word er iets omgeroepen en Allison is weg. "Jij hebt iets speciaals"zegt hij. "Dat heb je me al verteld"zegt ik bot terug. "Ik ben weer onder de indruk van je, maar vergeet niet, je kan niet iedereen altijd beschermen, je bent maar een mens"zegt hij en loopt weg. Ik kijk aan de andere kant van een muur en zie Scott daar zitten. "Dat was net op tijd"zeg ik. "Je komt vanavond toch wel, hé?"vraag ik. "Tuurlijk, kom jij ook?"vraagt hij. "Nee, ik haat dans feesten"zeg ik. "Je hoeft niet te dansen"zegt hij. "Ik heb ook geen date"zeg ik. "Zullen wij samen gaan? Gewoon als vrienden?"vraagt hij. "Zit hier iets achter?"vraag ik. "Nee"zegt Scott. Ik kijk hem op een speciale manier aan. "Oké, hoe meer mensen hoe beter. Maar hoezo ben je niet bang voor hem?"vraagt Scott. "Ik weet het niet, ik heb het gevoel alsof hij me niets aan gaat doen"zeg ik. "Maar ik heb pas nog een droom gehad, vaker dan een keer. Dat er vanavond gewonden vallen"zeg ik. "Ik zelf ook"zeg ik. "Dat gaat heus niet gebeuren, zolang je bij een groep blijft is alles Oké"zegt Scott. "Maar het is niet zo dat ik telkens bij je ben, als Coach me ziet dan..."zegt Scott. "Ik snap het, ik hoorde het"zeg ik. "Ik moet gaan, zie je vanavond, hopelijk"zegt Scott en gaat weg. Ik kijk verder naar een jurk. M'n ogen vallen meteen op eentje.
JE LEEST
I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooid
FanfictionSophie verhuisd naar Beacon Hills, samen met haar moeder. De eerst dag als ze daar aan komt heeft ze op het nippertje een ongeluk laten voorkomen. Ze zag ook 2 rode lichtjes, maar waren dat wel lichtjes? Haar leven verandert compleet als ze daar aan...