Kate Argent

799 32 0
                                    

We zijn bij het zwembad, Allison is nog even weg, ze doet haar zwemkleren aan. Maar al snel zie ik haar zwemmen met Jackson. "Wat is die gast van plan?"vraag ik mezelf af. Allison heeft haar tas een stukje verder gezet, en bedenk meteen dat Scott zo kan komen, dus ik ga daar zitten. En niet veel later is Scott er ook. "Opzoek daar haar ketting?"vraag ik. "Ja"zegt Scott, en kijkt rond om te weten dat niemand kijkt. "Wat doe je?"vraag ik. "Ik pak haar ketting"zegt Scott, en kijk in haar tas. "En wat ga je doen als ze er achter komt dat ie weg is, gewoon terug geven en sorry zeggen?"vraag ik. "Dat heb ik ook"zegt Scott. "Wat?"vraag ik. "Niks"zegt hij, en doet de tas dicht. "Heb je 'm?"vraag ik. "Nee"zegt hij en staat op, en loop weg. Na een paar minuten komt Allison aangelopen. "Wat het leuk?"vraag ik. "Wat? Er zit niks achter"zegt ze. "Vroeg hij je te komen vanavond?"vraag ik. "Ja, maar ik heb geen zin"zegt ze. "Ik ook niet eigenlijk"zegt ik en we lopen samen naar de voorkant van de school. "Weet je zeker dat je vanavond niet gaat?"vraagt ze. "Waarom?"vraag ik. "Ik wil niet alleen gaan"zegt ze. "Dus je zegt nu dat je wel wilt gaan?"vraag ik. "Je weet toch ook dat Stiles speelt"zegt ze. "Waarom denk je dat ik niet ga?"vraag ik. "Dat je de sport niks vond"zegt ze en lacht. "Kom nou maar mee, ik haal je op, oké?"vraagt ze. "Oké"zeg ik. En stap op mijn fiets naar huis. En wanneer ik daar aankom, heb ik geen zin om weer stil te zitten, dus ik pak mijn spullen en ga een stukje rennen. Gewoon door de bossen. Natuurlijk ga ik niet zonder muziek en zet mijn tas op mijn kamer neer. Wanneer ik net aan het rennen ben zie ik Allison, ook rond rennen. "Hey"zegt ik en haal een oortje uit mijn oor wat Allison ook doet. "Wat doe jij hier?"vraagt ze. "Gewoon ik wil soms niet stil thuis zitten dus ga een stukje rennen, ook al is dit de eerste keer"zeg ik en Allison lacht. Wanneer we een stukje verder gelopen hebben zien we het huis van Derek. "Wat ga je doen? Wil je daar binnen gaan kijken?"vraag ik en lach wanneer ik het laatste zeg. "Ja, kom op"zegt ze en begint verder te lopen. Als we bij het deur aankomen, doe ik 'm open, hopend dat Derek niet thuis is. Het is hier nog enger als van buiten. Allison loopt naar binnen en ik volg haar. Doordat ze zo rond kijkt valt ze bijna door de trap voor haar. Ze kijkt naar de grond en schuift het spul aan de kant en veegt het stof weg. Ze gaat met haar handen over de kras op de grond. Opeens gilt Allison waardoor ik ook gil. "Oké, jullie hebben goeie longen"zegt ze. Waar slaat dat op? "Heb je ons gevolgd?"vraagt ze. "Je kan niet niet de schuld geven dat ik mijn favoriete nichtje bescherm"zegt de vrouw. "Waar zoeken jullie voor?"vraagt ze. "Geen idee, ik heb Allison gevolgd"zeg ik. "Jij was degene die de deur open deed"zegt ze en staat op. "Ik ben naar buiten, ik krijg de kriebels van dit huis"zeg ik en loop langs de tante van Allison. "Ik ben trouwens Kate"zegt ze en lacht naar me. "Sophie"zeg ik en draai nog even om.

Na een tijdje voor ik Allison iets zeggen. "Ik wil nergens bang voor zijn, die nacht op school voelde ik me zwak. Net zoals dat ik iemand nodig had die me zou beschermen, of dat iemand me moest redden. Ik haat dat gevoel"zegt Allison. "Was jij bang die avond?"vraag ik en loop naar binnen. "Was jij dat niet dan?"vraagt ze. "het enige waar ik bang voor ben is mijn oma die aan het zingen is in d'r ondergoed"zeg ik. "Vraag maar niet"zeg ik meteen als ik de gezichten van hun kijk. "Was jij niet bang voor wat je daar tegen zou kunnen komen?"vraagt Kate. "Zolang het m'n oma is niet"zeg ik. "Ik heb er serieus nog steeds nachtmerrie's van"zeg ik. "Maar zo lang er geen beest voor me staat laat ik me niet klein maken"zeg ik. "Dus je zou je willen verdedigen?"vraagt Kate. "Niet alleen dat, ik zou me sterker willen voelen"zeg ik. "Dat heb ik nou ook"zegt Allison. Kate loopt langzaam naar voren. "Als jullie me iets meer tijd geven, gewoon een beetje geduld hebben. Dat zou ik jullie precies kunnen geven wat jullie willen"zegt ze en loopt weg. Ik en Allison kijken elkaar aan. "Wat bedoelt ze?"vraag ik. "Ze gaat ons trainen"zegt Allison. "Ik ga maar weer naar huis"zeg ik en loop naar buiten. "Ik zie je later"zegt Allison nog en begint ook weer met lopen.

I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu