HFDS 35

1K 46 1
                                    

Aangekomen in de volgende les, loop ik snel naar een plekje achter ik de klas. Wachtend totdat iedereen er is, zit ik naar buiten te staren. Gewoon aan niks te denken, maar al snel wordt ik eruit gehaald door de leraar die begint te praten. "Leerlingen met een gemiddelde onder de 6 moeten komen, want de schaamte en zelf walging is al een goeie straf" hij loopt verder de klas in en stopt bij mij. Ik kijk naast me en zie dat Stilinski naast me zit. "Heeft iemand Scott Mcall gezien?"vraagt hij en kijkt Stiles en mij aan. Stiles kijkt omhoog, met een pennendop in z'n mond, hij is de belangrijkste dingen aan het marken en zo te zien is hij al even bezig. Net op dat moment komt er iemand binnen gelopen. Het is Jackson. "Als je eerder wilt vertrekken, voor welke reden dan ook, zeg het"zegt de leraar terwijl hij naar Jackson loopt. Hij knikt en opent z'n boeken. "Iedereen, begin met het lezen van hoofdstuk 9"zegt de leraar en loopt naar voren. "Mr. Stilinski? Probeer de marker neer te leggen tussen de paragrafen, het scheikunde boek is geen kleur boek"zegt de leraar terwijl hij met z'n rug naar ons staat. Ik moet er om lachen, blijkbaar ziet Stiles het hij kijkt omhoog en blaast de dop uit z'n mond en vangt 'm op. Hij kijkt naar mij, daarna naar Jackson en daarna maar Danny. "Mag ik je iets vragen?"vraagt Stiles aan Danny. Alsjeblieft niet. "Nee"zegt Danny kort. "Ik ga het alsnog doen"zegt Stiles. "Laat hem met rust"zeg ik tegen hem. Maar dat houdt Stiles Stilinski niet tegen. Hij leunt steeds verder naar Danny toe. "Is Lydia vandaag in je klas geweest?"vraagt hij. Danny zucht. "Nee"zegt hij weer. Dit kan nog eens interessant worden. "Mag ik nog iets vragen?"vraagt Stiles weer en leunt weer dichter naar Danny toe. "Het antwoord is nog steeds nee"zegt Danny. Ik moet er van lachen. "Wat is er zo grappig aan?"vraagt Stiles. "Niks"zeg ik en doe alsof ik aan het werk ben. "Weet iemand wat er afgelopen nacht met Jackson, Sophie en Lydia is gebeurt?"vraagt Stiles. "Jackson wilt me niks vertellen en Sophie zit naast je, waarom vraag je het niet aan haar?"vraagt Danny. "Ik stel hier de vragen"zegt Stiles. "Je begint op je vader te lijken, Stiles"zeg ik. "Maar hij is je beste vriend"zegt Stiles alsof hij me niet hoort. Danny wilde iets zeggen, maar deed het niet. "Een laatste vraag"zegt Stiles en staat op met een gebogen rug en komt aardig dicht bij Danny's gezicht in de buurt. "Wat?"vraagt Danny echt geïrriteerd. Die dit niet. "Vind je me aantrekkelijk?"vraagt Stiles. Danny trekt een raar gezicht en Stiles valt van z'n stoel af. Ik moest goed m'n best doen om niet hard te lachen. De bel gaat, ik loop snel naar Danny toe. "Sorry voor hem"zeg ik en knik naar Stiles. "Geeft niet, je kan er niks aan doen dat hij zo is"lacht hij. Stiles liep naar me toe en Danny ging snel weg. "Wat zei hij?"vroeg Stiles. "Niks, moet jij niet naar Lacrosse?"Vraag ik. "Ik ben klaar, kom je straks naar mijn huis?"vraag ik. Stiles trekt een raar gezicht, het lijkt erop alsof hij zenuwachtig wordt. "Tot dan"zegt hij en draait zich om. Ik doe het ook en door de weerspiegeling van de ramen zie ik dat Stiles een beweging maakt net zoals hij een Lacrosse wedstrijd heeft gewonnen. "Stiles?"zeg ik als ik me omdraai. Hij draait zich snel om alsof er niks is. "Weerspiegeling"zeg ik en wijs naar de raam. "Nee... Dat was niet... Ik kreeg een berichtje van Scott"zegt hij stotterend. Ui draai me om en lach. "Leugenaar"zeg ik wanneer ik weg loop.

I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu